Değişen beslenme alışkanlıkları, hastalıkları da beraberinde getiriyor. Geçmişte yaygın olmayan kronik hastalıklar, bugün çocuklarda bile görülebiliyor. Araştırmalar, besinlerin içeriği ve hastalıklar arasındaki bağlantıyı gözler önüne seriyor. Paketlenmiş ve işlenmiş besinler, yağlı yiyecekler ve hareketsiz yaşam, vücuda zarar veriyor.

Mucize Besinler

Demiroğlu Bilim Üniversitesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Öğretim Üyesi Tuba Kayan Tapan, karaciğer sağlığıyla ilgili bilinmesi gerekenleri açıklıyor. Karaciğer yağlanması, oldukça yaygın görülen sağlık sorunları arasında bulunuyor. Karın bölgesinde yağlanma olan kişilerde daha sık görülüyor. Bu sağlık sorunundan kurtulmak için şu besinleri tüketmek gerekiyor:

Meyvesiz Olmaz:

Yaban mersini, böğürtlen, ahududu, çilek, erik, armut, kiraz, nar, üzüm, elma ve portakal polifenol içeriyor. Bu madde, karaciğer yağlanmasını engelliyor.

Sebzeler Hayat Kurtarır:

Brokoli, lahana, maydanoz, soğan gibi sebzeler karaciğeri koruyucu etki gösteriyor. Glutatyon maddesi, karaciğerin doğru çalışmasını sağlıyor. Zerdeçal, tarçın, kakule ve çörekotu gibi besinler, glutatyon üretimini uyarıyor.

Kepekli Tahıllar:

Lif oranları yüksek olan besinler, kilo yönetimine yardımcı oluyor. Karaciğer yağlanması riskini de azaltıyor. Karaciğerin çalışmasını kolaylaştırıyor.

Şifalı Omega-3:

Balık ve ceviz, bolca Omega-3 asidi içeriyor. Bu sayede karaciğerdeki iltihabı azaltıyor.

Zeytinyağı Tüketin:

Zeytinyağı, kuruyemişler ve avokado, sağlıklı yapısıyla dikkat çekiyor. Karaciğerdeki yağ birikimini azaltıyor.

Kahve:

Karaciğerdeki antioksidan seviyesini arttırıyor. Yağlanma riskini azaltıyor.

Sofraların Kraliçesi Enginar:

Enginar, bolca vitamin ve posa içeriyor. Kolesterolü düşürüyor. Karaciğer koruyor.

.

Tarih 29.7.2019 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler