Ses sağlığınızı korumak için dikkat etmeniz gerekenler!

Ses sağlığınızı korumak için dikkat etmeniz gerekenler!

Kategoriler
İletişim kurmamızdaki en önemli ögelerden biri sesimizdir. Sesimizde meydana gelen bozulma ve değişimler iş yaşamından özel hayata kadar her alanda olumsuz etkiler yaratır. Özellikle mesleğini sesi ile icra eden öğretmenler, eğitmenler, profesyonel yöneticiler, ses sanatçıları, çağrı merkezi çalışanları gibi kişiler büyük risk altındadır. Bu bağlamda, ses sağlığına önem göstermek ve korumak çok büyük önem taşımaktadır. Ses organı ortamdaki her türlü değişiklikten etkilenebilecek hassas bir organdır. Ses organını korumaya yönelik gerçekleştirilen her türlü davranışa SES HİJYENİ denir.

SES HİJYEN kuralları

1. Günde 2-3 litre su için. Nem ses telleri için çok önemlidir.
2. Sigara kullanmayın, sigara dumanı olan ortamlardan uzak durun. Sigara kullanımı kronik larenjit, polip, gırtlak kanseri gibi uzun süreli etkilerinin yanı sıra kısa vadede ses tellerinin kurumasına ve mukus (balgam) artışına bağlı olarak ses tellerinin zarar görmesine neden olur.
3. Reflü, ses kısıklıklarının en önemli nedenlerin den biridir. Mide rahatsızlıklarınız ve reflü ko nusunda ilgili hekime danışmanız faydalı ola çaktır.
4. Uyku bozuklukları ses sağlığınız’ olumsuz etki leyebilir. Uykuyla ilgili şikayetleriniz varsa, ilgili branş hekimi ile görüşmeniz faydalı olacaktır.
5. Mentollü nefes açıcılar, şekerler ve pastiller kullanmayın. Bu ürünler ses tellerinizin kurumasına yol açabilir.
6. Boğaz temizleme alışkanlığınızı bırakmaya ça lışın. Sert ve sık boğaz temizlemek, öksürmek ses tellerinin birbirine sert temas etmesi yüzünden zarar verir.
7. Bulunduğunuz ortamın nemli olmasına özen gösterin. Klima ve kaloriferin kurutucusu etki
sine dikkat edin. Soluduğunuz havanın kuru olması, ses tellerinizin de kurumasına neden olacaktır.
8. Bağırma, çığlık atma, fısıldayarak konuşma gibi sesinizi zorlayacak davranışlardan kaçın manız faydalı olacaktır.
9. Kalabalık ve geniş alanlarda mikrofonsuz ko nuşmamaya ve şarkı söylememeye özen gös terin.
10. Uzun sürelerle konuşmanız gerekiyorsa mut laka aralarda ses molaları verin.
11. Gürültülü ortamlarda konuşmaktan kaçının.
12. Alkol, kafein (çay, kahve) ve süt ürünlerini mümkün olduğunca az tüketin. Bu tarz ürün ler ses tellerinizin kurumasına ve mukus (bal gam) artışına sebep olabilmektedir. Bunun yerine bitki çaylarını tercih edin.
13. Kullandığınız bazı ilaçların sesinize olumsuz etkisi olabilir, bu konuda hekiminizden görüş alın.
14. işitme kaybınız var ise bu konuda mutlaka KBB hekimine ve odyoloji uzmanına başvurun. İşitme kaybı, ses şiddetinizi ayarlamanızı zor laştırabilir.
15. Telefonda uzun süre konuşmaktan kaçının ve konuşurken baş boyun pozisyonunuza özen gösterin.
16. Konuşurken çok uzun cümleler kurmaktan kaçının.
17. Nefes kontrolünüze ve doğru nefes almaya özen gösterin.
18. Stresli olduğunuzda konuşmaktan kaçının.
19. Havadaki toz, küf veya kimyasal maddeler ses organınızı olumsuz etkiler. Bu tarz ortam lardan uzak durmaya çalışın. Böyle ortamlar da bulunduğunuzda da bol su tüketin.
20. Beden sağlığınıza ve postürünüze dikkat edin.
21. Düzenli spor yapın.
22. Aşırı kilodan kaçının.


*Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için doktorunuza başvurmalısınız.

Tarih 23.7.2018 editor@florence.com.tr
Paylaş