Şekerleme yapın tazelenin

Şekerleme yapın tazelenin

Kategoriler

Günde 10-20 dakikalık şekerleme, bedenimizi tazeler.

Günde 10-20 dakikalık şekerleme, bedenimizi tazeler. Yapılan bilimsel çalışmalarda şekerleme yapanların konsantrasyonlarında ve özellikle iş performanslarında önemli bir artış saptanmıştır.
DAHA sağlıklı bir hayat için kaliteli bir uyku nefes almak, beslenmek kadar önemli... Uykunun hayatımız içinde boşa geçen bir zaman dilimi olduğunu düşünmek yanlış bir kanı. Zira uyku sağlığımız ve vücudumuz için vazgeçilmez bir ihtiyaçtır. Bir insan tüm hayatının yaklaşık üçte birini uykuda geçirir. Bu sürecin kaliteli ve yeterli olması günlük yaşamımızı en iyi şekilde geçirmemizi sağlar. Ruh ve vücut sağlığımızı korumada yardımcı olur. Kaliteli bir uyku hayatımız için gereklidir.
Doğuştan programlanıyoruz
Ama bilmemiz gereken bir durum vardır ki o da uykumuzun doğuştan programlandığı ve isteğimize bağlı olarak çok fazla müdahale edemediğimizdir. Nasıl mı? Örneğin; Bebekler ilk 3 ay gece ve gündüze eşit olarak bölünmüş uyku uyanıklık periyodları halinde 16-18 saatini uykuda geçirirken, 6 aylıktan itibaren giderek gündüzü daha uyanık halde geçirirler. Yaş artması ile birlikte uyku periyodlarımız okul öncesi çağdan itibaren biz erişkinlerde de olan ama iş ve yaşam şartları nedeniyle genellikle yapamadığımız uzun gece uykusu ve kısa öğleden sonra uykusu olmak iki bölüm haline gelir. Kişinin uyku ihtiyacı ve uykuya dalma zamanları bireysel olarak değişiklik gösterir.
Kalitesiz uyku sağlığını bozuyor
Kalitesiz ve yetersiz uyku nedeniyle vücudumuzda birçok metabolik ve ruhsal bozukluklar ortaya çıkar. Birkaç örnek vermek gerekirse; bağışıklık sistemimiz bozulur, hastalıklara karşı direncimiz düşer, başağrısı, sersemlik hissi, iştah artışı olur, konsantrasyon azalır, olaylara karşı tolerans azalması ya da umursamazlık, durgunluk başlar. Uykusuzluk sonucu dikkatimiz azaldığı için iş ve trafik kazalarına neden olup çevremize de dolaylı olarak zarar veririz. Uyku yetersizliği okul çağındaki çocuklarda ders başarısında düşme, problem çözme becerisinde azalma, derslere olan ilgide azalma, dikkat ve konsantrasyon eksikliği gibi sorunlara yol açar.
Hafta sonunda açığı kapatın
Uyku yoksunluğunun ve eksikliğinin tedavisinde dikkat edilmesi gereken durumlar arasında çalışma süresinin azaltılması, dinlenme periyodları, kısa süreli şekerleme yapmak sayılsa da kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için en etkili tedavi ihtiyacımız olan eksik uyku süremizi tamamlamaktır. Hafta içi mümkün değilse hafta sonu mutlaka uyku açığımızı kapatmalıyız.
Şekerlemenin yaşamdaki yeri
Erişkin dönemde uykumuz uzun bir gece uykusu ve kısa bir öğleden sonra uykusu olarak iki bölümden oluşur. Ancak yaşam ve iş koşulları nedeniyle aslında fizyolojik olarak da vücudumuzun istediği öğleden sonraki uyku periyodumuzu ne yazık ki yapamayız sadece gece uykusu ile günümüze devam ederiz. Yapılan çalışmalarda gösterilen 10-20 dakikalık şekerlemenin niye faydalı olduğunu bu şekilde anlayabiliriz. Bahsedilen şekerleme öğleden sonra saat 15.00'ten önce 10-20 dakika ile sınırlı olması şeklindedir. Bu sayede aslında fizyolojik olarak ihtiyacımız olan öğleden sonraki kısa uyku periyodu ile bedenimizin kendisini tazelemesine fırsat yaratırız. Bu şekilde uyuyan kişilerde yapılan çalışmalarda konsantrasyonlarında ve iş performanslarında artış saptanmıştır. Günde 10-20 dakikalık şekerleme, bedenimizi tazeler. Yapılan bilimsel çalışmalarda şekerleme yapanların konsantrasyonlarında ve özellikle iş performanslarında önemli bir artış saptanmıştır.
Kaliteli bir uyku için :
  • Uykumuz gelince yatağa gitmeliyiz.
  • Uyuyamazsak yatakta fazla vakit geçirmemeliyiz.
  • Yatak odası çok sıcak ya da çok soğuk olmamalı tercihen karanlık ve hafif serin olmalı.
  • Yatak odası sadece uyku ve cinsel aktivite için kullanılmalı, çalışma odası ve televizyon odası olarak kullanılmamalıdır.
  • Hafta sonu ve tatil süresince sabah kalkış saatlerimiz çok değişmemelidir.
  • Gün içinde uyumamalı, dayanamıyorsanız saat 15:00' ten önce ve çok kısa süreli şekerleme yapılabilir.
  • Alkol, kafeinli içecekler ve çikolata tüketimi uyku saatinden 4-6 saat önce kesilmelidir.
  • Yatmadan önce sigara içilmemelidir.
  • Akşam yemekleri çok ağır olmamalı ancak yatağa da aç gidilmemelidir.
  • Yattıktan sonra günlük düşüncelerden uzak durulmalı, yatak odası dışında düşünüp çözümleyip yatağa yatılmalıdır.
  • Uykuyu bozacak ilaçlar (Antidepresan, kortizon vb.) uykuya yakın saatte alınmamalı.
Tarih 31.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.