Kadıköy Florence Nightingale Hastanesi Yaşam Rehberi

Hastanemizde bulunduğunuz süre içinde kendinizi huzurlu ve güvende hissetmeniz bizim için çok önemlidir. Birlikte geçireceğimiz bu süreci rahat ve huzurlu hale getirebilmek, tüm sorularınıza cevap verebilmek ve size yol gösterebilmek amacıyla bu rehber kitapçığı hazırladık. 
Hedefimiz hastanemizden kaliteli ve güvenli bir sağlık hizmeti almış olarak ayrılmanızdır. Hasta memnuniyeti ve hasta güvenliği kurumumuzun temel ilkelerindendir. 
Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

VİZYON

Uzmanlaştığımız her alanda ülkemizde sunduğumuz hizmetin bilimselliği ve kalitesi ile ilklerin içinde yer almayı, uluslararası alanda tıbbın ulaştığı en üst düzeydeki uygulamaları takip ederek gelişimine katkıda bulunmayı ve bu çalışmaları akademik ortamda da sürdürmeyi hedefleyen bir sağlık kuruluşuyuz.

MİSYON

Uzmanlaştığımiz tüm sağlık hizmetlerinde tıbbın ulaştığı en üst düzeyde, güvenilir, hasta odaklı ve kaliteli hizmet veren, hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutan, hasta haklarına saygılı, çevreye duyarlı, nitelikli sağlık çalışanı yetiştiren, yenilikçi ve sürekli kendini geliştiren öncü bir kuruluşuz.

GENEL TANITIM

Özel Kadıköy Florence Nightingale Hastanesi; 7 gün 24 saat uzman kadrosu, modern teknoloji donanımı, ameliyathaneleri ve yoğun bakımları ile acil vakaların tedavisinde referans bir hastane olma özelliği taşımaktadır. Hastanenin kalp cerrahisi de dahil olmak üzere tüm cerrahi müdahelelerin yapılabildiği 3 ameliyathanesi vardır. Ayrıca Dahili, Cerrahi, Koroner, KVC ve Yeni Doğan Yoğun Bakımı ile gözlem üniteleri bulunmaktadır. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Çocuk Cerrahisi ve Kadın Doğum Bölümleri, gözlem odaları ve yoğun bakım servis yatakları ile 24 saat hizmete açıktır. Kardiyoloji Bölümü'nde tüm tanı ve tedavi yöntemleri; anjiyo, balon, stent gibi girişimsel kardiyoloji işlemleri; Kalp Cerrahisi Bölümü'nde ise erişkin ve çocuk kalp ameliyatları gerçekleştirilmektedir. Gastroenteroloji Bölümü'nde gastroskopi ve kolonoskopi'nin yanı sıra ERCP de yapılmaktadır. Nöroloji Bölümü' nde ; EEG ve EMG laboratuvarı, Parkinson, Alzheimer, Epilepsi ve İnme Poliklinikleri hizmet vermektedir. Göğüs Hastalıkları Bölümü'nde; bronkoskopi, bodypletismografi ile tüm solunum fonksiyon testleri, uyku testleri yapılmaktadır.  

Özel Kadıköy Florence Nightingale Hastanesi Görüntüleme Merkezi'nde; 3 Tesla MR, Çok Kesitli BT, Digital Anjiyografi, Röntgen, Ultrason, Mamografi, Kemik yoğunluğu cihazları bulunmaktadır.

Biyokimya, Mikrobiyoloji laboratuvarlarımız, uzman kadrosu ile uluslararası standartta 24 saat hizmet vermektedir.

KALİTE YÖNETİMİ

Hastanemizde verilen hizmetlerin gelişmesi ve performans artırımı sağlayarak siz değerli hastalarımıza daha iyi hizmet verebilmek amacıyla üst düzey kalite politikası uygulamaktayız Hastanemizin sahip olduğu belgeler; 
Hastanemiz Sağlık Bakanlığı tarafından verilen “Bebek Dostu Hastane” unvanına da sahiptir. Bu unvan, gebeliklerinden itibaren anne adaylarını anne sütü ve emzirme konusunda bilgilendiren, doğumdan hemen sonra annelerin bebeklerini emzirmesini sağlayan, güncel bilgilerle eğitilmiş sağlık personeli ile annelere bebeklerini nasıl emzirecekleri konusunda yardımcı olan hastanelere  verilmektedir. 
 
VERİLEN HİZMETLER VE ÇALIŞMA SAATLERİ

Yataklı tedavi ünitelerimiz ve Acil Servis 7 gün/24 saat hizmet vermektedir. Polikliniklerimiz hafta içi 08:00-18:00, hafta sonu cumartesi: 08:00-17:00 arası hizmet vermektedir. Poliklinik muayeneleri için 24 saat çağrı merkezimizden randevu alabilirsiniz.

HİZMET VERİLEN BİRİMLER VE LOKASYON BİLGİSİ

YATARAK TEDAVİ HİZMETİ VERİLEN BİRİMLER 

  • Ağız Sağlığı ve Diş Sağlığı Merkezi
  • Beyin ve Sinir Cerrahi
  • Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
  • Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
  • Genel Cerrahi
o Meme Sağlığı (Senoloji)
o Hepatobilier Cerrahi
o Gastrointestinal Cerrahi
o Karaciğer Nakli
o Endokrin Cerrahi
o Obezite Cerrahisi
  • Göğüs Hastalıkları
  • İç Hastalıkları
  • Kadın Hastalıkları ve Doğum
  • Kalp ve Damar Cerrahisi
  • Kardiyoloji
  • Kulak Burun Boğaz
  • Nefroloji
  • Nöroloji
  • Ortopedi ve Travmatoloji
  • Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi
  • Toraks Cerrahisi
  • Tüp Bebek Merkezi
  • Üroloji Merkezi
o Androloji
o Rekonstrüktif  Üroloji
o Jineüroloji
o Ürolojik Onkoloji
o Çocuk Ürolojisi
  • Yenidoğan Yoğun Bakım
  • Yoğun Bakım

