İstanbul Florence Nightingale Hastanesinden fitoterapi uzmanı Dyt. Ece Günay Akkuş, fazla kilolardan sağlıklı kalarak kurtulmak için hangi besinleri almamız gerektiğini anlattı.

Şifa deposu çilek

Çilek tam bir şifa deposudur. Renginin kırmızı olmasından dolayı antioksidandır ve vücutta anti kanserojen etki gösterir. Potasyum değeri yüksek bir meyve olduğu için özellikle kalp sağlığında çok etkilidir. C vitamini içeriği yüksek olduğu için bağışıklığı kuvvetlendirir. 6-7 adet çilek 1 porsiyon meyveye denktir.

Mevsimin en güzeli yeşil erik


C vitamini, potasyum, A vitamini, K vitamini, magnezyum gibi önemli vitamin ve mineralleri içeren bir meyvedir. Yüzde 90'ı su olduğu için kalorisi düşük bir meyvedir.  Güçlü bir antioksidanttır. Yaklaşık 10 adet yeşil erik 1 porsiyon meyveye denktir.

Yağlarınızı ananas ile yakın!

Yağ yakımına yardımcı olan bromelain içerir. Düzenli tüketildiğinde ödem atıcı ve yağ yakıcı etkisi vardır. Meyveler yoğurt ile birlikte tüketildiğinde kan şekerini daha iyi dengeler ve metabolizmanın daha kontrollü çalışmasına yardımcı olur.

Semizotu tüketin

Potasyum oranı yüksektir. Kalp sağlığı ve vücut direnci için önemli bir mineraldir. İçeriğinde bulunan kalsiyum ve demir sayesinde kişinin kendini daha zinde ve iyi hissetmesini sağlar. Lif içeriği yüsek olduğu için uzun süre tokluk hissi verir. Sindirim sistemini çalıştırarak kabızlık problemine yardımcı olur.

Liflerin kraliçesi chia tohumu

İçinde bulunan mineraller sayesinde kendinizi daha zinde ve enerjik hissetmenize yardımcı olur. Porsiyon kontrolünde tüketilmesi gereken besinlerden biridir.

Nohut, kurufasulye ve yeşil mercimek

Bitkisel protein içerirler ve lif oranları yüksek olduğu için tokluk hissi verirler. Hayvansal proteine göre yağ içermezler ve kan şekerini dengeleyip daha uzun süre tok kalmanızı sağlarlar.

Potasyum zengini maydonoz

Zayıflama diyetlerinde sıklıkla verilmesinin nedeni, idrar söktürücü ve lif içeriği yüksek olduğu için uzun süre tok hissetmemize yardımcı olmasıdır. Bunun yanında diyet yaparken halsizlik, yorgunluk hissetmemek için mutlaka C vitamini içeriği yüksek olan sebze ve meyveleri tüketmemiz gerekir.

Açlık hissini tarçın ile bastırın

Tarçın kan şekerini dengeler. Açlık hissini baskılar. Suyunuza katarsanız metabolizmanızın daha hızlı ve dengeli çalışmasına yardımcı olur.

En düşük protein kaynağı mantar

Yağ içermeyen, kalorisi düşük protein kaynağıdır. Yağ yakımını hızlandırır ve uzun süre tokluk hissi verir. Yumurtalarınıza veya sebzelerinize katarak tüketebilirsiniz.

Yumurtanın beyazını tüketin

Yumurta en kaliteli protein kaynağıdır. Sarısını aşırı tüketmemek gerekir. Yumurta beyazı saf protein olduğu için özellikle spor yapan kişilerde kas kaybını önlemek ve yağ yakımını hızlandırmak için kullanılır. Uzun süre tokluk hissi verip, acıkmayı önler.


VATAN Gazetesi    /    10 Mayıs 2017

Tarih 19.5.2017 editor@florence.com
Paylaş
Benzer Haberler