İstanbul Florence Nigtingale Hastanesi Yaşam Rehberi

Hedefimiz, hastaneden kaliteli ve güvenli bir sağlık hizmeti almış olarak ayrılmanızdır. Hasta memnuniyeti ve güvenliği kurumumuzun temel ilkelerindendir. Hastanede bulunduğunuz süre içinde kendinizi huzurlu ve güvende hissetmeniz bizim için çok önemlidir. Birlikte geçireceğimiz bu süreci daha rahat ve huzurlu bir hale getirebilmek, tüm sorularınıza cevap verebilmek ve size yol gösterebilmek amacıyla bu rehber kitapçığı hazırladık.

İSTANBUL FLORENCE NIGHTINGALE HASTANESİ hakkında 

Florence Nightingale grubunun beşinci hastanesi olarak hizmete giren İstanbul Florence Nightingale Hastanesi toplam 18 kattan oluşmaktadır. Binanın çatısında bulunan heliport alanı her tür hava ambulans helikopterinin iniş-kalkış yapmasına uygun olarak yapılandırılmıştır. Akıllı hastane olarak inşa edilen İstanbul Florence Nightingale Hastanesi TUV Hessen Green Building sertifikası ile ülkemizin ilk “Yeşil Hastane Binası”dır.

Yapımına 2008 yılında başlanmış olan hastanenin 219 hasta yatağı 51 yoğun bakım yatağı, hepsi laminar hava akımı ile donatılmış 11 ameliyathanesi ve 2 doğumhanesi bulunmaktadır. Ameliyathanelerin tümü odyovizüel olarak 300 kişilik konferans salonu ve uluslararası noktalara bağlanabilmekte, bu sayede interaktif tıp eğitimi ve bilimsel aktivitelere imkan sağlamaktadır.

Hastanemiz hasta bakımı ve güvenliği konusunda uluslararası kalite standartları ve uygulamaları doğrultusunda hizmet vermektedir. Sizin, yakınlarınızın ve bakımınızı gerçekleştirilen personelimizin eğitimi bizim temel felsefelerimizden biridir.

Misyonumuz

Uzmanlaştığımız tüm sağlık hizmetlerinde tıbbın ulaştığı en üst düzeyde, güvenilir, hasta odaklı ve kaliteli hizmet veren, hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutan, hasta haklarına saygılı, çevreye duyarlı, nitelikli sağlık çalışanı yetiştiren, yenilikçi ve sürekli kendini geliştiren öncü bir kuruluşuz.

Vizyonumuz

Uzmanlaştığımız her alanda ülkemizde sunduğumuz hizmetin bilimselliği ve kalitesi ile ilklerin içinde yer almayı, uluslararası alanda tıbbın ulaştığı en üst düzeydeki uygulamaları takip ederek gelişimine katkıda bulunmayı ve bu çalışmaları akademik ortamda da sürdürmeyi hedefleyen bir sağlık kuruluşuyuz.

TEDAVİ ve BAKIM ekibimiz

Hastanede bulunduğunuz süre içinde bakım ve tedavinize katılmak üzere deneyimli bir ekibimiz mevcut olacaktır. Bu ekipte, tedavi ve bakımınızdan birinci derecede sorumlu olan hekiminiz, konsültan hekimleriniz, hemşireleriniz, diyetisyeniniz, fizyoterapistiniz ve diğer personellerimiz yer almaktadır. Bakımınızdan sorumlu ekip üyelerimiz size kendilerini tanıtacaklardır. Ekip üyelerimizi aynı zamanda üzerlerinde bulunan kimlik kartlarından da tanıyabilirsiniz. Bu personele tedavi  ve bakımınız ile ilgili merak ettiğiniz soruları sorabilirsiniz. Bilinçli bir hasta olarak ekibimizin bir üyesi olmanız bizim için önemlidir.

Hekimler

Yatışınıza karar veren ve tedavinizi üstlenen hekim, sorumlu hekiminiz olarak sizi her gün ziyaret edecektir. Bunun dışında diğer branş hekimleri de gerekli olduğunda sizinle ilgilenebilir. Hasta haklarının uygulanması konusunda özen gösteren hastanemizde hekiminizi seçme hakkınız vardır.