POLİKLİNİK HİZMETİ VERİLEN BİRİMLER

  • Acil Ünitesi 
  • Ağız, Çene ve Diş Sağlığı Merkezi (1.Kat)
  • Anesteziyoloji (2.Kat)
  • Anjiyografi (-1.Kat)
  • Astım Teşhis Tedavi (2.Kat)
  • Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (1.kat)
  • Ekokardiyografi (2.kat)
  • Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji (-2.kat)
  • Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon (1.Kat)
  • Gastroenteroloji (1.Kat)
  • Genel Cerrahi (1.Kat,2.Kat)
o Meme Sağlığı (Senoloji)
o Hepatobilier Cerrahi
o Gastrointestinal Cerrahi
o Karaciğer Nakli
o Endokrin Cerrahi
  • Göğüs Hastalıkları (2.Kat)
  • Göz Hastalıkları (1.Kat)
  • İç Hastalıkları (2 Kat )
  • Kadın Hastalıkları ve Doğum (1.Kat)
  • Kardiyoloji (2.kat)
  • Kulak Burun Boğaz (2.Kat )
  • Nefroloji (2.kat)
  • Odyoloji (-2.Kat)
  • Ortopedi ve Travmatoloji (1.Kat )
  • Toraks Cerrahisi (1kat)
  • Tüp Bebek Merkezi (-1.kat)
  • Uyku Laboratuvarı (B/Blok 1.Kat)
  • Üroloji Merkezi (2.kat)
o Endoüroloji & Robotik Üroloji
o Androloji
o Rekonstrüktif  Üroloji
o Jineüroloji
o Ürolojik Onkoloji
o Çocuk Ürolojisi (2.kat)

 LABORATUVAR HİZMETLERİ

  • Biyokimya (-2.kat)
  • Mikrobiyoloji (-2.Kat)
GÖRÜNTÜLEME HİZMETLERİ

  • Radyoloji 
  • Manyetik Rözanans (MR)/ (Meme MR çekimi hariç)
  • Bilgisayarlı Tomografi (BT)
  • Röntgen (X-Ray)
  • Ultrasonografi (USG)
  • Kemik Yoğunluğu Ölçümü
  • Mamografi
  • Panoramik  Diş Röntgeni
  • Anjiyo

BAKIM ALMA SÜRECİ

BAŞVURU VE HASTA KABUL İŞLEMLERİ

Randevunun Alınması

Hastanemizin teşhis ve tedavi hizmetlerinden yararlanmak için www.florence.com.tr adresine girerek online randevu alabilir veya 444 0 436 numaralı telefondan bizlere ulaşabilir, randevularınızı alabilirsiniz.

Hasta Kabul İşlemleri

Hastanemize geldiğinizde sizleri hasta temsilcilerimiz karşılayacak ve kabul işlemleriniz başlatılacaktır. İşlemlere başlamamız için TC kimlik numarası olan bir belge ve varsa özel sağlık sigorta kart bilgilerinizin yanınızda bulunması gerekmektedir. Türkçe bilmeyen hastalarımız için hastanemiz tarafından tercüman temin edilmektedir. 

Yaşlı ve Engelli Hastalar

Hastanelerimizde yaşlı ve engellilerinin sağlık hizmetlerine daha rahat ve hızlı bir şekilde ulaşması için gerekli tedbirler alınmıştır. Hastanemizde yaşlı ve engelliler için oturma alanı, tedavi sırasında randevu önceliği, engelli tuvaletleri, engelli odası ve otopark alanı mevcuttur. Tekerlekli sandalye veya porter ihtiyacınızı danışmaya bildirebilirsiniz.

Yatış İşlemleri

Hastanemizde yatış kararını hekiminizle birlikte verdikten sonra gerekli yatış işlemleri süreçleri başlatılır. Özel sağlık sigortanız var ise  veya anlaşmalı bir kurum aracılığı ile hastanemize geliyorsanız ilgili sigorta şirketi / kurumdan onay alınır ardından gerekli bilgilendirme yapılır. Eğer ücretli hasta statüsündeyseniz ücret konusunda bilgilendirme yapılır ve gerekli avans alındıktan sonra yatışınız sağlanır.

Bilgilendirme ve Onam

Hastanemizde hastalarımıza tedavileri sırasında uygulanacak riskli girişimsel işlemlere yönelik aydınlatılmış onam formları düzenlenmiştir. Bu formlarda işlemi kimin yapacağı, işlemin riskleri, faydaları ve alternatifleri açıklanmıştır. Formlarda ayrıca  hekime ve hastaya ait genel bilgiler (adı, soyadı, unvanı) ve işlem bilgileri  (tarih, saat ve imzaları)  bulunmaktadır. Hastalardan veya onam vermeye yetkili kişilerden onam alınırken “okudum anladım” yazması ve imzalaması istenir. Hasta bu işlemler başladıktan sonra bile onam verdiği uygulamayı reddetme hakkına sahiptir. Reddettiğinde ise hastanın ilk onam verdiği gibi bunu yazılı olarak beyan etmesi gerekmektedir.

Hasta Kimlik Bilekliği

Hastanemizde yattığınız sürece sizlere adınız soyadınız, sizin için belirlenen numara ve doğum tarihi bilgilerinizin olduğu bir bileklik takılacaktır. Bu bileklik size yapılacak işlemlerden önce sağlık çalışanlarının kimlik doğrulama yapabilmeleri açısından önemlidir. Bu nedenle sizlere özel bilekliklerinizi taburculuk işlemleri bitene kadar çıkartmayınız. Kimlik bilekliğindeki bilgileri kontrol ediniz ve doğru bilgilerin yazılı olduğundan emin olunuz.

Odanız

Odanıza kabul edildikten sonra hemşireniz tarafından size odanızdaki eşya ve ekipmanların tanıtımı yapılacaktır. Enfeksiyon gelişimine etkisi nedeniyle odanızda yiyecek bulundurmamanızı, içeceklerinizi buzdolabında bulundurmanızı önemle rica ederiz. Odanızda bulunan televizyonun sesini diğer hastaları rahatsız etmeyecek düzeyde tutmanız önemlidir. Ayrıca sağlığınız ve güvenliğiniz için odalarda sigara içmeyiniz, içirmeyiniz. Odaya çiçek getirilmemesini önemle rica ederiz.
Buklet malzeme: Sizin ve refakatçiniz için kalışınızda günlük ihtiyaçlarınızın giderilmesi adına oda banyonuza buklet malzeme konulmuştur.

