Yılbaşı sofrasında yiyip içtiklerinize dikkat etmediyseniz bugün vücudunuzu yenilemek için kollarınızı sıvamalısınız. İşte diyetisyen önerileri...

Diyetisyen Tuba Kayan Tapan anlattı: 

Hafif bir kahvaltı edin. Yoğurt ve yulaf ezmesi tercih edebilirsiniz. Ekmek, simit, poğaça, açma yerine bol peynirli bir salata veya menemen gibi sebze ve protein beraberliğinden faydalanın. 

Gece alkol tükettiyseniz gün içinde su içimini artırın. 

En az 8-10 bardak su için. Su vücudunuzdaki toksik maddelerin atılmasını sağlar, böbreklerin yükünü hafifletir. 

Alkolün 1 gramı 7 kkal enerji sağladığından vücuda girdikten sonra direkt yağa dönüşür. Alkol tüketimi yüksek karbonhidrat tüketimiyle eş anlama gelir. Dolayısıyla alkol tüketiminden sonraki gün basit karbonhidratlardan (şeker, reçel, bal, sütlü tatlı, şerbetli tatlı ve 2 porsiyondan fazla tüketilen meyve) uzak durun. 

Meyve tüketeceksiniz. 1 dilim ananas ya da 1 greyfurt 1 gibi ödem atıcı meyveleri tercih edin. 

Antioksidan sebzeler

Vücut dengesini korumak için antioksidan sebzeler tüketin. Likopen içeren domates, kükürtlü bileşikler içeren lahana, pırasa gibi sebzelerden yapılmış çorbalar vücuttaki ödemin atılmasını hızlandırır. 

Bu sebzeler aynı zamanda karaciğeri korur. 

C ve E vitamininden zengin roka, tere, maydanoz gibi yeşillikleri tercih edin. Salatanızın içine haşlanmış enginar veya kereviz de koyabilirsiniz. Özellikle enginar karaciğer enzimlerini düşürücü etkiye sahiptir.

Öğlen l bağışıklık sistemini kuvvetlendirecek probiyotik bir içecek olan kefiri tercih edin. 

Vücuttaki fazla suyu atabilmek için maydanoz, kiraz sapı, mısır püskülü, avokado yaprağı gibi bitkilerden çay hazırlayın. 

En az 40 dakika yürüyüş yapın. 


POSTA Gazetesi   /   01 Ocak 2017


  • Yılbaşı sofrasında yiyip içtiklerinize dikkat etmediyseniz bugün vücudunuzu yenilemek için kollarınızı sıvamalısınız. İşte diyetisyen önerileri...
Tarih 1.1.2017 editor@florence.com
Paylaş
Benzer Haberler