Yatış işlemleriniz tamamlandıktan sonra hekiminiz tarafından bir dizi hazırlık (size durumunuzla ilgili sorular sormak, bunları kayıt altına almak, tetkik işlemleri vb. gibi) yapılacaktır. Size sorulan soruları doğru ve net cevaplar vermeniz tedavi ve bakımınızın doğru düzenlenmesinde büyük önem taşımaktadır.

Hastalığınız ile ilgili tanı, planlanan bakım ve tedavi, bakım ve tedavinizin sonuçları, muhtemel/gerçekleşen komplikasyonlar, tedaviyi reddetmeniz halinde doğabilecek sonuçlar ve bakım ve tedavi ve alternatifleri hakkında bilgi, primer hekiminiz tarafından sözlü olarak verilecektir.

Hemşireler

Her 12 saatte bir, size ayrı bir hemşire bakım hizmeti sunacaktır. Hemşireniz günün belirli saatlerinde sizi ziyaret edecektir (bakım ve tedavi zamanları vb.). Bunun dışında hemşirenize ulaşmak istediğinizde, yatağınızın başında bulunan çağrı zilini kullanabilirsiniz. Hastanede bulunduğunuz süre içinde önemsiz olduğunu düşünseniz bile durumunuzdaki en küçük değişiklikleri lütfen hemşirenize bildiriniz.

Odanız

Odanıza kabul edildikten sonra hemşireniz size odanızdaki eşya ve ekipmanların tanıtımını yapacaktır. Enfeksiyon gelişimine olan etkisi nedeniyle odanızda yiyecek bulundurmamanızı, içeceklerinizi buzdolabında bulundurmanızı önemle rica ederiz. Odanızda bulunan televizyonun sesini diğer hastaları rahatsız etmeyecek düzeyde tutmanız önemlidir. Ayrıca sağlığınız ve güvenliğiniz için odanızda ve hastane içinde kesinlikle sigara içmeyiniz, içirmeyiniz. Sigara içmek isteyen yakınlarınız hastanemizin dışında kafeteryayı kullanabilirler.


KİŞİSEL ve DEĞERLİ eşyalarınız

Hastaneye gelirken lütfen gerekli ve sizin için önemli olan eşyalarınızı getiriniz. Mümkün olduğunca değerli eşyalarınızı yanınızda bulundurmayınız. Yanınızda bulunan kıymetli eşyalarınızı ve paralarınızı, odanızda bulunan kasada muhafaza edebilirsiniz. Kasaya sığmayan değerli eşyalarınızı güvenlik birimine teslim edebilirsiniz. Teslim etmediğiniz değerli eşyalarınız ile ilgili sorumluluk kabul edilmez.

Kişisel eşyalarınız için odanızda bulunan dolapları ve banyoyu kullanabilirsiniz. Lütfen gözlük, protez dişler, işitme cihazı gibi kişisel eşyalarınızı dikkatli kullanınız ve koruyunuz. Bunları bardak içinde ya da kağıda sarılı olarak tutmayınız.


Tıbbi KAYITLARINIZ

Hastanede bulunduğunuz süre içinde yapılan işlemlere ilişkin kayıtlarınız, test sonuçlarınız vb. dosyanızda muhafaza edilir. Dosyanız hastanede bulunduğunuz sürece, bulunduğunuz serviste güvenli bir ortamda muhafaza edilmektedir. Taburculuk sonrası ise arşivde saklanmaktadır. Hasta dosyanıza ve bilgisayar ortamındaki kayıtlara yalnızca yetkin sağlık personeli ulaşabilmektedir. Hasta bilgilerinin gizliliği ve güvenliği bizim için önemlidir.

HAKLARINIZ ve sorumluluklarınız

Sunduğumuz tedavi ve bakım hizmetleri, yaşamsal önemi nedeniyle kişi hak ve sorumluluklarından ödün verilemez niteliktedir. Bu amaçla kurumumuz tarafından haklarınız tanımlanmış, tüm tanı, tedavi ve bakım hizmetlerimiz bu doğrultuda koordine edilmiştir.


Eleştiri ve ÖNERİLERİNİZ

Tüm hastalarımızın;

  • Tanı ve tedavi olanaklarından en üst düzeyde yararlanma
  • Saygı ve itibar görme
  • Mahremiyet
  • Çalışanların kimliğini bilme
  • Bilgi edinme
  • Haberleşme
  • Danışma
  • Tedavisine onay verme
  • Tedavisini reddetme
  • Dini hizmetlerden faydalanma hakkı vardır.