Çalışan Kimlik Kartı 

Hastanemizde çalışan herkes resimli, ad soyad ve görev bilgilerinin yer aldığı kimlik kartı taşımaktadır. Hastanemizin kimlik kartını taşımayan kişilere bebeğinizi, çocuğunuzu, yaşlı ve/veya engelli hastalarınızı emanet etmeyiniz, sağlık bilgilerinizi paylaşmayınız. Durumu derhal hastane yetkililerine bildiriniz.

Evde Kullandığınız İlaçlar

Sağlık çalışanları tarafından evde kullandığınız ilaçlar sorgulanacaktır. Bu ilaçlar hakkında eksiksiz bilgi vermeniz önemlidir. Yanınızda ilaç getirdiyseniz bu ilaçları taburculukta teslim edilmek üzere bakımınızdan sorumlu ekibe teslim ediniz. Tüm ilaçlar sizlere hemşirelerimiz tarafından verilecektir. Hemşirelerimizin bilgisi olmadan ilaç kullanmayınız. Herhangi bir ilaca karşı alerjiniz varsa bunu bildirmeyi unutmayınız.

HASTANEDE YAŞAM ve GÜVENLİK BİLGİLERİ

Tedavi ve Bakım Ekibiniz 

Hastanede bulunduğunuz süre içinde bakım ve tedavinize katılmak üzere deneyimli bir ekibimiz mevcut olacaktır. Bu ekipte tedavi ve bakımınızdan birinci derecede sorumlu olan hekiminiz, hemşireniz, konsultan hekimleriniz, diyetisyeniniz, fizyoterapistiniz ve diğer personellerimiz yer almaktadır. Bakımınızdan sorumlu ekibimiz size kendini tanıtacaklardır. Ekip üyelerimiz aynı zamanda üzerlerinde bulunan kimlik kartlarından da tanıyabilirsiniz.  Bakım ekibimiz ile tüm endişelerinizi paylaşabilir, merak ettiğiniz soruları sorabilirsiniz. Bilinçli bir hasta olarak ekibimizin bir üyesi olmanız bizim için önemlidir.

Doktorlar

Yatışınıza karar veren ve tedavinizi üstlenen hekim, sorumlu hekiminiz olarak sizi her gün ziyaret edecektir. Bunun dışında branş hekimleri de gerekli olduğunda sizinle ilgilenebilir. Hasta haklarının uygulanması konusuna özen gösteren hastanemizde hekiminizi seçme hakkınız vardır.
Yatış işlemleriniz tamamlandıktan sonra hekiminiz tarafından bir dizi hazırlık (size durumunuzla ilgili sorular sormak, bunları kayıt altına almak, tetkik işlemleri vb.) yapılacaktır. Size sorulan sorulara doğru ve net cevaplar vermeniz tedavi ve bakımınızın doğru düzenlenmesinde büyük önem taşımaktadır.

Hemşireler

Her 12 saatte bir size ayrı bir hemşire bakım hizmeti sunacaktır. Hemşireniz günün belirli saatlerinde sizi ziyaret edecektir. (Bakım ve tedavi zamanları vb.) Hastanede bulunduğunuz sürece durumunuzdaki en küçük değişikliği,  önemsiz olduğunu düşünseniz bile,  lütfen hemşirenize bildiriniz.

Yatak Başı Kumandası

Yatağınızın yanı başında hemşire çağrı zili bulunmaktadır. Hemşirenizi çağırmak istediğinizde bu ekipmanı kullanabilirsiniz. Yatağınızın başını alçaltıp yükseltme gibi işlemleri de aynı ekipmandaki ok işaretleri yardımı ile yapabilirsiniz.

Tıbbi Cihazlar

Odanızda alarm veren bazı tıbbi ekipmanlar olabilir. Bu ekipmanların sesi rahatsız edici olsa bile kendiniz sesini kapatmayınız ve bu ekipmanlara herhangi bir müdahalede bulunmayınız. İlgili sağlık çalışanının gelmesini bekleyiniz.

Düşme ve Yaralanmaların Önlenmesi


Geçirdiğiniz ameliyat ya da hastalık sonrası iyileşme döneminde normalden daha az güce sahip olursunuz. Bu da düşme ve yaralanma riskinizin artmasına neden olur. Düşme sonucunda fiziksel zarar görebileceğiniz gibi yeni bir müdahale gerekebilir ya da hastanede kalış süreniz uzayabilir. 
Hastanemizde hastalarımız ilk hastaneye kabul edildiklerinde ve periyodik olarak düşme riski açısından değerlendirilir.
Düşme ve yaralanmalardan korunmak için lütfen aşağıda belirtilen öneriler uyunuz.

