Yürüyüş yapmanın bilmediğiniz 20 faydası

Yürüyüş yapmanın bilmediğiniz 20 faydası

Kategoriler

Hareket etmek sağlık demektir..

Günlük yaşantımızda giderek artan hareketsizliğin getirdiği hastalıklarının en önemli toplum sağlık sorunu olarak karşımıza çıkıyor. Metabolizmadan, kalbe kadar işte yürümenin faydaları...

1. Metabolizmayı hızlandırır.

2. Kalp kası ve diğer kasları kuvvetlendirir, daha etkin çalışmasını sağlar.

3. Kilo kontrolünü sağlar.

4. Koroner kalp hastalıklarına karşı koruyucu rol oynar.

5. Düşünsel yeteneklerin gelişmesine katkı sağlar.

6. Yaşlanma süresini geciktirir.

7. Dolaşımı düzenler, kalp, damar, beynin damarsal hastalıklar riskini azaltır.

8. Özellikle yaşlılarda fiziksel fonksiyonların iyileşmesinde katkıda bulunarak günlük yaşantılarında daha kolay sürdürebilmelerine yardımcı olur.

9. Solunum kapasitesini arttırır.

10. Salgılanan hormonlar sonucu psikolojik olarak iyi hissetmemizi sağlar.

11. Şeker, yüksek tansiyon gibi birçok hastalık için koruyucu ve tedavi edici rol oynar.

12. Kan basıncını düzenler.

13. Sindirimi kolaylaştırır.

14. Vücuda sağlık ve zindelik kazandırır.

15. Bel boyun ağrılarının hafifletir.

16. Kan yağlarının düzenlenmesini sağlar.

17. İyi huylu kolestrolü ( HDL) yükseltirken kötü huylu kolestrolü (LDL) azaltır.

18. Sindirime yardımcı olur.

19. Kemiklerin kuvvetlenmesini sağlar, osteoporozu engeller.

20. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Eklem ve kas esnekliğini arttırır.

Tarih 31.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.