Sağlıklı uyuyabilmek için neler yapmalıyız ya da yapmamalıyız?

Sağlıklı uyuyabilmek için neler yapmalıyız ya da yapmamalıyız?

Kategoriler

Uyku saatlerimizin düzenli olması ve uyku hijyenimize özen göstermemiz şarttır.

Uykuya yatış zamanımız (erken yatanlar/ geç yatanlar) ve toplam ihtiyacımız olan uyku süremiz (uzun uykucular / kısa uykucular) doğuştan belirlenmiştir.

Türk toplumu üzerinde yapılan çalışmalarda büyük bir kesimin 7-8 saat uyuduğu bilinmektedir. Ülkemizde 6 saatin altında uyuyanlar ancak %10 kadardır.

Çevrenize baktığınızda “Kendimi ne kadar zorlasam da gece yarısından önce uykum gelmiyor”ya da “Ne kadar dayanmaya çalışsam da gece uzun süre oturamayıp uyumaya gidiyorum” diye cümleleri uyarsınız. Erken uyuyup kısa uykucu olan bir kişi sabah erken kalkıp uykusunu almışsa ve gün içinde uykusu gelmiyorsa bu kişinin uyku yoksunluğundan bahsedilemez.

Başka bir açıdan bakılınca uzun uykucu bir kişi günde 10 saat uyku ile kendisini iyi hissediyorsa 8 saat uyuduğunda uykusu yetersiz kalacaktır ve günü yorgun geçirecektir. Gece geç yatan ve uzun uyku süresi olan kişiler yetersiz uyuduklarında iş hayatında sabah saatlerinde oldukça zorlanırlar, iş performansları düşer, çay kahve içerek kendisini uyarmaya çalışır ancak öğlene doğru performansları artar.

Buradan da anlaşılacağı gibi kişi vücudunu uykusuzluğa alıştıramaz, az uyuyarak kendimi alıştırdım dese de kendisini kandırmış olur ve kronik uyku yoksunluğuna mahkum olur.

Vücudumuzun ihtiyacı ne kadar ise o kadar uyumak gerekir. Uyku saatlerimizin düzenli olması ve uyku hijyenimize özen göstermemiz şarttır. İş nedeniyle hafta içi uyuyamadığımız eksik kalan uyku saatlerimizi hafta sonu telafi etmemiz önemlidir.

Tarih 13.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.