  • Hastane veya bir sağlık kuruluşunda yürürken veya hareket ederken daha çok özen gösterin.
  • Hastanedeki yatağınız evdeki yatağınızdan daha yüksek olabilir. Ayağa kalkmadan önce parmak uçlarınızla bastığınız yeri hissettiğinizden emin olun.
  • Yaşlı hastalar, kemoterapi tedavisi gören hastalar, idrar söktürücü , kan inceltici veya ağrı kesici ilaçlar kullanan hastalar daha yüksek düşme ve yaralanma riski taşırlar.
  • İhtiyaç duyabileceğiniz eşyalarınızın yakınınıza bırakılmasını isteyin ki bunlara uzanmak zorunda kalmayın.
  • Yatağınızın başucunda ve tuvaletlerde çağrı zili bulunmaktadır. Hemşire yardımına ihtiyaç duyduğunuzda ve acil durumlarda çağrı zilini kullanın.
  • Eğer kendi kendinize yürüyemeyeceğinizi hissediyorsanız yardım isteyiniz. Size yardımsız kalkmamanız söylendi ise kendinizi iyi hissetseniz bile yardım isteyiniz.
  • Yataktan kalkmadan önce bir süre oturur pozisyonda bekleyip baş dönmeniz yoksa kalkmayı deneyin.
  • Rahat yürüyebileceğiniz ve kaygan olmayan terlikleri tercih ediniz. Çıplak ayakla yürümeyiniz.
  • Yere yemek, su ve benzeri kaymaya neden olabilecek sıvılar dökülebilir. Bu durumda temizlenmesi için derhal çağrı ziline basınız.
  • Islak zemin uyarılarını dikkate alınız.
  • Gece yataktan kalkmadan önce baş tarafınızda bulunan ışığınızı yakınız.
  • Hastanede tekerlekli birçok eşya bulunmaktadır. Yataklar, masa, sandalye, serum askıları gibi. Bunlara yaslanmayınız.
  • Yatak kenarlarınız kaldırıldıysa bu güvenliğinizi sağlamak içindir. Yataktan kalkacağınız zaman yatak kenarlarının üzerinden atlamaya ya da yan kısmından çıkmaya çalışmayınız.
  • Düşmeler büyük çoğunlukla banyoya girerken meydana gelir.
  • Almış olduğunuz tedavi veya ilaçların neticesinde banyoyu ve wc yi eskiden olduğundan daha sık veya daha acil kullanmanız gerekebilir.
  • Banyoya gitmek için son ana kadar beklemeyiniz.
  • Hemşireniz tarafından yalnız banyoya gitmemeniz söylendi ise lütfen bu ikaza uyunuz.
  • Banyoya girmeden önce zemini kontrol ederek ıslak olmadığından emin olunuz.
  • Banyoda kendinizi iyi hissetmediğinizde, klozete yakın bulunan çağrı zilini kullanarak yardım isteyiniz.
  • Size ameliyat sonrası ağrı cihazı uygulanabilir. Bu durumda, hissizlik olabileceğinden kalkmadan önce mutlaka hemşirenizden yardım isteyiniz.
  • Odanızda geçişleri engelleyecek ve/veya düşmenize neden olabilecek gereksiz eşyalar bulundurmayınız.
  • Yardım eşliğinde yürüdüğünüz durumlarda, infuzyon pompası gibi bir cihaz ile yürüyorsanız ekstra dikkatli olun. Kendinizi iyi hissetmezseniz yürümeye devam etmeyin size eşlik eden sağlık çalışanına bildirin ve yürümeyi sonlandırın.
Enfeksiyon Kontrolü ve Hijyen


El yıkama mikropların ve enfeksiyonlardan korunmanın en önemli faktörüdür. Enfeksiyonların yayılmasını engellemek amacıyla hastanemizde tedavi hizmetlerinin sunulduğu her alanda el yıkama üniteleri ve el dezenfektanları bulunmaktadır. Sağlık ekibiniz size uygulanacak her türlü muayene bakım ve tedaviden önce ve sonra ellerini yıkayacak/el dezenfektanı kullanacaktır. Bu konuda hastanemizin Enfeksiyon Kontrol Komitesi tarafından hazırlanan el yıkama rehberleri bulunmaktadır. Siz de hastanede bulunduğunuz süre içinde el hijyenine özen gösteriniz.
Enfeksiyon bulaşmasında diğer bir önemli kaynak ziyaretçilerinizdir. Bu amaçla;
  • Kurum tarafından belirlenen ziyaret saatlerine uyunuz.
  • Ziyaret süresinin kısa olmasına ve odada fazla sayıda ziyaretçi olmamasına dikkat ediniz.
  • Grip, nezle vb bulaşıcı hastalığı olanların ziyaretine engel olunuz.
  • Başka odaya ait koltuk, sandalye vb. eşyaları odanıza istemeyiniz.
  • Çiçekler mikrop bulaşma kaynağı olacağından oda dışında bulundurulmalıdır. Sizi ziyaret eden kişilerden ellerini yıkamasını isteyiniz. 
Sağlık ekibinin gerekli durumlarda önerdiği koruyucu ekipmanın kullanımına dikkat edilmelidir.

İlaç Hatalarının Önlenmesi 

Hastanemizde bulunduğunuz süre içinde kullandığınız ilaçları ve güvenli kullanımını bilmeniz bizim için önemlidir. Bunun için lütfen aşağıda belirtilen önerilere uyunuz.

  • Tedavi planınız oluşturulmadan önce, doktorunuzun ve hemşirenizin size yönelttiği sorulara doğru ve dikkatli cevap veriniz. Özellikle daha önceki alerjileriniz ve reaksiyonlarınız hakkında bilgi vermeyi unutmayınız.
  • Kullanmakta olduğunuz ilaçların, bitkisel ilaçlar ve vitaminler de dahil olmak üzere listesini hekiminize veriniz.
  • Bir ilaç hakkında şüpheye düşerseniz hekiminize/hemşirenize sorunuz.
  • İlaçlarınızın, gıdalarla veya ileride alabileceğiniz diğer ilaçlarla olası etkileşimi hakkında bilgi alınız.
  • Hemşirenizin veya hekiminizin, ilacınızı vermeden önce bilekliğinizi kontrol ettiğinden ve isminizi sorduğundan emin olunuz.
  • Doktorunuza yeni bir ilacın nasıl fayda edeceğini sorun. İlacınızın muhtemel yan etkileri hakkında bilgi isteyiniz.
  • Doğruluğundan emin olmak için ilaçlarınızı içmeden önce, ismini ve dozunu hemşirenize sorunuz.
  • Eğer size yanlış ilacın verilmek üzere olduğunu düşünüyorsanız hekim veya hemşirenize söylemekten çekinmeyiniz.
  • Bir ilaç aldıktan sonra kendinizi iyi hissetmiyorsanız hekim veya hemşirenize söyleyin. Reaksiyon geliştiğini ya da yan etkilerine maruz kaldığınızı düşünüyorsanız hemen yardım isteyiniz.
  • Eğer size damar yolundan ilaç veriliyorsa hemşireye bitmesinin ne kadar süreceğini sorunuz. Eğer çok hızlı veya çok yavaş ilerliyorsa haberdar edin.
  • Taburcu olurken, size evde kullanacağınız ilaçlar ve kullanım şekilleri konusunda eğitim verilecektir. Anlamadığınız her konuyu hekiminize/hemşirenize sormaktan çekinmeyin.
  • Taburculuk sırasında size verilen reçeteyi okuyabildiğinizden emin olun. Bu, sizin eczaneden doğru ilaç almanıza yardımcı olacaktır.
Diyet Hatalarının Önlenmesi

Size verilen yemekte sizde alerji oluşturan bir besin olmadığından emin olunuz. Varsa değiştirilmesini isteyiniz.
Yatışınız sırasında bir gün sonra işaretlemeniz için yemek istediğiniz seçmeli menü gelir. Menü diyetinize göre bir gün sonranın menüsüdür. 

