Yeteri kadar su içiyor muyum?

Yeteri kadar su içiyor muyum?

Kategoriler

Vücuda alınan sıvı miktarı ile tüketim belirli bir denge içinde olmalıdır.

Vücuda alınan sıvı miktarı ile tüketim belirli bir denge içinde olmalıdır. Bu dengenin sağlanamadığı durumlarda dehidratasyon, böbrek taşı ve daha bir çok sağlık sorunu ortaya çıkar. Sağlıklı erişkinler günde en az 2-2.5 litre sıvı tüketmelidirler.

Çay ve kahve tüketimi günlük alınması gereken sıvı yerine geçer mi?

Çay, kahve, kolalı içeceklerin diüretik (idrar söktürücü) özelliği olduğundan bu ürünler vücuttaki suyun atılmasına yol açar. Bu nedenle bu gibi içecekler asla su yerine tüketilmemelidirler. Su ve sıvı tüketimi hastalık durumu ve mevsime göre değişiklik gösterebilir. Yaz aylarında su kaybı daha fazla olmaktadır.

Sıvı gereksinimiyle gebelik ve bebeklik, çocukluk dönemlerinde artar

Gebeler ve emziren anneler için sıvı gereksinimi artar. Emziren anneler sütle kaybettiği sıvıyı yerine koymalıdır. Bebeklerin ve çocukların harcadıkları enerji (kcal) başına su gereksinimi fazladır. Bunun nedeni; vücutlarında su yüzdelerinin fazla olması, metabolizmalarının hızlı çalışması, büyüme için proteinden zengin beslenmeleridir.

Yaşlılık döneminde su tüketimi

Yaşlılarda, yaşa bağlı susama hissinde ve mekanizmalarında yavaşlamalar, gerilemeler görülebilir. Kişinin susama hissi zayıflayabilir, su tüketimi azalır. Yaşlıların su tüketimi dikkatle takip edilmelidir.

Tarih 15.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.