Siz hastalarımızın da, kendinizin, diğer hastalarımızın ve çalışanlarımızın güvenliği için sorumlulukları bulunmaktadır.

Tüm hastalarımızın;

  • Durumu ile ilgili doğru bilgi verme
  • Önerilere uyma
  •  Tetkik ve tedavi giderlerinizin karşılanması
  •  Kurumun kural ve uygulamalara uyma
  •  Diğer hastalar ve çalışanların haklarına saygılı olma
  •  Tanzim sorumluluğu bulunmaktadır.

Hastanemizde bulunduğunuz sürece eleştiri ve önerilerinizi Hasta Hakları Birimi'ne iletebilirsiniz. Ayrıca yatan hasta anketlerimizi doldurarak da memnuniyet ve eleştirilerinizi bildirebilirsiniz. Eleştiri ve önerileriniz ile ilgili olarak Hasta Hakları Birimi tarafından size geri dönüş yapılır. Problemlerin çözüm sürecine dahil olmanız bizim için önemlidir. Tüm eleştiri ve öneriler kurum olarak değerlendirilerek iyileştirme faaliyetleri planlanmaktadır. Görüşleriniz bizim için değerlidir.

Güvenliğiniz

Güvenliğiniz bizim için büyük önem taşımaktadır. Kendinizi beklenmeyen kazalara karşı koruyabilmek için aşağıdaki ipuçlarını takip ediniz. 


GÜVENLİ olmak için  nelere İHTİYACINIZ var?

Güvenliğinizi sağlamak için haklarınızı ve sorumluluklarınızı bilmeniz büyük önem taşımaktadır. Güvenli bir ortamda bulunmak hakkınızdır. Bunun korunmasına yardımcı olmak ise sizin sorumluluğunuzdadır. Bu kuralları ve talimatları dikkatlice takip edin ve gerektiğinde çekinmeden soru sorun.
  • Sağlık bakım ekibinin aktif bir üyesi olun.
  • Sorular sorun. Cevap yeterli ve açık değil ise yeniden sorun.
  • Doğru bilgi verin.
  • Tedaviniz, ilaçlarınız ve tıbbi cihazlarınızın kullanımı konusunda personelin verdiği talimatları takip edin.
  • Etrafınızda olup bitenlerden haberdar olun.
  • El yıkama, basit ve kolay bir enfeksiyondan korunma yöntemidir. Refakatçiniz odanıza girerken ve çıkarken her seferinde ellerini yıkasın.

HASTANEYE düşen GÖREVLER nelerdir?

  • Sizin için güvenli bir ortam yaratmak.
  • Sizin güvenliğiniz ve bakımınız için bilmeniz gerekenleri öğretmek.
  • Sizin sorunlarınıza ve şüphelerinize yanıt vermek.
  • Personeli güvenlik ve tehlikelerin belirlenmesi, raporlanması ve düzenlenmesi konularında eğitmek.

GÜVENLİ İLAÇ kullanımınız

Hastanemizde bulunduğunuz süre içinde kullandığınız ilaçları ve güvenli kullanımını bilmeniz bizim için önemlidir. Bunun için lütfen aşağıda belirtilen önerilere uyunuz.

  • Tedavi planınız oluşturulmadan önce, doktorunuzun ve hemşirenizin size yönelttiği sorulara doğru ve dikkatli cevap veriniz. Özellikle daha önceki alerjileriniz ve reaksiyonlarınız hakkında bilgi vermeyi unutmayınız.
  • Kullanmakta olduğunuz ilaçların, bitkisel ilaçlar ve vitaminler de dahil olmak üzere listesini hekiminize veriniz.
  • İlaçlarınızın, gıdalarla veya ileride alabileceğiniz diğer ilaçlarla olası etkileşimi hakkında bilgi alınız.
  • Hemşirenizin veya hekiminizin, ilacınızı vermeden önce bilekliğinizi kontrol ettiğinden ve isminizi sorduğundan emin olunuz.
  • Doktorunuza yeni bir ilacın nasıl fayda edeceğini sorun. İlacınızın muhtemel yan etkileri hakkında bilgi isteyiniz.
  • Doğruluğundan emin olmak için ilaçlarınızı içmeden önce, ismini ve dozunu hemşirenize sorunuz.
  • Eğer size yanlış ilacın verilmek üzere olduğunu düşünüyorsanız hekim veya hemşirenize söylemekten çekinmeyiniz.
  • Bir ilaç aldıktan sonra kendinizi iyi hissetmiyorsanız hekim veya hemşirenize söyleyin.
  • Reaksiyon geliştiğini ya da yan etkilerine maruz kaldığınızı düşünüyorsanız hemen yardım isteyeniz.
  • Eğer size damar yolundan ilaç veriliyorsa hemşireye bitmesinin ne kadar süreceğini sorunuz.
  • Eğer çok hızlı veya yavaş ilerliyorsa haberdar ediniz.
  • Taburcu olurken, size evde kullanacağınız ilaçlar ve kullanım şekilleri konusunda eğitim verilecektir. Anlamadığınız her konuyu hekiminize/ hemşirenize sormaktan çekinmeyiniz.
  • Taburculuk sırasında size verilen reçeteyi okuyabildiğinizden emin olun. Bu, sizin eczaneden doğru ilaç almanıza yardımcı olacaktır.