Güvenli Cerrahi

Kurumumuz ameliyata bağlı hataların önlenmesinde uluslararası protokolü takip etmektedir. Sağlık bakım ekibinizin aktif, katılımcı ve bilgilendirilmiş bir üyesi olarak cerrahi müdahalenizde hayati rol oynayabilirsiniz.
Ameliyatınızı daha güvenli kılmak için yapabilecekleriniz;

  • Sizin bakımınızdan kimin sorumlu olduğunu belirleyin. Doktorunuz, hemşireniz ve diğer kaynaklarla görüşerek tedaviniz hakkında bilgi alın.
  • Personelin her hasta bakımında önce ve sonra ellerini yıkadığını fark edeceksiniz. Ayrıca eldiven takmaları gerekmektedir. Bu teknikler hastayı korumak içindir.
  • Ameliyat öncesi bir anestezi uzmanı sizi görecek ve uygulanacak anestezi metodu hakkında sizi bilgilendirerek onayınızı alacaktır.
  • Doktorunuza ameliyat öncesi kullanmayı kesmenizi gerektirecek reçeteli ve reçetesiz ilaç olup olmadığını sorun.
  • Ameliyat öncesi doktorunuzdan ne yiyebileceğinizi, içebileceğinizi, neleri yememeniz ve içmemeniz gerektiğini öğreniniz.
  • Ameliyattan önce lenslerinizi,ojelerinizi çıkarın (el ve ayak). Ayrıca makyaj da yapmayın. Deri ve tırnaklar kan dolaşımının önemli belirtileridir.Proteziniz (diş,saç ,tırnak vb.) varsa belirtiniz.
  • Size uygulanacak olan ameliyatı onayladığınızı belirten formu imzalayınız.
  • Olacağınız ameliyatın türüne göre gerekli ise, operasyonu gerçekleştirecek hekiminiz, vücudunuzda işlem yapılacak bölgeyi işaretleyebilir. Bu doğru organın ameliyat edileceğinin bir güvencesidir. Doğru bölgenin işaretlendiğinden emin olunuz. 
  • Ameliyat öncesi sizden ameliyat bölgesi ve kimliğinizi doğrulamanız istenecektir.

 Ağrı Yönetimi

Ağrı çeşitli rahatsızlıklarda ortaya çıkan, vücudun bir bölgesinden kaynaklanan sübjektif bir bulgudur. İyileşme döneminde ağrının yok edilmesi, iyileşmeyi hızlandırır ve rahat bir dönem geçirmenizi sağlar. Hekimleriniz ve hemşireleriniz size, hastaneye kabulde ve daha sonra da belirli aralıklarla ağrı konusunda sorular soracaklardır. Lütfen bu sorulara doğru ve detaylı cevaplar veriniz.
Ağrınız ilk başladığında kontrol altına alınması daha kolaydır. Bu nedenle ağrınız başlar başlamaz hekim ya da hemşirenize bildiriniz. Tedaviye rağmen ağrılarınızda bir azalma yoksa erken dönemde tedavi değişikliği yapılabilmesi amacıyla bunu tekrar hekim ya da hemşirenize bildiriniz. Hasta kontrollü ağrı cihazı kullanıyorsanız, bunu yalnızca hasta kişinin kullanması gerekir. Yakınlarınızın bu cihazı kullanmasını engelleyiniz.

7.2.10. Tedavi Planına Katılım

Hastanemizde bulunduğunuz sürece bakım ve tedavi hizmetlerine katılımınız desteklenecektir. Bu amaçla yapılacak tüm işlemler için önceden bilgilendirilecek ve onayınız alınacaktır. Hastanede yatış sebebinize uygun olarak gerekli eğitimler sağlık profesyonelleri tarafından verilecektir. Eğitimler sırasında tekrar edilmesini istediğiniz konuları lütfen çekinmeden belirtiniz. Sağlığınız, yapılan tedaviler ve bakım hizmetleri ile ilgili soru sormaktan çekinmeyiniz. 

7.2.11. Hasta Hakları ve Hastanın Uyması Gereken Kurallar

Haklarınız ve Sorumluluklarınız ile ilgili hazırlanan kitapçığımızı lütfen okuyunuz. Kitapçık odanızda bulunan klasörlerin içinde ve broşürlüklerde bulunmaktadır. Ayrıca sağlık profesyonellerinden istemeniz durumunda size temin edilecektir.
Hastanemiz ile ilgili görüş, öneri ve taleplerinizi hasta ilişkileri birimine iletebilirsiniz Bu birimde çalışan personellerimiz size en kısa sürede dönüş sağlayıp bilgilendirme yapacaktır.

Hasta Hakları

01.08.1998 tarihli (Değişiklik RG. 08.05.2014) Hasta Hakları Yönetmeliğine göre 
  • Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma Hakkı
o Bilgi İsteme
o Sağlık Kuruluşunu seçme, değiştirme
o Personeli Tanıma, Hekim Seçme
  • Sağlık Durumu ile ilgili Bilgi Alma
  • Hasta Haklarının Korunması
o Mahremiyete Saygı Gösterilmesi
o Rıza Olmaksızın Tıbbi İşlem Yapılmaması
o Bilgilerin Gizli Tutulması
  • Tıbbi Müdahaleye rıza verme
  • Tıbbi Müdahaleyi reddetme
  • Güvenliğin Sağlanması
  • İnsani Değerlere saygı Gösterilmesi
  • Dini vecibeleri yerine getirebilme
  • Refakatçi bulundurma

Hastanın Uyması Gereken Kurallar

  • Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
  • Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verir.
  • Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelmeli ve tedavisinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunur.
  • Randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir.
  • İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir.
  • Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
  • Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta ilişkileri birimine başvurur.

