Yararlı Bilgiler

Düşük vücut kitle indeksine (VKİ'nin 18,5'den az olması) sahip olunması kemik yoğunluğunun azalmasına neden olan sebeplerden biridir.

Size uygun doğru beslenme ve egzersizler sayesinde vücut kitle indeksinizi arttırabilir ve kemiklerinizi güçlendirebilirsiniz. Bunun için hekiminiz size yardımcı olacaktır.

Bazı ilaçlar özellikle uzun süre boyunca kullanılanlar kemik sağlığını olumsuz yönde etkileyebilmektedir.

Epilepsi ilaçları, kortizon, proton pompa inhibitörleri, selektif seratonin geri alım inhibitörleri, tiroid hormon tedavisi, lityum, metotrexat, antiasitler bu ilaçlardan bazılarıdır.

Sigara genel olarak insan sağlığına oldukça zararlıdır. Pek çok hastalığın ortaya çıkmasına ve kötüleşmesine neden olduğu bilinen bir gerçektir.

Sigara kemik sağlığını da oldukça olumsuz etkilemektedir. Sigara içtiğiniz zaman vücudunuz yeni ve sağlıklı kemik dokusu yapımında zorlanır. Sigara içmeye devam ettiğiniz sürece bu durum gittikçe kötüleşir ve zamanla kemiklerinizin yoğunluğu azalır.

Çok geç olmadan sigaradan kurtulmanın yollarını arayın.

Çok fazla kola ve gazlı içeceklerin tüketilmesi kemiklerinize zarar verebilir. Bazı bilimsel çalışmalar bu içeceklerde bulunan kafein ve fosforun kemik kaybı ile ilişkili olduğunu göstermektedir.

Ayrıca çay ve kahvenin aşırı tüketilmesi de kemiklerdeki kalsiyumun azalmasına neden olmaktadır.

Sağlıklı kemiklere sahip olmak istiyorsanız aşırı alkol tüketiminden uzak durmalı, alkol tüketiminize sınır getirmelisiniz.

Çünkü alkol vücudunuzun kalsiyum emilimini azaltmaktadır.

Televizyon karşında çok vakit geçirmek, sürekli araç kullanmak, evden dışarı çıkmamak gibi alışkanlıklarınız varsa bu tüm vücudunuzu olduğu gibi kemiklerinizi de olumsuz etkiler.

Egzersiz kemiklerinizi güçlendirir. Aynı zamanda kaslarınızı da güçlendirerek düşme ve kırık riskini de azaltır.

Ne kadar fazla tuz tüketirseniz, vücudunuzdan atılan kalsiyum miktarı o kadar fazla olur. Bu da kemikleriniz için zararlıdır.

Turşu, cips, abur cuburlar fazla tuz içeren gıdalardandır. Tuzu tamamen kesmeyin ancak günlük 6 gramdan fazla tüketmemeye özen gösterin.

Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.