KALİTE YÖNETİM BİRİMİ VE FAALİYETLERİMİZ
Grup Florence Nightingale Hastaneleri kurulduğu ilk günden bu yana alanında uzman kadro, ileri ve son teknolojik alt yapı ile hasta güvenliği ve mahremiyetini, çalışan ve tesis güvenliğini ön planda tutan, KALİTESİNDEN ödün vermeyen, tutarlı ve güvenilir bir anlayış ile hizmet vermektedir. Kanıta dayalı güncel tıp uygulamaları ile yüksek kalitede tanı, tedavi ve bakım hizmetleri vermekte olduğunu üç yılda bir gerçekleştirilen JCI standartları resertifikasyon sürecini başarı ile geçirerek SAHİP OLDUĞU JCI ALTIN LOGO ' yu koruyarak taçlandırmaktadır.
Kalite Politikamız
* Toplam kalite iyileştirme anlayışını benimseriz ve paylaşırız.
* Hastalarımıza en iyi tanı ve tedavi hizmetini sunarak yaşam kalitesini yükseltir; hasta güvenliğini ve memnuniyetini her şeyin üzerinde tutarız.
* Hasta ve yakınlarını bilinçlendirerek tanı ve tedavi sürecine tam katılımını sağlarız.
* Ekip anlayışını benimseriz ve kurum bilincini yaşatırız.
* Çalışanlarımızın bilgi ve becerilerini artırarak nitelikli iş gücü yaratır; özverili birer sağlık çalışanı olmalarını sağlarız.
* Çalışanlarımıza en uygun çalışma ortamını oluşturur; alanda sahip olduğu riskleri azaltarak
güvenliğini sağlarız.
* Sunduğumuz hizmeti sürekli geliştirerek tıbbın gelişimine katkıda bulunuruz.
* Uluslararası standartlarda tanı ve tedavi hizmeti sunan referans bir hastaneyiz.
* Çevreye olan etkilerin minimum düzeyde tutulmasını sağlarız.
* Yürürlükte bulunan yasal ve diğer şartlara uymayı taahhüt ederiz
Grup Florence Nightingale Hastaneleri Kalite Hedefleri
* Başta sağlık hizmeti olmak üzere hastalarımıza verdiğimiz tüm hizmetleri ulusal ve uluslararası Sağlıkta Kalite Standartlarında yerine getirmek
* Hedefleri tüm çalışanlara yaymak, kalite kültürünü geliştirmek
* Ulusal ve uluslararası hasta güvenliği hedeflerini takip etmek, uyumu sağlamak
* Hasta güvenliği hedeflerine yönelik çalışan farkındalığını arttırmak, hasta güvenliği kültürünü geliştirmek
* Risk yönetimini temel ilke edinmek
* Proaktif karar verme sürecini desteklemek, çalışanların hedeflere ulaşabilmesi için yol
göstermek, çalışanların iyileştirme çalışmalarına katılımı, kalite ve hasta güvenliği konusunda sorumluluk almasını desteklemek için multidisipliner çalışma grupları oluşturmak
* Süreçleri, sistemleri ve sunulan hizmeti geliştirmek için kalite yönetim tekniklerinin kullanımını sağlamak
* Üst yönetimin kalite faaliyetlerini desteklemesi, çalışanlarla iletişimde olması için destek olmak
* Hasta ve çalışan memnuniyetini arttırmak
*Çalışan güvenliğini sağlamak
* Yeni klinik ve idari süreçlerin tasarımının oluşturulması ve izlenmesini sağlamak
* FNH’nin kaynaklarının ne kadar etkin kullanıldığının anlaşılabilmesi, daha etkin kullanma yollarını belirlemek
* Departman/servis liderlerine hastane çapındaki benzer ölçütler ve hastanenin kalite iyileştirme ile ilgili öncelikleri konusunda destek ve koordinasyonu sağlamak
* Kalite süreçleri ile ilgili gelişmeleri bütün personele düzenli olarak duyurma
* Kalite Yönetim Sistemine sadık kalarak etkinliğini sürekli arttırmak
Kalite Yönetim Faaliyetlerimiz
Kalite Yönetim Ekibi
Bölüm Kalite Sorumluları
Ulusal ve uluslararası kalite ve akreditasyon standartlarına uyum (TC Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları, JCI Akreditasyon Standartları vb.)
İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
Performans Göstergeleri
Öz Değerlendirmeler
Komiteler
Doküman Yönetimi
Bina Turları
Eğitim Faaliyetleri
İyileştirme yöntemleri (Kök Neden Analizi, 5 Neden Analizi, Balık Kılçığı, FMEA, PUKÖ vb.)
Denetimler (Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları, JCI Akreditasyon Standartları, ISO vb.)