Güvenliğiniz İçin

Güvenliğinizi sağlamanız için haklarınız ve sorumluluklarınızı bilmeniz büyük önem taşımaktadır. Güvenli bir ortamda bulunmak hakkınızdır. Bunun korunmasına yardımcı olmak ise sizin sorumluluğunuzdadır. 
Hastanemizde temel eğitim ihtiyaçlarınıza yönelik hazırlanmış yazılı materyaller bulunmaktadır. Bu yazılı materyaller size hemşireniz tarafından verilecektir. Ayrıca broşürlüklerden kendiniz de merak ettiğiniz konular ile ilgili broşürlerimizden alabilirsiniz.
Hastanemizde bulunduğunuz sürece ihtiyacına uygun eğitimler yetkinlik alanlarına göre hekim, hemşire, diyetisyen ve fizyoterapist tarafından multidisipliner yaklaşımla verilecektir. Anlamadığınız konuların tekrar edilmesini istemekten çekinmeyiniz.
Aşağıdaki kuralları ve talimatları dikkatlice takip edin ve gerektiğinde çekinmeden soru sorun.

  • Sağlık bakım ekibinin aktif bir üyesi olun, sorular sorun. Cevap yeterli ve açık değilse yeniden sorun.
  • Doğru bilgi verin.
  • Hasta kol bandınızı yattığınız sürece çıkarmayın
  • Düşmeleri önlemek için ayağa kalkmadan önce yardım isteyin
  • Ziyaretçilerinizden ellerini yıkamasını isteyin.
  • Bakım veren kişilerden ellerini yıkamasını veya el dezenfektanı kullanmasını isteyin
  • İlaçlarınız ile ilgili merak ettiklerinizi sorun.
  • Diyetiniz ile ilgili merak ettiklerinizi sorun
  • Tedaviniz ile ilgili merak ettiklerinizi sorun.
  • Tedaviniz, ilaçlarınız ve tıbbi cihazlar konusunda personelin verdiği talimatlara uyun.

TABURCULUK 

Taburcu olma kararınız bir gün önce ya da taburcu olabileceğiniz günün sabahı hekiminiz tarafından verilecektir. Taburcu olduktan sonra gereken bakımı alıyor olmanız, iyileşme sürecinizi hızlandıracaktır. Bu nedenle tedavi ve bakımınızı sağlayan hekim, hemşire, diyetisyen ve fizyoterapistin öneri ve uyarılarını dikkate alınız. Taburcu olmadan önce Evde Yaşam Rehberi’ nizi almayı unutmayınız.
Taburcu olmadan önce size ihtiyacınız olan eğitimler verilecektir. Bu eğitimlerin minimum içeriği aşağıdaki gibidir;
  • Evde kullanacağınız ilaçlar
  • Diyetiniz
  • Fiziksel Aktivite
  • Kontrol zamanı
Doktorunuz hastaneden ayrılmanıza karar verdiğinde, bulunduğunuz servisteki görevli personel, çıkış işlemleri konusunda sizi Hasta Hesapları Bölümü’ ne yönlendirecektir. Taburcu olma aşamanızda bilgilerinizin ve fatura dökümlerinizin incelenmesi, özel sağlık sigortalı iseniz sigorta onayınızın beklenmesi nedeniyle, işlemlerin tamamlanması yaklaşık 
bir – iki saat sürebilir. 

Ambulans Hizmeti

Ambulans hizmetleri anlaşmalı olduğumuz Medline sağlık grubu tarafından verilmektedir. Taburculuk işlemleri sırasında ambulanslarımızdan faydalanmak isterseniz hemşireniz veya taburculuk işlemlerini sürdüren personelimize başvurabilirsiniz.

DİĞER BİLGİLER

 Tıbbi Kayıtlarınız, Tetkik Sonuçlarınız 

Hastanede bulunduğunuz süre içinde yapılan işlemlere ilişkin kayıtlarınız, test sonuçlarınız vb. bulunduğunuz serviste ayrı bir alanda taburculuk sonrası arşivde saklanmaktadır. Hasta dosyanıza ve bilgisayar ortamındaki kayıtlara yalnızca yetkin sağlık personeli ulaşabilmektedir. Hasta bilgilerinin gizliliği ve güvenliği bizim için çok önemlidir. Hasta Hakları Yönetmeliği gereği hastalığınız ile ilgili raporlar yalnızca size, kanuni temsilcinize ve onay verdiğiniz kişiye teslim edilir. Telefon ile sonuç bildirimi yapılmamaktadır. Sistemde tanımlatmış olduğunuz mail adresinizin dışında bir mail adresine sonuç gönderilememektedir. Mail adresinizin şifre güvenliğini sağlamaktan kişisel olarak siz sorumlusunuz. 
Tahlil sonuçlarınıza internet sitemiz üzerinden http://www.florence.com.tr/Raporlar/index.php linkini üzerinden de ulaşabilirsiniz. Bunun için  TC. Kimlik numarası, Protokol Numarası ve Şifrenizi girmeniz gerekmektedir. Şifreniz sistemde kayıtlı cep telefon numaranıza otomatik olarak gönderilmektedir. Şifrenizi kaybetmeniz durumunda Laboratuvar Sonuç Alma Birimine şahsen başvurarak şifrenizi öğrenebilirsiniz. Telefon ile şifre bildirimi yapılmamaktadır. 
Hekiminiz tarafından sizlerden istenen tetkik ve tahlilleri yaptırmalısınız. Tetkik ve tahlil sonuçlarına size belirtilen saatte ilgili bölümden ulaşabilirsiniz. Tahlil neticeleri sonuçlandığında, sonuçlar otomatik olarak muayene olduğunuz hekimin ekranlarına düşmektedir ve doktorunuz tarafından görülebilmektedir. 

