Hemen hemen herkesin yaşadığı sindirim sorunları yaşam kalitesini düşürüyor.

Anason, meyan kökü ve passiflora bitkisini kaynatılmış su içerisinde 10 dakika bekletilip içtiğinizde reflüye iyi gelecek, midenizin rahatladığını göreceksiniz. Ayrıca mide rahatsızlıkları olanların beslenmesine dikkat etmesi gerektiğini belirten Florence Nightingale Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Günay Akkuş, mideyi rahatlatacak, hazmı kolaylaştıracak şu önerilerde bulunuyor... yapılması istenen en önemli şey, mideyi uzun süre aç bırakmamaktır. Uzun süren açlık durumlarında mide asidi artar ve midede ekşime ortaya çıkar.

Hemen hemen herkesin yaşadığı sindirim sorunları yaşam kalitesini düşürüyor.

Bu duruma karşı ise hareket etmek ve bilinçli beslenmek gerekiyor.

Yanlış beslenme alışkanlıkları birçok rahatsızlığı beraberinde getiriyor.

Dyt. Ece Günay Akkuş, kabızlık, basur, reflü ve hazımsızlık gibi rahatsızlıklara karşı 4 doğal karışım öneriyor.

Akkuş sindirim sistemi rahatsızlıklarım bitkilerle yenmenin mümkün olduğunu belirterek, modern yaşamın en önde gelen hastalıkları kabızlık, basur, reflü ve hazımsızlığa karşı şu önerilerde bulunuyor.

Kabızlığa Özel Çay

Bir tutam rezene meyvesi, papatya çiçeği ve sinameki yaprağını kaynamış su içerisinde 10-15 dakika bekletin. Gece yatmadan önce 1 bardak için. Ancak 1 haftadan daha uzun süre uygulamayın.

Hemoroide merhem

Kafur yağı ve sığır kuyruğu yağı karıştırılarak yapacağınız merhemi sabah, akşam masaj yaparak, ağrıyan yerlere sürdüğünüzde, ağrınızın hafiflediğini göreceksiniz. Hazımsızlığa son

Karaman kimyonu meyvesi, kişniş meyvesi, tıbbi nane yaprağı, melisa yaprağı, papatya çiçeğini günde 3 defa yemeklerden sonra, kaynatılmış su içerisinde 10 dakika bekletip içtiğinizde sorunun çözüldüğünü göreceksiniz.

Midenin ilaçları...

Rezene, anason, meyan kökü ve passiflora bitkisini kaynatılmış su içerisinde 10 dakika bekletilip içtiğinizde reflüye iyi gelecek, midenizin rahatladığını göreceksiniz. Ayrıca mide rahatsızlıkları olanların beslenmesine dikkat etmesi gerektiğini belirten Ece Günay Akkuş, mideyi rahatlatacak, hazmı kolaylaştıracak şu önerilerde bulunuyor... Yapılması istenen en önemli şey, mideyi uzun süre aç bırakmamaktır. Uzun süren açlık durumlarında mide asidi artar ve midede ekşime ortaya çıkar.

Sek aralıklarla beslenmek, beslenirken mideyi çok fazla yormamaya ve uyarmamaya dikkat etmek gerekir. Yağ ve lif içeriği yüksek beslenirsek midemiz o besinleri parçalamak için daha fazla enerji harcar, yediğimiz besinlerin sindirimi zorlaşır.

Çiğ meyve tüketmek yerine pişmiş meyve kompostoları midenin yumuşamasına ve gaz oluşumuna engel olur.

Mide problemi yaşayan bir kişinin asitli, baharatlı, katkı maddesi içeren, yağ içeriği yüksek, gaz yapıcı nitelikte besililerden uzak durması gerekir.

Yemek yerken yavaş yemek, yemekle birlikte su tüketmemek önemlidir.

Reflü şikâyetiniz varsa yemek yerken oturuş pozisyonunuz, giydiğiniz kıyafetin belinizi çok fazla sıkmaması, yine alınacak önlemler arasındadır.

Beslenmenizde zeytinyağı ve tereyağını eksik etmeyin. Yağsız diyet, metabolizmanın yavaşlamasına ve bağırsakların tembelleşmesine neden olur.

Kurubaklagiller (nohut, mercimek, kurufasulye) haftada en az 1 defa mutlaka tüketilmesi gereken besin grubudur. Doğru ve düzenli beslenme ile çağın yaygın hastalıklarına karşı koyabilirsiniz.


Takvim Gazetesi  I  16 Ocak 2015

Tarih 16.1.2015 editor@florence.com.tr
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.