Düşme ve YARALANMALARIN önlenmesi

Geçirdiğiniz ameliyat ya da hastalık sonrası iyileşme döneminde, normalden daha az güce sahip olursunuz. Bu da düşme ve yaralanma riskinizin artmasına sebep olur. Düşme sonucunda fiziksel olarak zarar görebileceğiniz gibi yeni bir müdahale gerekebilir ya da hastanede kalış süreniz uzayabilir. Düşme ve yaralanmalardan korunmak için lütfen aşağıda belirtilen önerilere uyunuz.
  • Yürürken veya hareket ederken daha çok özen gösterin.
  • Hastanedeki yatağınız evdeki yatağınızdan daha yüksek olabilir. Ayağa kalmadan önce parmak uçlarınızla bastığınız yeri hissettiğinizden emin olun.
  • Yaşlı hastalar, kemoterapi tedavisi gören hastalar, kan inceltici alanlar idrar söktürücü veya ağrı kesici alanlar daha yüksek düşme ve yaralanma riski taşırlar.
  • İhtiyaç duyabileceğiniz eşyalarınızın yakınınıza bırakılmasını isteyin ki bunlara uzanmak zorunda kalmayın.
  • Yatağınızın başucunda ve tuvaletlerde çağrı zili bulunmaktadır. Hemşire yardımına ihtiyaç duyduğunuzda ve acil durumlarda çağrı zilini kullanın.
  • Eğer kendi kendinize yürüyemeyeceğinizi hissediyorsanız yardım isteyiniz. Size yardımsız kalkmamanız söylendi ise kendinizi iyi hissetseniz bile yardım isteyiniz.
  • Yataktan kalmadan önce bir süre oturur pozisyonda bekleyip baş dönmeniz yoksa kalkmayı deneyiniz.
  • Rahat yürüyebileceğiniz ve kaygan olmayan terlikleri tercih ediniz. Çıplak ayakla yürümeyiniz.
  • Yere yemek, su ve benzeri kaymaya neden olabilecek sıvılar dökülebilir. Bu durumda temizlenmesi için derhal çağrı ziline basınız.
  • Islak zemin uyarılarını dikkate alınız.
  • Gece yataktan kalmadan önce baş tarafınızda bulunan ışığınızı yakınız.
  • Hastanede tekerlekli birçok eşya bulunmaktadır. Yataklar, masa, sandalye, serum askıları gibi. Bunlara yaslanmayınız.
  • Yatak kenarlarınız kaldırıldıysa bu güvenliğinizi sağlamak içindir. Yataktan kalkacağınız zaman yatak kenarlarının indirilmesi için yardım isteyiniz. Kenarlıkların üzerinden atlamaya ya da yan kısmından çıkmaya çalışmayınız.
  • Düşmeler büyük çoğunlukla banyoya girerken meydana gelir.
  • Almış olduğunuz tedavi veya ilaçların neticesinde banyoyu eskiden olduğundan daha sık veya daha acil kullanmanız gerekebilir.
  • Banyoya gitmek için son ana kadar beklemeyiniz.
  • Hemşireniz tarafından yalnız banyoya gitmemeniz söylendi ise lütfen bu ikaza uyunuz.
  • Banyoya girmeden önce zemini kontrol ederek ıslak olmadığından emin olunuz.
  • Banyoda kendinizi iyi hissetmediğinizde, klozete yakın bulunan çağrı zilini kullanarak yardım isteyiniz.
  • Size, ameliyat sonrası ağrı kesici uyuşturucular uygulanabilir. Bu durumda, hissizlik olabileceğinden, kalkmadan önce mutlaka hemşirenizden yardım isteyiniz.
  • Odanızda geçişleri engelleyecek ve/veya düşmenize neden olabilecek gereksiz eşyalar bulundurmayınız.

