Yaza Formda Girmek İsteyenlere Özel haber

Sağlıklı ve dengeli beslenmeyle fazla kilolardan kurtulmanın mümkün olduğunu söyleyen Florence Nightingale Hastanesi hekimlerinden Yard. Doç. Dr. Dyt. Tuba KAYAN TAPAN, bu konuda motivasyonun da önemli rol oynadığım belirtti. Beslenme programının yaşam tarzına yönelik olmasını, istenilen kiloya ulaşmak için aceleci davranılmamasını, tatsız diyet yemekleri yerine gıdaları baharatlarla tatlandırılabileceğini vurgulayan Tapan, "Unutmayın ki, zayıflamak için sihirli bir değnek yoktur, % 100 kendine güven, motivasyon ve kişisel irade vardır" dedi.


Yiyerek zayıflayabileceğiniz gıdalar


KIRMIZI BİBER: Yüksek oranda demir içerir. Metabolizmayı hızlandırır.

MANGO: Antioksidan kapasitesi oldukça yüksektir. İçerdiği lif sayesinde hem tok tutar, hem de sindirim sistemine yardımcı olur.

YOĞURT:
Protein ve kalsiyum içeriği yüksektir. Kalsiyum, dokulardaki yağlanmayı azaltır.

SOĞUK ÇORBA: Haşlanmış nohut, haşlanmış buğday, sulandırılmış yoğurttan yapılan soğuk çorbanın üzerine bol nane ve dereotu eklendiğinde, hem posa içeriği artar hem de C vitamini artar. İçine eklenen kurubaklagil ve buğday doygunluk hissi verecek ve geç acıkmayı sağlayacaktır.

BARBUNYA:
Midede kalış süresi uzundur, dolayısıyla sindirime geç katıldığından dolayı tokluk hissini arttırır. Hem acıkmayı geciktirir hem de bağırsak hareketlerini hızlandırır.

YULAF: İçindeki çözünebilir lif tokluk hissi verirken açlık geciktirir.

BÖRÜLCE: Bitkisel kaynaklı doyurucu protein yüklü ve sindirim sistemi için oldukça yararlıdır. Vitamin ve mineral içeriği oldukça yüksektir.

ANANAS: Yemekle beraber oluşan şişkinliğin ve ödemin vücuttan atılmasına yardımcı olur.

AHUDUDU - FRAMBUAZ: C, E ve K vitamini, folik asit, potasyum, bakır, mangan mineralleri ile lif açısından zengin meyvelerdir. Antioksidan özelliği sayesinde kansere karşı koruyucu etki gösterir. Kalp sağlığını koruyucu ve kan sulandırıcı özelliği de bulunmaktadır.

KIRMIZI ÜZÜM:
Her gün 7-8 adet çekirdekli kum kırmızı üzümün tüketimi önerilir. Kansızlık durumunda, iyi bir ara öğündür.

BÖĞÜRTLEN:
Böğürtlenin içinde bulunan ellagik asit antioksidandır. Böğürtlenin en önemli etkisi cildi gençleştirmesi ve hücre yaşlanmasını geciktirir.


KAS YAPIMI İÇİN ET YİYİN

Beslenme Uzmanı Tuba Kayan Tapan, proteinin önemine dikkat çekerek şunları söyledi: "Protein, vücutta doku yapımını sağlar. Örneğin 70 kilo olan bir kişi günde en az 70 gram protein almalıdır. Düşük protein alımı kas ve su kaybına yol açacağından sağlıklı kilo kaybı sağlanmaz. Bir köfte kadar ette 6 gram protein mevcuttur."


ZERDECAL: Etken maddesi curcumin karın yağlarını yakar. Zerdeçalın vücutta kullanılabilmesi için, karabiber, kırmızıbiber ve zeytinyağı ile birlikte alınması gerekmektedir.

ZENCEFİL: İster çiğ isterse çay olarak tüketilsin zencefil metabolizmayı hızlandırıcı etki sağlar. Vücut sıcaklığını arttırarak yağ yakımına hız verir. Keten tohumu da karın bölgesi yağlanmanın azalmasında etkili olur. Böğürtlen kan şekerini dengeler, kanı temizler, cildi güzelleştirir. C vitamini deposudur. Ayrıca B grubu vitaminleri de içerir.

KARADUT: İçinde C, B ve K vitamini, diyet lifi ile demir bulunur. Barındırdığı demir sayesinde, bağışıklık sistemini güçlendirerek kan yapımını arttırır.

GUAVA: Guava yüksek oranda içerdiği diyet lifleri, A, C 1 vitamini, folik asit, potasyum, manganez, bakır gibi elementler sayesinde süper meyveler grubu içerisindedir. Öyle ki düşük kalorili bir tane guava (elma guavası) bir portakalın 4 katı kadar vitamin içerir. Özellikle kırmızı ve pembe olanı çok fazla oranda likopen barındır.

KIZILCIK: Kalp hastalığı ve kansere karşı koruyucu etki göstermektedir. Özellikle yaz aylarında sık oluşan idrar yolu enfeksiyonlarını (sistit) gidermede etkilidir.

MÜRDÜM ERİĞİ: Potasyum ve magnezyum açısından zengindir. Lif içeriğinden dolayı sindirim sistemine yardımcıdır.

TARÇIN: İnsülinin hücrelere bağlanmasını sağlayan enzimi etkinleştirir, engelleyen enzimi azaltır. Dolayısıyla insülin direncinin azaltarak, iştah kontrolüne katkı / sağlamaktadır. İştahı baskılayarak, özellikle karbonhidrat isteğini kırmaktadır.

KİRAZ VE KİRAZ SAPI: Eklemlerdeki iltihaplanmanın azalmasına yardımcı olmasının yanı sıra içerindeki maddelerle vücudun doğal uyku düzenini destekler. Kiraz saplarından demlenerek hazırlanan içeceğin de böbrek fonksiyonlarını hızlandırarak, idrar çıkışını arttırması ve ödem oluşumunun giderilmesinde yardımcı olur.


Takvim Gazetesi   I   13 Nisan 2016

  • Yaza Formda Girmek İsteyenlere Özel haber
  • Yaza Formda Girmek İsteyenlere Özel haber
Tarih 13.4.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.