Bilgi Paylaşımı

Hasta hakları gereği sağlık bilgileriniz üçüncü kişiler ile paylaşılmamaktadır. Kamu kurumlarına bazı bilgilerin verilmesi zorunludur. 

Doğum ve Ölüm Bildirimi

Bildirimi Zorunlu Hastalıkların Bildirimi

Adli Vaka Bildirimi gibi..

Kişisel ve Değerli Eşyalarınız

Hastaneye gelirken lütfen gerekli ve sizin için önemli olan eşyalarınızı getiriniz. Mümkün olduğunca mücevher ya da yüklü miktarda parayı yanınızda bulundurmayınız. Eğer yanınızda değerli eşyanız varsa, odanızdan kısa süreli ayrılmanız halinde dahi ya yanınıza alınız veya refakatçi/yakınınıza teslim ediniz. Hastane kimlik kartı bulunmayan tanımadığınız kişileri odanıza sokmayınız. Lütfen gözlük, protez dişler, işitme cihazı gibi kişisel eşyalarınızı dikkatli kullanınız ve koruyunuz. Bunları bardak içinde ya da kağıda sarılı olarak tutmayınız.
Hastanemiz Kişisel Eşyalarınız Hakkında Sorumluluk Üstlenmemektedir. Yanında refakati bulunmayan hastalarımız yanlarındaki değerli eşyaları Güvenlik Birimine teslim edebilirler. Teslim Edilmeyen Değerli Eşyalardan Sorumluluk Kabul Edilmemektedir.
İbadethane

Siz ve yakınlarınızın dini ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olmak önemli görevlerimizden biridir. Hastalarımızın ve yakınlarının ibadetlerini gerçekleştirmesi için hastanemizin -4 katında ibadethanemiz mevcuttur. Bağlı olduğunuz inanca göre bir din görevlisi talebinizi hemşirelerinize ya da hasta ilişkileri personeline bildiriniz.

Organ Bağışı

Organ Bağışı ile ilgili tüm sorularınız ve merak ettiklerinizi hastanemizin giriş katında bulanan Organ Bağışı merkezimizin sorumlusuna sorabilirsiniz.

Sigara Kullanımı

Hastanemizde sigara kullanımı kapalı alanlarda yasaklanmıştır. Ziyaretçileriniz için sigara içilme alanı olarak ise hastane giriş kısmındaki dış kafeterya alanı olarak belirlenmiştir. Hastalarımızın sigara içmesine izin verilmemektedir. Bu konuda doktorunuz ile görüşebilirsiniz.

Otopark Hizmetleri

Araçlarınızı giriş kapılarımızda görev yapan valelere güvenle teslim edebilirsiniz. Otopark-Vale hizmetleri anlaşmalı bir şirket tarafından yürütülmektedir. Otoparkta engelli hasta ve ziyaretçilerimize tahsis edilen bölüm bulunmaktadır. Engelli olmayan hasta ve ziyaretçilerimizin bu bölümü kullanmamaları önemle rica olunur.

Güvenlik Hizmetleri

Siz hastalarımızın, ziyaretçilerimizin ve çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak üzere 24 saat hizmet veren güvenlik ekibimiz mevcuttur. Ayrıca güvenlik kameraları ile sürekli izleme yapılmaktadır. Bir eşyanız kaybolduğunda ya da başkasına ait bir eşyayı bulduğunuzda lütfen güvenliğe bildiriniz.
Temizlik Hizmetleri

Oda temizliğiniz günün belli saatlerinde bu alanda deneyimli bir temizlik ekibi tarafından yapılacaktır. Temizlik esnasında ıslak zeminde kaymamaya dikkat ediniz. Temizlik zamanları dışında yere herhangi bir şey döküldüğünde lütfen hemşirenize ekip ile iletişimi sağlaması için haber veriniz. Oda temizliği dışındaki hijyenik ihtiyaçlarınızı (yatak değişimi, banyo, kişisel temizlik vb.) servis personeli ve hemşireniz tarafından karşılanacaktır.

Yiyecek ve İçecek Hizmetleri

Yatan hastalarımızın tüm yiyecek ve içecek hizmetleri hastane mutfağından temin edilecektir. Bu konuda hekimlerimizin direktifleri doğrultusunda diyetisyeninizin sizin için, sizin de katkınızla tespit ettiği diyet programları olacaktır.
Hastanemize dışarıdan yemek sipariş etmeyiniz. Yemeklerinizin ısıtılması talebinizi hemşirenize iletebilirsiniz. Yiyecek içecek atıklarınızı evsel atık kutularına atabilirsiniz.

Yemek Saatlerimiz;

Sabah Kahvaltısı:07:00-07:30
Öğle Yemeği     : 11:30-12:30
Akşam Yemeği  :18:00-18:30

Refakatçi yemeğimiz ücretli olup, talebinizi hemşirenize iletebilirsiniz.
Ziyaretçi ve refakatçileriniz içecek ve hafif yiyecekler için iç ve dış kafeteryayı kullanabilirler. 

Kafeterya

Cafe Florence (İç): 08:00-19:00 saatleri arasında hizmet veren kafeteryamızda hafif yiyecekler, sıcak ve soğuk içecekler bulunmaktadır. 
Cafe Inter (Dış): 24 saat hastane bahçesinde bulunan büfemizden hafif yiyecekler, sıcak ve soğuk içecekler ve acil ihtiyaçlarınızı temin edebilirsiniz.

Telefon Hizmetleri

Odanızda bulunan telefonunuz 24 saat kullanıma açıktır. Hastane içinden yapacağınız görüşmeler için aramak istediğiniz bölümün numarasını direkt tuşlayabilirsiniz. Hastane dışı telefon görüşmeleriniz için önce 0 tuşlayarak hat alıp daha sonra aramak istediğiniz numarayı tuşlayabilirsiniz. Şehirlerarası ve milletlerarası görüşmeleriniz faturaya yansıtılacak olup “9” tuşuna basarak santrale aramak istediğiniz numarayı bildirebilirsiniz.
Mobil telefon tıbbi cihazlara zarar verebileceği için tıbbi cihazların bulunduğu alanlarda mobil telefon kullanmayınız.