ENFEKSİYON kontrolü ve HİJYEN

Hastane enfeksiyonlarının önlenmesinde en önemli adım el yıkamasıdır. Bu amaçla tüm hasta bakım alanlarına ve hasta odalarına lavabo konulmuştur. Sağlık ekibiniz, size uygulanacak her türlü muayene, bakım ve tedaviden önce ve sonra ellerini yıkayacaktır. Bu konuda hastanemizin Enfeksiyon Kontrol Komitesi tarafından hazırlanan el yıkama rehberleri bulunmaktadır. Siz de hastanede bulunduğunuz süre içinde el hijyeninize özen gösteriniz.

Enfeksiyon bulaşmasında diğer bir önemli kaynak ziyaretçilerinizdir. Bu amaçla;

  • Kurum tarafından belirlenen ziyaret saatlerine uyunuz.
  • Ziyaret süresinin kısa olmasına ve odada fazla sayıda ziyaretçi olmamasına dikkat ediniz.
  • Grip, nezle vb. bulaşıcı hastalığı olanların ziyaretine engel olunuz.
  • Başka odaya ait koltuk, sandalye vb. eşyaları odanıza istemeyiniz.
  • Çiçekler, mikrop bulaşma kaynağı olacağından odada bulundurulmamalıdır.
  • Sağlık ekibinin gerekli durumlarda önerdiği koruyucu ekipmanın kullanımına dikkat edilmelidir.

Ameliyat olacak HASTALARIMIZIN dikkatine

Kurumumuz ameliyata bağlı hataların önlenmesinde uluslararası protokolü takip etmektedir. Sağlık bakım ekibinizin aktif, katılımcı ve bilgilendirilmiş bir üyesi olarak cerrahi müdahalenizde hayati rol oynayabilirsiniz.

İşte ameliyatınızı daha güvenli kılmak için yapabilecekleriniz;

  • Bakımınızdan kimin sorumlu olduğunu belirleyin. Doktorunuz, hemşireniz ve diğer kaynaklarla görüşerek tedaviniz hakkında bilgi alın.
  • Personelin her hasta bakımından önce ve sonra ellerini yıkaması ve eldiven kullanması, hem hastayı hem kendisini koruma tekniğidir.
  • Ameliyat öncesi bir anestezi uzmanı sizi görecek ve uygulanacak anestezi metodu hakkında sizi bilgilendirerek onayınızı alacaktır.
  • Doktorunuza ameliyat öncesi kullanmayı kesmenizi gerektirecek reçeteli ve reçetesiz ilaç olup olmadığını sorunuz.
  • Ameliyat öncesi doktorunuzdan ne yiyebileceğinizi, içebileceğinizi, neler yememeniz ve içmemeniz gerektiğini öğreniniz.
  • Ameliyattan önce ojelerinizi çıkarınız ( el ve ayak). Ayrıca makyaj da yapmayınız. Deri ve tırnaklar kan dolaşımının önemli belirtileridir.
  • Size uygulanacak olan ameliyatı onayladığınızı belirten formu imzalayınız.
  • Olacağınız ameliyatın türüne göre, operasyonu gerçekleştirecek hekiminiz, vücudunuzda işlem yapılacak bölgeyi işaretleyebilir. Bu, doğru organın ameliyat edebileceğinin bir güvencesidir. Doğru bölgenin işaretlendiğinden emin olunuz.
  • Ameliyat öncesi sizden ameliyat bölgesi ve kimliğinizi doğrulamanızistenecektir.

