Çocuklarda da büyüme ve gelişime yardımcı oluyor

Halk arasında dövme olarak da bilinen yarma, sert buğday çeşidinin kaynatılarak kurutulduktan sonra belirli tekniklerle dövülerek kabuğunun ayrılmasıyla elde ediliyor. Uzmanlar bu besinin birçok rahatsızlığa faydalı olduğunu belirterek salata ve çorbalarda gönül rahatlığıyla kullanılabileceğini aktarıyor. İstanbul Şişli Florance Nightingale Hastanesi'nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Kayan Tapan, "Anadolu'da insanlarımızın severek tükettiği, hem sağlıklı hem de ekonomik olan yarma hemen hemen her eve misafir oluyor. Sağlığa sağlık katıyor" diyor. Tapan bu güzel besin yarmanın faydalarını şöyle sıralıyor:

ÇOCUKLARA YEDiRiN

Yarma tahıl grubuna girer ve tahıllar, protein de içerir. Bu proteinin kalitesi düşük olmakla birlikte kurubaklagiller ya da et, süt, yumurta gibi besinlerle bir arada tüketildiklerinde protein kalitesi artırılabilir. Tahıllar, ayrıca bir miktar yağ da içerirler.

Minerallerden, kalsiyum ve demir içeriği yüksek olduğundan çocuklar için oldukça besin değeri yüksek bir gıdadır. Büyüme ve gelişime yardımcı olmaktadır. Glisemik indeksi buğdaya göre daha düşük olduğundan, diyabet hastaları rahatlıkla tüketebilir.

Lif içeriğinin yüksek olması hipertansiyonu, kardiyovasküler hastalığı olan için faydalı olacaktır. Yüksek özellikle hipertansiyonu önlemede çok önemlidir.

HİPERTANSİYONA BİREBİR

Yarmanın sodyumu yok denecek kadar az olduğundan tuzsuz besin tüketmesi gereken bireyler (örneğin hipertansiyon hastaları), rahatlıkla tüketebilir.

Bağırsak hareketleri yavaş olan bireyleri, yaşlılarda barsak hareketlerini hızlandırarak, kolay dışkılamayı sağlayacaktır.

KANSERİ ÖNLER

Romatoid artrit ile ilgili yapılan bir araştırmada steroit terapilerinin yanı sıra diyetlerine mayalanmış buğday tohumu özü eklenmesinin tek başına steroit kullanımına oranla hastalarda önemli ölçüde düzelme olduğu görülmüştür.

Bir meta analiz tam tahıl tüketimi ve kolorektal, midesel, endometriyal kanserleri arasında ters ilişki olduğunu göstermiştir.

Günde en az üç porsiyon tam tahıl besinleri tüketenlerde tüketmeyenlere oranla 2. tip şeker hastalığına daha az rastlanmaktadır.

Tam tahıl tüketiminin toplam kolesterol ve LDL kolesterolünün düşük seviyede olması ve ensülin duyarlılığının artması ile ilişkili olduğu saptanmıştır. Tam tahıl tüketimi rafine tahıllara oranla ensülin açlığını yüzde 10 azaltır.

Amerika Klinik Besin Gündemi'nin yaptığı bir araştırmaya göre çok fazla tam tahıl besinleri tüketenlerde vücut kütle indeksinin azaldığı saptanmıştır. Kilo vermeye yardımcı olur.

YARMA SALATASI

  • 2 su bardağı haşlanmış yarma
  • 5 tane salatalık turşusu (tansiyon hastaları koymasın)
  • 2 tane közlenmiş kırmızı biber
  • 5-6 dal taze soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • Yarım demet dereotu
  • 1 küçük kutu mısır (diyabet hastaları koymamalı!)

SOSU İÇİN : Zeytinyağı, yarım limon suyu, tuz, karabiber, pulbiber, nar ekşisi

Tüm malzemeleri ince ince doğrayın. Haşlanmış yarmayla karıştırın.

Tarih 22.9.2016 editor@florence.com
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.