İnternet Hizmetleri

Hastanemizde kablosuz ağ ile internete bağlanabilirsiniz. Kablosuz ağ şifreli olup, şifrenizi danışmadan öğrenebilirsiniz.

Ödemeler

Hasta hesapları birimi alacağınız hizmetlerin bedeli hakkında bilgi sahibidir, lütfen hizmet almadan önce ödeyeceğiniz tutarı ve kapsamını anladığınızdan emin olunuz. Tedavi giderleriniz için taburcu faturanızdan düşülmek üzere bir miktar avans alınmaktadır.  Uzun süren yatışlarda ise ara ödemeler alınmaktadır.
Özel sigortanız var ise hastanemizin anlaşması olup olmadığını hasta hesaplarından öğrenebilirsiniz.

Ziyaret Politikamız

  • Hasta ziyaret için 10.00-22.00 saatleri arası tercih edilmesi beklenir. Ziyaret yapıldığında hastanın tedavi ve uyku zamanları dikkate alınmalıdır. Ziyaretin yasak olduğunu belirtilen hastalar için kat hemşire izni olmadan odaya girilmemelidir.
  • Özel servislerde ve ünitelerde ziyaret doktor iznine bağlıdır.
  • Hasta açısından sakıncalı olabilecek durumlarda ziyaret doktor iznine bağlıdır.
  • Ziyaret saatlerinin dışında, acil yatmış, operasyon olacak ya da olmuş hastalar doktorun izni ile birinci derece yakınları tarafından ziyaret edilir.
  • • Günübirlik yatışlarda da yukarıdaki kurallar geçerlidir.
  • • Hastanede açık alanlar dışında sigara içmeyiniz.
  • • Hastanıza dışardan yiyecek getirmeyiniz.
  • • Servislerde ziyaret süresinin 15 dakikayı aşmamasına ve odada 2 kişiden fazla sayıda ziyaretçi olmamasına dikkat ediniz.
  • • Grip , nezle  vb. bulaşıcı hastalığınız mevcutsa hasta ziyareti yapmayınız.
  • • 14 yaş altı çocukları hasta ziyaretine getirmeyiniz.
  • • Ziyaret sırasında enfeksiyon riskini önlemek amacıyla lütfen hasta yatağına oturmayınız.
  • • Ziyaret sırasında hastaya bağlı bulunan ekipmanlara dokunmayınız.
  • • Hastanızı öpmeyiniz.
  • • Hastanızın oda kapısında uyarı işaretleri varsa lütfen dikkat ediniz.
  • • Yoğun bakım ünitesinin ziyaret saatleri 10.00-11.00 ve 15.00-16.00 arasıdır. Ziyaretlerin hasta güvenliği açısından 5 dk’ı geçmemesi gerekmektedir. Bu saatler dışında ziyaretçi kabul edilmemektedir.
  • • Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinin ziyaret saatler 10.00-23.00 saatleri arasındadır.Ziyarete gelmeden önce yenidoğan yoğun bakım ünitesi arayarak randevu almanız gerekmektedir.
  • • Özellikle yoğun bakımlarda ziyaret öncesi mutlaka ellerinizi yıkayınız.
  • • Ziyaret edilecek hastanın yattığı kat bilgisi danışma tarafından verilir. Kata geldiğinizde, oda numarası kat hemşiresi tarafından iletilmektedir.

Eleştiri ve Önerileriniz

Sizlere dahi iyi hizmet sunabilmek için görüş öneri ve talepleriniz bizim için önemlidir. Görüşlerinizi ayaktan ve yatan hasta anketleri aracılığı ile iletebilirsiniz. Ayrıca Hasta İlişkileri sorumlularımıza sözel veya yazılı olarak da eleştiri ve önerilerinizi iletebilirsiniz. Hastanemizden ayrıldıktan sonra dahi internet sitemizde “Hasta ve Ziyaretçilerimiz” başlıklı bölümden eleştiri ve önerilerinizi gönderebilirsiniz. Size ulaşabileceğimiz bilgilerinizi bırakırsanız size en kısa zamanda geri bildirim yapılacaktır.

İHTİYAÇ DUYABİLECEĞİNİZ TELEFONLAR

Hasta İlişkileri Bölümü  :3910
Santral     :9
Danışma     :3164- 3162
Hemşirelik Hizmetleri   :3915
 Güvenlik                        :3908
Teknik Hizmetler           :3952
Temizlik Hizmetleri       :3906
Hasta Hesapları Bölümü:3095-3096
Hasta Yatış Bölümü       :3093-3094
Vezne                             : 3165-3812
Cafe Florence (İç)         :3132
Cafe İnter (Dış)              :3131-3130
Diyetisyen     :3860
Fizyoterapist     :3865
Süpervisor     :3915

HASTANEYE ULAŞIM

Özel Araç İle Ulaşım
Toplu Ulaşım 
Otobüs ile direkt hastanenin önünde (Ihlamur durağında) inebileceğiniz otobüsler;
16 D, Akkaynarca-Pendik Kadıköy
EL 1 Kadıköy Erenköy
FB  2 Kadıköy Fenerbahçe
4 Bostancı Kadıköy
16 Pendik Kadıköy 
FB1 Kadıköy Fenerbahçe
GZ1 Kadıköy Göztepe
222 Pendik Kadıköy ‘dür

Diğer yönlerden toplu ulaşım ile hastanemize gelmek isteyen hastalarımız http://www.iett.gov.tr/tr/main/pages/metrobus-hatlari/90# linkinden en yakın ulaşım bilgilerine ulaşabilirler.

Havalimanı

İl dışından gelecek hastalarımız için en yakın hava limanı Sabiha Gökçen Havalimanı’dır. Diğer Hava limanı ise Avrupa yakasında bulunan Atatürk  Havalimanıdır.

OTEL İHTİYACINIZ

Hastanemize yakın oteller hakkında bilgi almak için Danışma bölümümüze başvurabilirsiniz.