AĞRI yönetimi

Ağrı, çeşitli rahatsızlıklarda ortaya çıkan, vücudun bir bölgesinden kaynaklanan kişiye özel bir histir. İyileşme döneminde ağrının kontrol edilmesi, iyileşmeyi hızlandırır ve rahat bir dönem geçirmenizi sağlar. Hekimleriniz ve hemşireleriniz size, hastaneye kabulde ve daha sonra da belirli aralıklarla ağrı konusunda sorular soracaklardır. Lütfen bu sorulara doğru ve detaylı cevaplar veriniz. Ağrınız ilk başladığında kontrol altına alınması daha kolaydır. Bu nedenle ağrınız başlar başlamaz hekim ya da hemşirenize bildiriniz. Tedaviye rağmen ağrınızda bir azalma yoksa erken dönemde tedavi değişikliği yapılabilmesi amacıyla bunu tekrar hekim ya da hemşirenize bildiriniz. Hasta kontrollü ağrı cihazı kullanıyorsanız, bunu yalnızca hasta kişinin kullanması gerekir. Yakınlarınızın bu cihazı kullanmasını engelleyiniz.

Ziyaretçi ve REFAKATÇİLERİNİZ

İyileşme döneminde sevdiklerinizle birlikte olmanız bizim için önemlidir. Fakat kendi sağlığınız ve diğer hastalarımızın huzuru için aşağıda belirtilen konulara özen göstermenizi rica ederiz.

  • Hasta servislerinde 10:00-22:00 saatleri arasında ziyaret yapılabilir. Bu saatler hastaların bakım ve uyku zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir.
  • Özel servislerde ve ünitelerde ziyaret, doktor iznine bağlıdır.
  • Hasta açısından sakıncalı olabilecek durumlarda ziyaret, doktor iznine bağlıdır.
  • Ziyaret saatlerinin dışında, acil yatmış, operasyon olacak ya da olmuş hastalar doktorun izni ile birinci derece yakınları tarafından ziyaret edilinebilinir.
  • Servislerde ziyaret süresinin 15 dakikayı aşmamasına ve odada 2 kişiden fazla sayıda ziyaretçi bulunmamasına dikkat ediniz.
  • Hastanede açık alanlar dışında sigara içilmez.
  • Hastanıza dışarıdan yiyecek getirmeyiniz.
  • Ziyaret sırasında enfeksiyon riskini önlemek için lütfen hasta yatağına oturmayınız.
  • Hastanızı öpmeyiniz.
  • Grip, nezle vb. bulaşıcı hastalığınız mevcutsa hasta ziyareti yapmayınız.
  • Yoğun Bakım ünitesinin ziyaret saatleri 10:00-11:00 ve 16:00-18:00 arasıdır. Bu saatler dışında ziyaretçi kabul edilmemektedir.
  • Özellikle yoğun bakımlarda ziyaret öncesi mutlaka el antiseptiği kullanınız.
  • Yapılan işlem ve muayene sırasında hasta mahremiyetine saygı açısından odada kalmayınız.
  • Diğer hastalarımızın da sağlığını düşünerek koridorlarda yüksek sesle konuşmayınız.
  • Cep telefonları tıbbi ekipmanlara zarar verebileceğinden hasta odalarındakullanmayınız.

DİNİ ihtiyaçlarınız

Siz ve yakınlarınızın dini ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olmak önemli görevlerimizden biridir. Bağlı olduğunuz inanca göre bir din görevlisi talebinizi hemşirelerinize ya da Hasta Hakları Birimi personeline bildiriniz. Ayrıca B4. Katta bir ibadethanemiz bulunmaktadır.

Çiçekleriniz

Enfeksiyon gelişimine olan etkisi nedeniyle hasta odalarına hiçbir şekilde çiçek kabul edilmemektedir. Size gelen topraklı çiçekler, danışma bölümü tarafından kabul edilecek ve siz taburcu olurken teslim edilecektir.

Ödemeleriniz

Anlaşmalı kurum hastalarımızdan yapılacak tedavi ve bakıma göre, yatış işlemleri sırasında belli bir miktar ön ödeme alınmaktadır. Uzun süren yatışlarda ise ara ödemeler alınmaktadır.

TABURCULUK hizmetleri

Taburcu olma karanız bir gün önce ya da taburcu olabileceğiniz günün sabahı hekiminiz tarafından verilecektir. Taburcu olduktan sonra gereken bakımı alıyor olmanız, iyileşme sürecinizi hızlandıracaktır.

Bu nedenle tedavi ve bakımınızı sağlayan hekim, hemşire, diyetisyen ve fizyoterapistinizin öneri ve uyarılarını dikkate alınız. Taburcu olmadan önce Evde Yaşam Rehberi’nizi almayı unutmayınız.

