Kilolarla savaşırken ne yenildiğine dikkat edilmesi gerekiyor. ..

Bahar aylarının sıcaklığını hissettiğimiz şu günlerde kilo verme telaşı hala devam ediyor. Sıcakların artmasıyla su tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini aktaran Florence Nightingale Hastanesi'nden beslenme ve diyet uzmanı Tuba Kayan Tapan kilogram başına 30 cc su tüketilmesi gerektiğini belirtiyor. Tapan, yaza daha zinde ve dinç girmenin ve zayıflamanın yollarını şöyle anlatıyor... ? Yaz aylarında kırmızı ve mor meyvelerin çeşidi de artmaktadır. Çok ciddi antioksidan içeriği olan bu besinler (karadut, çilek, kiraz, ahududu, böğürtlen, yaban mersini, mürdüm eriği, kızılcık), vücudumuzdan toksinleri atmada yardımcı olmaktadır. Yeşilbiber, maydanoz, dereotu, tere, semizotu gibi posa içeriği yüksek yeşil sebzeler de ödem atıcı etki göstermektedir. Yaz aylarında sıcak havaya bağlı oluşan ödemin atılmasında yardımcı olmaktadır ? Sıcakların artmasıyla beraber besinlerde seçici davranmak gerekmektedir. Yağlı ve karbonhidratlı besinlerin sindirimi daha zor olacağından yerine barbunya, börülce, enginar, mantar gibi sebzeleri ve kurubaklagilleri seçmek, hem bitkisel proteini, hem de lif içeriğinden dolayı barsak hareketlerini arttırır.

KAHVALTIYI UNUTMA

Mutlaka kahvaltı edin. Ara öğünler, ana yemekten 3,5 saat sonra olmalıdır. Çünkü yiyecek tüketimini sınırlandıran leptin hormonu 3,5 saat sonra salgılanmaktadır. Leptin, beyindeki iştah merkezine dur komutunu verir. Ana yemeklerden 3,5 saat sonra ara öğün yapın.

MEYVENİN KENDİSİNİ YİYİN

Meyve vitamin ve lif kaynağıdır. Fazla tüketimi pankreası yorabilir. Meyve tüketimine dikkat edin, günde 3 porsiyondan fazla tüketmeyin. Meyve suyu, şekerli su demektir. Lif içeriği yoktur. Bekletilerek içilen meyve suyunun vitamin değeri de oldukça düşmektedir. 1 su bardağı portakal suyu için 3 adet portakal sıkılmaktadır. Bu da günlük 3 adet olan meyve hakkınızı içerir. Zayıflamak isteyenler, meyve suyu yerine meyvenin kendisini tüketin. Protein sindirim sistemini daha uzun süre çalıştırır. Böylece metabolizmayı hızlandırır. Yumurta, süt, peynir, yoğurt, et, tavuk, balık ve kurubaklagiller protein kaynaklarıdır.

Omega-3 elzem yağ asididir. Vücutta üretilmez, bu sebeple dışarıdan alınması zorunludur. Somon balığı , ceviz, fındık, badem ve semizotu en önemli kaynaklarıdır. Beslenmenize probiyotik yoğurt ve kefir gibi besinleri ekleyin. Sindirim ve bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirecektir.

ANANAS YAĞ YAKTIRIR

Ananas tüketin. Ödem atmanıza yardımcı olacaktır. İçerdiği bromelin sayesinde yağ yakımını hızlandırır. Fiziksel aktivite yapın. Tuzu azaltın. Kilo takibinizi yaparken, haftada 1 kere sabah aç karınla tartılın. ? Su içmeyi unutmayın. Su, toksik maddelerin vücuttan atımını, metabolizmanın çalışmasını sağlar. ..

Tarih 23.9.2016 editor@florence.com
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.