En ucuz ve basit spor..

İnsanların adım atma sıklıkları nereye gittikleri hakkında bir fikir verebilir. Tatilde aheste yürünür. İşlerine yetişmeye çalışanlar genelde ve mecburen telaşla adımlarlar gidecekleri yolları.

Gayrettepe Florence Nightingale Hastanesi’nden Ortopedi Uzmanı Dr. Eyüp Bakmaz bizi bu konuda aydınlatıyor. Dr. Eyüp Bakmaz diyor ki: “Günlük yaşantımızda giderek artan hareketsizliğin getirdiği hastalıkların en önemlisi toplum sağlık sorunu olarak karşımıza çıkıyor. Bu soruna yönelik olarak düzenli egzersizin önemi arttı. Yürüyüş basit, doğal ve güvenli ancak çok önemli bir fiziksel aktivite. Kolaylıkla uygulanır, özel bir mekan gerektirmez, her an her yerde yapılabilir, en ucuz egzersiz yoludur. Uygun bir ayakkabı dışında hiçbir malzeme gerektirmez. Her yaş ve cins için uygun, özel beceri ve pratik gerektirmez. Sakatlanma riski en az egzersiz biçimidir. Yaşam boyu yapılabilir.” Şimdi, önce yan tarafta özenle hazırladığımız ‘infografiğimize’ bir göz atmalısınız. Çünkü Gayrettepe Florence Nightingale Hastanesi’nden Ortopedi Uzmanı Dr. Eyüp Bakmaz’ın verdiği bilgiler sizi ‘adım adım’ baştan yaratacak potansiyele sahip. Sonra haydi dışarı, yürümeye! Şehrinizi yürüyerek dolaşın!

Yürümeye başlamadan önce dikkat edin!

1 yıl ve daha uzun süredir hareketsiz kişiler, 40 yaş üzeri ve hiç egzersiz yapmamış olanlar, diabet, hipertansiyon, diğer sistematik hastalığı bulunanlar, hamileler, baş dönmeleri ve baygınlık nöbeti geçirenler doktor kontrolünden geçmeli! Ayakkabılar ayağınıza uygun olmalıdır. Yani ne dar ne de geniş olmamalıdır. En uzun parmakla ayakkabı ucu arasında 1 cm’lik boşluk olmalıdır.

Bunları yapmayın!

• Risk grubunda iseniz hekimlerinizin olurunu almadan programınıza başlamayın.
• Çok sıcak havalarda ve günün sıcak saatlerinde yürümeyin.
• Şikayetleriniz var ise bunları önemseyip yürüyüşe ısrarla devam etmeyin.
• Kişisel programınız dışında size uygun olmayan egzersiz programlarına uymaya çalışın.
• Su içmeyi ertelemeyin.
• Fazla terlemek amacıyla naylon sentetik giysiler giymeyin.

Adım adım yürümenin faydaları

• Metabolizmayı hızlandırır.
• Kalp kası ve diğer kasların daha etkin çalışmasını sağlar.
• Kilo kontrolünü sağlar.
• Kan basıncını düzenler.
• Sindirimi kolaylaştırır.
• Solunum kapasitesini arttırır.
• Şeker, yüksek tansiyon gibi birçok hastalık için koruyucu ve tedavi edici rol oynar.
• Vücuda sağlık ve zindelik kazandırır.
• Yaşlanma süresini geciktirir.
• Düşünsel yeteneklerin gelişmesine katkı sağlar.

  • En ucuz ve basit spor..
Tarih 20.8.2016 editor@florence.com
Paylaş
Benzer Haberler
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.