Kategoriler
Bahar DetoksuYaz aylarında vücutta terlemeyle oluşan sıvı kaybını önlemek için elektrolit dengesinin sağlanması gerekmektedir. Vücudu yorgun düşüren sıvı kaybına karşı, su tüketimine dikkat edilmesi gerekir. 

Vücuttaki mineralleri dengeleyebilmek için de, doğal maden suyu içilmesi önemlidir. Gazlı içecek değil, doğal maden suyu olması gerekir.

Gazlı içecek şeklinde sunulan maden sularında, özellikle meyveli olanlarda glikoz bulunmaktadır. İçerisindeki glikoz fazla tüketildiği takdirde, kilo artışına da sebep olabilmektedir.

Bahar ile birlikte, yorgunluk hali, isteksizlik hali, vücutta karıncalanma, kramp girme gibi şikayetlerle hekime başvurulduğunda kan tahlili istenebilir.
 
Magnezyum eksikliği teşhisi konulduğunda metabolizmayı canlandırmak için, magnezyumdan zengin besinler tüketilmelidir. özellikle ceviz, fındık, badem, yeşil yapraklı sebzeler gibi.  

Omega 3 bakımından zengin ceviz, badem, fındık, balık, semziotu..  gibi besinlerin tüketiminin artırılması, yorgunluğun hafiflemesini sağlayacaktır. Balık,  Haftada en az 2 gün tüketilmelidir.

Tansiyon dengesizlikleri olmaması içi, sodyum içeriğinin yüksek olmasından dolayı, maden suyu tüketimine dikkat edilmeli. Yüksek sodyum hipertansiyonu tetikleyebilmektedir. Günde Maksimum 2 şişe önerilmektedir. 

Bazı bitkisel çaylardan da faydalanılabilir. Bunlar ada çayı, ıhlamur çayı olabilir.

Bahar yorgunluğunun artmasını engellemek ve kış aylarına hazırlanmak adına ekinezya kullanılabilir.  İmmün sistemi canlandırmak için ekinezyayı kış aylarından birkaç ay önce kullanılması gerekmektedir.

Toksin atmak için ise protein miktarını azaltıp, mevsimsel sebze ve meyve ağırlıklı beslenmek gerekir. Dünya Sağlık Örgütü’nün tavsiyesi üzerine günde üç porsiyon meyveyi geçmemelidir.  Örneğin günde 1 şeftali, 12 kiraz, iki üçgen dilim karpuz meyve grubu için yeterli olmaktadır. Sebzede de örneğin potasyum açısından zengin ıspanak tercih edilmiş ise, bir enginar veya bezelye yemeği günlük alınması gereken 2 porsiyon sebzeyi karşılayacaktır. 

Özellikle immün sistemini destekledikleri için B ve C vitamininin yeterli alınıp alınmadığına dikkat edilmesi gerekir. 

Haftada 150-200 dakika yürüyüş yapmak veya diğer fiziksel aktiviteler toksinleri atmak için önemlidir. 

Su tüketiminde kilogram başı 30 cc baz alınmalıdır. Örneğin 70 kg’lık bir bireyin 2 litreden aşağı su tüketmemesi gerekiyor.

İmmün sistemi desteklemesi için yoğurt ve süt grubundan prebiyotikler tercih edilmelidir. Kefir ve prebiyotik yoğurt gibi. Bunlar mide bağırsak sisteminin yenilenmesini sağlar ve metabolizmanın canlanmasına sebep olur.

Kremalı, şekerli yiyecekler ve dondurma yerine daha taze meyve ve sebzeler tercih edilmelidir. Sebze suları da tüketilebilir. Çiğ sebzeleri tüketmek daha yüksek mineral ve  vitamin almamızı sağlayacaktır.

Detoks sürecinde mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. “Sıfır protein” tüketildiği takdirde çok ağır detokslar olabiliyor, bu da vücudun yıpranmasına sebep oluyor. Balık, kurubaklagil tüketimi gibi bitkisel proteinleri  tüketmek önem arz etmektedir.  Karaciğeri yormayan bitkisel proteinler terh edilebilinir. Örneğin barbunya, yeşil mercimek, nohut gibi.. 

Yüksek oranda alkol tüketimi varsa, bunu dengelemek adına enginar ve yeşil sebze tüketilmesi önemlidir. 

Tarih 8.8.2017 editor@florence.com.tr
Paylaş