Daha az güneş görmek, daha fazla hastalanmamızın nedeni!

Güneş yardımıyla cildimizde üretilen D vitamini, bağışıklık sisteminde yirmiye yakın antibiyotik benzeri savunma silahı meydana getiriyor. Bu bariyerler, bizi hastalıktan koruyor. Dr. Özgür Şamilgil, Atalarımızın "Güneş girmeyen eve doktor girer" sözünü bilimsel olarak da desteklendi.

Kış aylarında daha fazla hastalanmamızın rastlantı olmadığını belirten uzmanlar, bu durumu kış aylarında güneşten uzak kalmaya bağlıyorlar. Güneş yardımıyla cildimizde üretilen

D vitamininin, bağışıklık sisteminde 20'ye yakın antibiyotik benzeri savunma silahı meydana getirdiğini söyleyen Florence Hastanesi Sağlıklı Yaşam Merkezi'nden, Dr. Özgür Şamilgil, "Özellikle yazın yeterli güneş görmeyen veya tatil yapamayanlar, havaların soğumasıyla birlikte virüslerle oluşan grip benzeri hastalıklara çok daha kolay yakalanıyor ve zor iyileşiyorlar" dedi. Mevsimsel depresyonun en sık kışın görüldüğüne dikkati çeken Dr. Şamilgil, yağışlı ve bulutlu hava şartları nedeniyle ortaya çıkan güneş ışığı eksikliğinin beyinde, mutluluk hormonu üretimini azalttığını belirterek, "Kış aylarında kendini mutsuz hisseden ve sık sık gribe yakalanan kişilerin mutlaka D vitamini seviyelerini ölçtürmeleri gerekir. Bunun yanı sıra iyimser arkadaşlarla vakit geçirmek, hobilerle meşgul olmak ve sosyalleşmek de depresyon riskini azaltır" dedi.

DEPRESYONU YENİN

Mevsimsel ısı farkına uyum sağlamak için haftada en az 3 gün, 30-40 dakika dışarıda yürüyün. Bilimsel çalışmalar, açık havada yapılan egzersizin mevsimsel depresyon riskini de azalttığını; vücutta mutluluk hormonu ve ağrı kesici madde üretimini desteklediğini ortaya koyuyor. Serin havada yapılan egzersizin, daha çok kalori yakmayı sağladığı gibi soğuğa dayanıklılığı arttırdığı biliniyor. Japonya'da yapılan bir araştırmaya göre, açık havada 2 saatlik yürüyüş bağışıklık hücrelerinin kısa sürede artmasını, güçlenmesini sağlıyor.

6-8 saat kesintisi gece uykusu uyuyun. Bölünmüş, kalitesiz, eksik ya da fazla uyku, bağışıklığı zayıflıyor; dikkat dağınıklığına sebep oluyor. Kötü bir uyku, sadece uyku ve spor sırasında salgılanan yaşlanmayı geciktiren, hastalıklara karşı dayanıklılık sağlayan büyüme hormonu üretiminin azalmasına sebep oluyor.

Kışın sıcak bitki çayını eksik etmeyin. Sıcak kakao içmek veya siyah çikolata yemenin de kış aylarında sağlık kaynağı olduğu ifade ediliyor.Kakaonun damar genişletici, tansiyon ve kalp damar hastalıkları riskini azaltıcı etkisi dışta seremonin adı verilen mutluluk hormonu salgılatıcı etkisi olduğu biliniyor. Yine bağışıklığı güçlendiren probiyotik yani faydalı bakteri içeren doğal yoğurdu da sofradan eksik etmemek gerekiyor. Ayrıca bol bol sarımsak, soğan, sirke ev yapımı turşu, boza, şalgam, taze koyu yeşil, koyu kırmızı, mor renkli sebzeler, nar, sarımsak, soğan ve C vitamini içeren narenciye tüketimi öneriliyor. Kuşburnu, nane-limon, zencefil, tarçın, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Şekerli unlu gıdalar, şekerli meşrubatlar ise virüslere karşı bağışıklık sisteminin mücadelesini zorlaştırdığı için tüketilmemesi gerekiyor.

 

Türkiye Gazetesi I 27 Ocak 2015

  • Daha az güneş görmek, daha fazla hastalanmamızın nedeni!
Tarih 27.1.2015 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.