Doktorunuz hastaneden ayrılmanıza karar verdiğinde, bulunduğunuz servisteki görevli personel, çıkış işlemleri konusunda sizi Hasta Hesapları Bölümü’ne yönlendirecektir.

Taburcu olma aşamanızda bilgilerinizin ve fatura dökümlerinizin incelenmesi, özel sağlık sigortalı iseniz sigorta onayınızın beklenmesi nedeniyle, işlemlerinizin tamamlanması yaklaşık 1-2 saat sürecektir.

OTOPARK / VALE hizmetimiz

Profesyonel bir vale şirketi tarafından işletilen otopark, hastanemizin B6 katındadır. Araçlarınız, valeler tarafından bu otoparka alınmaktadır.

Güvenlik

Siz hastalarımızın, ziyaretçilerimizin ve çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak üzere 24 saat hizmet veren güvenlik ekibimiz mevcuttur. Ayrıca güvenlik kameraları ile sürekli izleme yapılmaktadır. Bir eşyanız kaybolduğunda ya da başkasına ait bir eşyayı bulduğunuzda lütfen güvenliğe bildiriniz.

TEMİZLİK hizmetleri

Oda temizliğiniz günün belli saatlerinde bu alanda deneyimli bir temizlik ekibi tarafından yapılacaktır. Temizlik esnasında ıslak zeminde kaymamaya dikkat ediniz. Temizlik zamanları dışında yere herhangi bir şey döküldüğünde lütfen hemşirelerinize ekip ile iletişimi sağlaması için haber veriniz. Oda temizliği dışındaki hijyenik ihtiyaçlarınız (yatak değişimi, banyo, kişisel temizlik vb.) servis personeli ve hemşireniz tarafından karşılanacaktır.

YİYECEK ve İÇECEK hizmetlerimiz

Yatan hastalarımızın tüm yiyecek ve içecek hizmetleri hastane mutfağından temin edilecektir. Bu konuda hekiminizin direktifleri doğrultusunda diyetisyeninizin sizin için, sizin de katkınızla tespit ettiği diyet programları olacaktır.

YEMEK saatlerimiz

Sabah kahvaltısı : 07:00 - 08:00
Öğle yemeği : 12:00 - 13:00
Akşam yemeği : 17:30 - 18:30

Refakatçi yemeğimiz ücretli olduğu için yemek istediğinizi lütfen diyetisyeninize bildiriniz. Ziyaretçi ve refakatçileriniz, içecek ve hafif yiyecekler için oda servisini kullanabilirler.

Diğer HİZMETLERİMİZ

Restoran: zemin katta bulunan restoranımız 08:00-22:00 saatleri arasında hizmet vermektedir.

Kafe: hastane bahçesinde bulunan kafelerde hafif yiyecekler, sıcak ve soğuk içecekler ve acil ihtiyaçlarınızı temin edebilirsiniz.

TELEFON hizmetleri

Odanızda bulunan telefonunuz 24 saat kullanıma açıktır. Hastane içinden yapacağınız görüşmeler için aramak istediğiniz bölümün numarasını direkt tuşlayabilirsiniz. Hastane dışı telefon görüşmeleriniz için önce “0” tuşlayarak hat alıp sonra aramak istediğiniz numarayı tuşlayabilirsiniz. Şehirlerarası ve milletlerarası görüşmeleriniz faturaya yansıtılacak olup “9” tuşuna basarak santrale aramak istediğiniz numarayı bildirebilirsiniz.

İNTERNET hizmetleri

Hastanemizde kablosuz ağ ile internete bağlanabilirsiniz. Kablosuz ağ şifreli olup, şifrenizi danışmadan (6575-6576) öğrenebilirsiniz.

İHTİYAÇ duyabileceğiniz TELEFONLAR

Hasta Hakları Birimi : 6288
Danışma  : 6675 - 6676
Hemşirelik Hizmetleri  : 8440
İdari Sekreterlik  : 6693
Güvenlik : 8580 - 6600
İç Denetim : 8496 - 6077
Kat Hizmetleri : 8400
Hasta Hesapları : 6455 - 6456 - 6457
Hasta Yatış : 6588 - 6589
Vezne : 6451
Restoran : 6649
Harvest Kafe : 6086 - 6087 - 8556
Bahçe Kafe : 4280
Oda Servisi : 8494