Günümüzde en çok görülen kronik hastalıkların temelinde sağlıksız beslenme ve hareketsiz yaşam bulunuyor. Egzersiz hayat kurtarıyor. Her gün 30 dakikalık tempolu yürüyüş kalp ve damar sistemini güçlendiriyor. Krize karşı koruma sağlıyor..

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Murat Başkurt, kalp sağlığını korumada egzersizin özellikle de yürüyüşün önemini açıklıyor. Ezber bozan bilgilerini TAKVİM okuyucuları ile paylaşıyor...

Harekete geçin

Egzersiz, kalp sağlığının yanı sıra vücudun her sistemine büyük fayda sağlıyor. Çocukluk döneminden itibaren düzenli spor yapmak, kemik gelişimini destekliyor. Buna göre her yaştan insanın haftada en az 150 dakika orta yoğunluklu veya 75 dakika şiddetli yoğunluklu egzersiz yapması öneriliyor. Hafif tempolu egzersize örnek olarak yavaş yürümek veya hafif tempoda ev işi yapmak verilebiliyor.

Doktora sorun

Orta yoğunluklu egzersizlere örnek olarak tempolu yürümek, bisiklete binmek sayılabiliyor. Şiddetli yoğunluklu aktiviteler ise yarış yürüyüşü, koşma, bisiklet sürmek ve yüzme olarak sıralanıyor. Kalp damar hastalarının ömrü uzatan egzersize başlamadan önce mutlaka doktorlarına danışmaları öneriliyor.

Kanseri bitirir

Araştırmalara göre egzersiz mesane, meme, rahim, akciğer ve mide kanserine yakalanma riskini azaltıyor. Tansiyonu dengeliyor. Diyabeti önlüyor.

Çarpıntıya dikkat

Egzersiz, kalp hastalığı belirtilerinin kolay fark edilmesini sağlıyor. Spor yaparken göğüs ağrısı ve nefes darlığı yaşayanların mutlaka doktora gitmesi öneriliyor.



Takvim Gazetesi / 16 Ocak 2020

  • Günümüzde en çok görülen kronik hastalıkların temelinde sağlıksız beslenme ve hareketsiz yaşam bulunuyor. Egzersiz hayat kurtarıyor. Her gün 30 dakikalık tempolu yürüyüş kalp ve damar sistemini güçlendiriyor. Krize karşı koruma sağlıyor..
Tarih 29.1.2020 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler