Kışı sağlıklı geçirmenin yolları

Kışı sağlıklı geçirmenin yolları

Kategoriler

Dikkat! D vitamini güneş sayesinde cildimizde üretilebiliyor. Eğer yazın güneş görmediyseniz, kışın grip gibi hastalıklara daha kolay yakalanırsınız. Dolayısıyla bu aylarda D vitamin seviyenize baktırıp, takviye alın.

Dikkat! D vitamini güneş sayesinde cildimizde üretilebiliyor. Eğer yazın güneş görmediyseniz, kışın grip gibi hastalıklara daha kolay yakalanırsınız. Dolayısıyla bu aylarda D vitamin seviyenize baktırıp, takviye alın...

Mevsimsel depresyon en sık kış aylarında görülüyor. Güneş ışığının eksikliği beyinde, mutluluk hormonu ve ciltte D vitamini üretimini azaltıyor.

Egzersiz Bağışıklığı Güçlendiriyor

Güneş yardımıyla cildimizde üretilen D vitamini, bağışıklık sisteminin 20'ye yalan antibiyotik benzeri silah üretimini sağlıyor. Yazın yeterli güneş görmeyenler, havaların soğumasıyla virüslerle oluşan grip benzeri hastalıklara daha kolay yakalanıyor ve zor iyileşiyor, bu kişilerin hekimlerine başvurarak kanda D vitamin seviyelerini ölçtürüp, takviye gerekiyor. Bu arada egzersizsiz bir yaşam düşünülemez... Ayrıca mevsimsel depresyon riskini de azaltıyor, vücuda mutluluk hormonu ve ağrı kesici madde ürettiriyor. Serin havada yapılan egzersizin, daha çok kalori yakmayı sağladığı gibi soğuğa dayanıklılığı artırdığı biliniyor.

Japonya'dan bir araştırmaya göre, ormanda 2 saatlik yürüyüş bağışıklık hücrelerinin kısa sürede artmasını, güçlenmesini sağlıyor. 10'ar dakikalık günde birkaç sefer yapılacak aktivite de benzer etki gösteriyor. Düzenli egzersiz yapanlar soğuk algınlığı ve gribe daha seyrek yakalanıyor. Yakalandığında kendini yorgun hissetmiyorsa, egzersize devam etmekle yüzde 30 çok daha çabuk iyileşiyor.

Tabi 6-8 saatlik iyi bir gece uykusunun sağlık için önemi çok büyük. Bölünmüş, kalitesiz, eksik ya da fazla uyku şunlara yol açabiliyor. Bağışıklık sistemini ciddi derecede bozuyor.

Hafızayı önemli ölçüde zayıflatıyor, dikkat dağınıklığı yaratıyor. Zihinsel ve fiziksel performansı düşürüp problem çözme yetisini azaltıyor. Şeker hastalığına yatkınlığa, tokken bile sık acıkmaya (gece nöbeti tutanlarda) kilo artışına neden oluyor. Hayvan deneylerinde tümör gelişimini 2-3 kat arttırıyor

Biyolojik iç saate bağlı (uyku hormonu ve antioksidan olan) Melatonin gibi hormonların dengesini bozup kansere neden olan oksidasyon yapıcı maddelere karşı dayanıksızlığa yol açıyor.

Şekerli Gıdalardan Uzak Durun

Stresle ilişkili, kalp, tansiyon, mide, bağırsak, psişik hastalıkları artırabiliyor. Uykuda (ve spor yaparken) salgılanan yaşlanmayı geciktirici, hastalıklara karşı dayanıklılık sağlayan gençlik hormonu (büyüme hormonu) azalmasına neden oluyor. Kronik uykusuzluk herhangi bir nedenden ölüm riskini artırıyor. 5 saatten az veya 9 saatten fazla uyumak kalp krizi, inme riskini yüzde 50 kadar artıyor. Peki ne yapmamalı? Yatmadan 2-3 saat önce yemeyi, özellikle uykuda ani şeker düşmesi yaratarak uykuyu kaçırabilen şekerli gıdaları kesmeli, uyku hormonu (üretimi için) hafif proteinli gıdayla yetinmeli. Uyku hormonu üretimi yeterli olması için, oda tam karanlık ve sessiz olmalı. Biyolojik saate bağlı hormonlarımıza uyması için gece 11.00'den geç yatılmamalı hep aynı saatte yatmaya çalışılmalı.

Beslenme Önemli

Kış aylarında kolay hastalanmamak için probiyotik yani faydalı bakteri içeren doğal yoğurt, sarımsak, soğan, sirke ev yapımı turşu, boza, kefir, şalgam, bol taze koyu yeşil, koyu kırmızı, mor renkli sebzeler, nar, sarımsak, soğan ve C vitamini içeren narenciye tüketimi öneriliyor. Kuşburnu, nane-limon, zencefil, tarçın, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Şekerli unlu gıdalar, şekerli meşrubatlar ise virüslere karşı bağışıklık sisteminin mücadelesini zorlaştırdığı için tüketilmemesi gerekiyor, örneğin kışın daha sık tüketilen pancar, bağışıklık sistemini güçlendiriyor, tansiyon yükselmesi riskini azaltıyor. Pancarın içindeki faydalı maddelerin bozulmaması için 10-15 dakikadan fazla kaynatılmaması gerekiyor.

Tarih 31.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.