Baharda Sağlıklı Beslen

    İnsan vücudu, her mevsime ayak uydurabilen özel bir yapıya sahiptir. Kış şartlarına uyum sağlayan vücut, baharın gelmesiyle ve havaların ısınmasıyla birlikte yeni bir uyum sürecine girer. Kışın, vücudu kaplayan deri ve damarlar hacim olarak küçülmektedir. Bu vücudun ısı kaybını engelleyen bir savunma biçimidir. Bu toparlanma sırasında damarlar daraldığı içinde tüm kan organlarda yoğunlaşır.

     Havaların ısınmasıyla bu durum tersine döner. Kimi zaman bu uyum süreci çeşitli rahatsızlıklar nedeniyle zor geçebilir. Kanın iyice azaldığı mide, daha fazla asit üretmeye başlar. Mide kanamaları da bu dönemde daha sık görülür. Özellikle gastrit, mide ve bağırsak ülseri bahar döneminde rastlanan sağlık problemleri arasındadır.

    Bahar'da Sağlıklı Beslenmek için Altın Kurallar
    1. Sindirimi kolay olan besinler seçilmeli, düzenli aralıklarla sık ve küçük öğünlerle (gün boyu en az altı kez) beslenilmeli.
    2. Besinler uzun uzun ve dikkatle çiğnenmeli, hızlı yemekten kaçınılmalı.
    3. Sebze ve meyvelerden K ve C vitamini içerikli koyu yeşil, sarı, turuncu renkteki ürünler(ıspanak, karalahana, brokoli, pazı, brüksellahanası, turp, şalgam, pancar, kereviz, domates, havuç, limon, kuşburnu, elma, kivi, portakal, mandalina gibi) bol tüketilmeli.
    4. Kahve yerine, yeşil çay, papatya, adaçayı gibi bitki çayları tercih edilmeli, Günde en az 10-12 bardak su içilmeli.
    5. Düzenli olarak haftada 3 gün 45 dakika süre ile yapılacak tempolu yürüyüşü içeren aktif bir yaşam tarzı benimsenmeli.
    Baharda sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmak için, özel beslenme programınızı diyetisyenlerinizden almayı unutmayın.