Kategoriler

Uykunuz gelince yatağa gitmelisiniz

Kaliteli bir uyku için gerekli şartların oluşmasını sağlayan kurallara "uyku hijyeni" denir. Bunlar şöyle sıralabilir:

  • Uykunuz gelince yatağa gitmelisiniz
  • Uyuyamazsanız yatakta fazla vakit geçirmemelisiniz
  • Yatak odası çok sıcak ya da çok soğuk olmamalı tercihen karanlık ve hafif serin olmalıdır
  • Yatak odası sadece uyku ve cinsel aktivite için kullanılmalı, çalışma odası ve televizyon odası olarak kullanılmamalıdır
  • Hafta sonu ve tatil süresince sabah kalkış saatleriniz çok değişmemelidir
  • Gün içinde uyumamalı, dayanamıyorsanız 1 saatten kısa süreli ve saat 15:00’ ten önce şekerleme yapılmalıdır
  • Alkol, kafeinli içecekler ve çikolata tüketimi uyku saatinden 4-6 saat öncesinde kesilmelidir
  • Yatmadan önce sigara içilmemelidir
  • Akşam yemekleri çok ağır yenmemeli ancak yatağa da aç gidilmemelidir
  • Uyku öncesi ağır spordan kaçınmalı, egzersizler akşamüstü saatlerine kaydırılmalıdır
  • Yattıktan sonra günlük düşüncelerden uzak durulmalı, yatak odası dışında düşünülüp çözümlenerek yatağa yatılmalıdır
  • Uykuyu bozacak ilaçlar (antidepresanlar, kortizon, grip tedavisinde kullanılan ilaçlar, bazı kalp ilaçları vb.) uykuya yakın saatlerde alınmamalıdır
Tarih 13.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş