Kategoriler

Çoğumuz zaman zaman hafif veya ağır derecede yorgunluk veya halsizlik hissettiğimiz dönemler yaşıyoruz. Vücudumuzun sesini dinleyip, bunları düzeltmek kendi elimizde...

Uyku: 6-8 saatlik iyi bir uykunun sağlık için önemi çok büyük. Aynı saatte yatıp, aynı saatte kalkmaya özen göstermek gerekir. Çünkü kalitesiz bir uyku şunlara sebep olabiliyor.

  • Bağışıklık sistemini bozuyor.
  • Stresle ilişkili kalp, tansiyon ve mide hastalıklarını tetikliyor.
  • Hafızayı zayıflatıyor, dikkat dağınıklığı yaratıyor.
  • Şeker hastalığı yatkınlığına ve kilo artışına neden oluyor.
  • Hayvanlar üzerinde yapılan deneylerde, tümör gelişimini 2-3 kat arttırdığı görülüyor.

Alkol: Alkol, zamansız uyuklama, etkisi geçince de gece uyanmaya neden olur. Bedenin dinlenmesi için 2 saat, beynin dinlenmesi için 6 saat kesintisiz uykuya ihtiyaç vardır.

Su: Sağlığımız için günde 3 litre kadar su içmemiz gerektiğini duymuşuzdur. Bunun bilimsel bir temeli bulunmuyor. Sağlıklı bireylerin ter ile kaybettiği su ve tuz miktarı, yaptığı fiziksel aktivite, metabolizma hızı, böbreklerinin çalışma düzeyi, birbirinden farklıdır.

Susama duyusu en önemli belirleyicidir.

Genellikle koyu renk idrar, dilde ve ciltte kuruma su eksikliğini gösterir. İdrar uçuk sarı renkte olmalıdır. Suyun az miktarda (% 2-5 civarında) azalması bile damardaki kan basıncının düşmesine, dokulara yeterli besin ve oksijen ulaştırılmasında eksikliğe neden olur. Bunun sonucunda da halsizlik, başağrısı, kas ağrısı, enerji eksikliği oluşur.

Kahve: Yatmadan 4 saat önce kahve tüketiminden vazgeçin. Su kaybına neden olacağı için, öncesinde bir bardak su için

Organik besinler: Badem, ceviz, fındık, kabuklu deniz mahsulleri, koyu kırmızı meyveler, siyah çikolata, halsizlik hissedildiğinde ilk tercih edilecek seçeneklerdir.

Kırmızı et az pişirilerek tüketildiğinde içerdiği koenzim-Q-10, B12 vitamini ve mineraller sayesinde kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.

D Vitamini: D vitamini, besinler yoluyla günlük ihtiyacın yüzde 5-10'undan fazla alınamayan, kas kemik beyin-sinir sistemi, metabolizma tiroid bağışıklık yumurtalık sindirim prostat fonksiyonları ile çok yakından ilişkilidir.

Yaz güneşi dışında vücudumuzda üretilemediğinden en fazla eksiliği duyulan vitamindir. Enerji eksikliği ve bağışıklık sisteminde zayıflamaya neden olmamak için yazın sağlıklı güneşlenerek, kışın kan düzeyi eksik ise dışarıdan takviye alarak normal seviyede tutulması gerekmektedir.

Sözün özü; her şeyde ölçülü olmayı unutmamak gerekiyor.
 


*Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için doktorunuza başvurmalısınız.

Tarih 23.7.2018 editor@florence.com.tr
Paylaş