Arama

Üzgünüz, Aradığınız Sonuç Bulunamadı

Aramanızla eşleşen herhangi bir sonuç bulunamadı, lütfen arama terimlerinizi değiştirerek tekrar deneyiniz.

Hasta Hakları

Hasta Hakları

Hasta Hakları

Hasta Hakları

HASTA HAKLARI VE HASTA DENEYİMİ

Siz değerli hasta ve hasta yakınlarımızı kendi hak ve sorumlulukları konusunda bilgilendirmek üzere, T.C. Sağlık Bakanlığı'nın “Hasta Hakları Yönetmeliği’nden yararlanılarak hazırlanmıştır. Hastanemize başvuran her birey bu yazılan hakları ile ilgili her zaman talepte bulunabilir. Tüm hasta ve yakınları “Hasta ve Ailesinin Hakları ve Sorumlulukları” konusunda bilgilendirilir. Amacımız; her zaman size daha iyi hizmet verebilmek. Bu nedenle hastanemiz ile ilgili her türlü görüş ve önerileriniz bizim için önem taşıyor.

  • Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında Hasta Hakları Birimi’ne başvurabilirsiniz.
  • Hasta Hakları Birimi’ne çağrı merkezi üzerinden 444 0 436 telefon numarasından ulaşılabilirsiniz.

Tüm istek, öneri ve şikayet taleplerinizi [email protected] adresinden iletebilirsiniz.

HASTA VE AİLESİNİN HAKLARI VE SORUMLULUKLARI

Sağlık hizmetleri yaşamsal önemi nedeniyle, kişilerin hak ve sorumluluklarından ödün verilemez niteliktedir. Grup Florence Nightingale Hastaneleri’nde tüm tedavi ve uygulamalarda, haklarınız ve güvenliğiniz temel alınmaktadır. Bu temel felsefeye dayanarak siz hastalarımızı, haklarınız ve sorumluluklarınız konusunda bilgilendirmeyi, sağlığınızın yüksek düzeyde korunmasını ve sağlık hizmetlerinin yüksek kalitede verilmesini amaçlıyoruz.

Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma Hakkı:

Hastanemize başvuran her birey, ırk, dil, din, mezhep, cinsiyet, fiziksel, düşünsel ve sosyal özellikleri ne olursa olsun, var olan tanı, tedavi ve rehabilitasyon olanaklarından en üst düzeyde yararlanma hakkına sahiptir. Sağlık Durumu İle İlgili Bilgi Alma Hakkı:

Hastalara bilgi, mümkün olduğunca sade şekilde, tereddüt ve şüpheye yer verilmeden, hastanın sosyal ve kültürel düzeyine uygun olarak anlayabileceği şekilde verilir. Hasta, tıbbi tedavi ve müdahaleyi gerçekleştirecek sağlık personeli tarafından bilgilendirilir. Hastalarımız kendileri veya temsilcileri kanalı ile önerilen tıbbi girişimleri ve her bir girişimin potansiyel risk veya yararlarını, önerilen girişimlerin alternatiflerini, tedavisiz kalmanın sonucunu ve gelişecek süreci içerecek şekilde sağlık durumları konusunda anlayabileceği dil ve yöntemle bilgi alma hakkına sahiptir. Hasta, sağlık durumu ile ilgili bilgiler bulunan dosyayı ve kayıtları, ilgili kanun kapsamında (KVKK) doğrudan, vekili veya kanuni temsilcisi vasıtası ile inceleyebilir ve bir suretini alabilir

Sağlık Kuruluşunu Seçme ve Değiştirme:

Hastalarımız tabii olduğu mevzuatın öngördüğü usul ve şartlara uyulmak kaydı ile sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkına sahiptir. Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme: Hastalarımız, kendisine sağlık hizmeti verecek olan personelin kimlikleri, görev ve unvanlarını bilme, personeli seçme, tedavisi ile ilgilenen personeli değiştirme hakkına sahiptir. Personeli seçme, değiştirme ve konsültasyon isteme hakları kullanıldığında, mevzuat ile belirlenen ücret farkı, bu hakları kullanan hasta tarafından karşılanır.

Mahremiyete Saygı Gösterilmesi:

Hastanın, mahremiyetine saygı gösterilmesi esastır. Hasta mahremiyetinin korunmasını açıkça talep de edebilir. Her türlü tıbbi müdahale, hastanın mahremiyetine saygı gösterilmek suretiyle icra edilir. Ölüm olayı ise, mahremiyetin bozulması hakkını vermez.

Tıbbi Müdahalede Hastanın Rızası ve İzni:

Tıbbi müdahalelerde hastanın rızası gerekir. Hastanın rızasının alınamadığı, hayati tehlikesinin bulunduğu ve bilincinin kapalı olduğu acil durumlar ile hastanın bir organının kaybına veya fonksiyonunu ifa edemez hale gelmesine yol açacak durumun varlığı halinde, hastaya tıbbi müdahalede bulunmak rızaya bağlı değildir. Hastalarımız kendilerine uygulanacak tedavi ile ilgili ayrıntılı bilgilendirilme ve sonrasında onam verme ya da tedaviyi reddetme hakkına sahiptir.

Güvenliğin Sağlanması:

Hasta ve yakınlarının, sağlık kurumlarında güven içinde olmayı bekleme ve bunu isteme hakları vardır. Hastalarımızın ziyaretçi ve refakatçi gibi yakınlarının can ve mal güvenliklerinin korunması ve sağlanması için gerekli önlemler hastanemizce alınır.

Dini Hizmetlerden Faydalanma Hakkı:

Hastanemizin kuralları çerçevesinde hastalarımızın dini hizmetlerden faydalanma hakkı vardır. Diğer hastalarımızı etkilememek, kendi sağlığını riske atmamak ve hastane düzenini bozmamak kaydıyla hastalarımız dini ibadetlerini yerine getirebilirler. Hasta kendi isteği ile dini ihtiyaçlarına göre bir din adamını getirme hakkına sahiptir.

İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi ve Ziyaret:

Hastalarımız, kişilik değerlerine uygun bir şekilde ve ortamda sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkına sahiptir. Hastanemiz kuralları çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye hakkı vardır.

Refakatçi Bulundurma:

Hastalarımızın hastanemiz kuralları çerçevesinde hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.

Müracaat, Şikâyet ve Dava Hakkı:

Hastalarımızın; haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava haklarını kullanma hakları vardır.

Hasta ve Ailesinin Sorumlulukları:

Hastalarımız ve yakınlarından, sağlık hizmeti alırken aşağıdaki kural ve uygulamalara uymalarını beklemekteyiz

  • Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
  • Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verir.
  • Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelir ve tedavisinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunur.
  • Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
  • Hasta doktoru tarafından planlanan tedaviyi reddetmekle veya tedavi planına uymamaktan doğacak sonuçlardan kendi sorumludur.
  • Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
  • Randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili birimlere bildirir.
  • İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir.
  • Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
  • Hastanenin ziyaretçi politikasına uymak. Tıbbi personel, gereklilik halinde ziyaretçi sayısına sınırlama getirebilir.
  • Hastalarımız tetkik ve tedavi giderlerini ödemek ile sorumludur. ( Sağlık güvenceniz tarafından karşılanmayan ek ödemeler veya ücretli hasta iseniz, tüm ödemeler) Demirbaş ve sarf malzemelerine kasıtlı olarak zarar veren hasta ve yakınlarımızın bunu ödeme sorumluğu vardır.

image



Yukarı Kaydır
loading