Bel ağrısı hakkında yararlı bilgiler

Bel ağrısı hakkında yararlı bilgiler

Kategoriler

Bel egzersizi, bel ağrısı tedavisi

  • Kilo almaktan kaçının.
  • Sigara kullanmayın.
  • Sert yatak kullanın.
  • Sırtüstü ya da yan yatın. Yüzükoyun yatmayın.
  • Yumuşak zeminlere oturmayın. Dik ve düzgün oturun, otururken sırtınızı destekletin.
  • Alçak yerlere oturmaktan kaçının.
  • Ağır taşımayın. Dolap itme-çekme gibi aktivitelerden uzak durun.
  • Uzun süre ayakta durmanız gerektiğinde bir ayağınızı bir destek üzerine koyun.
  • Rahat ve düz ayakkabıları tercih edin. Yüksek topuklu ayakkabı giymekten kaçının.
  • Yerden eşya kaldırmak için dizlerinizi bükerek çömelin. Eşyayı vücudunuza yakın tutarak kaldırın.
  • Günlük aktivitelerinizde belinizi zorlayacak rotasyon tarzı aktivitelerden kaçının. Gövdeyi blok halinde hareket ettirmeye çalışın.
  • Uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan kaçının. (Çok fazla ayakta durmak, çok fazla oturmak, uzun süre araba kullanmak gibi...)
  • Binicilik tarzı sporlardan uzak durun.
  • Yaşamınızdaki stresi azaltın.
  • Çivi çakmak, matkapla delik açmak gibi aktivitelerden uzak durun.
  • Büroda çalışıyorsanız belli aralıklarla kalkıp dolaşın. Sık kullandığınız eşyaları vücudu döndürmeden rahat alabileceğiniz yerlere koyun.
  • Düzenli egzersiz yapın. Egzersizlerinizi yavaş yavaş yapmaya özen gösteri

Bel egzersizleri

bel-agrisi-hakkinda-yararli-bilgiler.jpg
  • Sırtüstü dizlerinizi bükün, ayaklarınızı yere basın. Karın ve kalça kaslarınızı kasarak belinizi yatağa doğru bastırın. 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Sırtüstü pozisyonda, kollar vücudun yanında dizlerinizi bükün. Kollar ve omuzlar yerde, başınızı öne doğru kaldırın. 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Sırtüstü pozisyonda, kollar yanda, dizleri bükün. Kollarınızı dizlerinize doğru uzatıp, başınızı ve omuzlarınızı öne doğru hafif kaldırın. 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Sırtüstü pozisyonda, kollar yanda dizleri bükün. Kollarınızı sağ dizinize doğru uzatırken başınızı ve omuzlarınızı sağa doğru hafif kaldırın. 10'a kadar sayıp-gevşeyin. Daha sonra aynı hareketi sol taraf için tekrarlayın.

  • Sırtüstü pozisyonda dizinizi büküp bacağınızı elinizle kendinize doğru çekin. (Bu sırada düz olmasına dikkat ediniz). 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Sırtüstü pozisyonda, dizlerinizi bükerek her iki bacağı elinizle kendinize doğru çekin. 10'a kadar sayıp-gevşetin.

  • Yüzükoyun pozisyonda, karnınızın altına ince bir yastık-rulo koyun. Kollar yanda başınızı ve göğsünüzü yataktan kaldırmaya çalışın. 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Sırtüstü pozisyonda, havlu yada çarşaf ruloyu ayağınızın altından şekildeki gibi geçirin. Diğer bacak yataktan kalkmayacak. Ruloyu her iki taraftan tutarak bacağınızı düz olarak kaldırın. 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Eller ve dizler üzerinde emekleme pozisyonuna gelin. Bu pozisyonda önce sırtı tamamen çukurlaştırmaya çalışıp 10'a kadar sayıp-gevşeyin.

  • Egzersizlerinizi düzenli yavaş yapmaya özen gösterin. Egzersiz sırasında ağrı sınırınızı zorlamayın..




Bu Sayfayı Okuyan Şu Sayfaları da Okudu

Tarih 29.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş