Beslenme ve Diyet uzmanı Dr. Dyt.Tuba Kayan Tapan 10 adımda düz bir karına sahip olmanın yollarına dikkat çekiyor;

1. Fiziksel aktivite

Öncelikle fiziksel aktivite ile dokulara daha çok oksijen sağlandığı için metabolizma hızlanır. Harcanan enerji ile vücutta yağ dokusu kaybı olur. Özellikle abdominal bölge(karın bölgesi) yağlanmasının azalmasına yol açar. haftada 150 dakika fiziksel aktivite yapılmalıdır. Günde 10000 adım atılması yağ yakımını sağlar. Özellikle karın hareketlerini arttırmak gerekir. Mekik çekmek, yoga yada plates tapmak kas sistemini iyi çalıştırdığı için karın bölgesinde de etkili olacaktır. Merdiven inip çıkmak, kısa mesafeleri yürümek, aktiviteyi arttırmak için oldukça gereklidir.

2. Badem-badem sütü

Badem omega 3 içeriği yüksek bir yağlı tohumdur. Yüksek omega 3 karın bölgesinde yağlanmayı azaltacağından, ara öğünlerde haftada 3-4 gün 10 adet badem tüketimi metabolizmayı hızlandırarak, karın bölgesindeki yağlanmayı azaltacaktır. Badem sütü de hem proteini hem de omega 3 içeriği yüksek bir besindir. Sabah kahvaltısında yulafla birlikte tüketilmelidir. Gece ara öğününde de yatmadan 3 saat önce içilmesi, hem tok tutacaktır, hem de karın bölgesinden kilo kaybına yardımcı olacaktır.

3. Zeytinyağ

Akdeniz diyetinin vazgeçilmezi olan zeytinyağı miktarı orantılı tüketildiğinde omega 9 içeriğinden dolayı kilo kontrolü sağlayacaktır. Özellikle kalp sağlığı içi oldukça önemli olna zeytinyağ, doymuş yağ içermediği için, rahatlıkla tüketilebilir. Yağsız tüketilen bir salatada A, D, E, K vitaminleri alınamaz. Çünkü bu vitaminler yağda eriyerek emilen vitaminlerdir. Omega 3 ve omega 6 nın oranın sağlayabilmek için zeytinyağ kullanımı doğru olacaktır.

4. Somon

Somon, omega 3 içeriği en yüksek balık çeşidir. Haftada 3 gün balık tüketimi, omega 3 ihtiyacını karşılayacaktır. Yapılan araştırmalar, özellikle göbek çevresindeki yağlanmanın azalmasında omega 3 yağ asitlerinin etkili olduğunu vurgulamaktadır.

5. Maydanoz

Maydanoz aktioksidan etkisi sayesinde vücut direncini arttıran bir besindir. Vücutta fazla bulunan ödemin atımını hızlandırır.

6. Kırmızı-mor meyveler

Kalp sağlığı koruyan bu meyveler içerdiği fitokimyasal sayesinde kanser karşı da koruyucu etki göstermektedirler. Posa içeriğinin yüksek olması, kabızlığı ortadan kaldırır. Metabolizmayı hızlandırıcı etkileri sayesinde bel çevresinin azalmasına yol açar

7. Yeşil mercimek

Yeşil mercimek demir ve posa içeriği çok yüksek bir besindir. Barsak hareketlerinin arttırarak metabolizmayı canlandırır.

8. Yulaf

Yüksek LDL kolesterol seviyelerini düşürür, kalbi korur, bağışıklık sistemini güçlendirir, düşük kan şekeri oranlarını düzenler, çocuklarda meydana gelebilecek astım riskini azaltır, kanserleri önler, kanserlerden özellikle kolon ve meme kanseri üzerinde etkilidir. Bu tür hastalıklara karşı etkili olabilen yulafı her bireyin her yaş grubunun tüketmesi sağlığı ve vücut direnci için oldukça faydalıdır. Yüksek lif içeriği sayesinde, metabolizmayı hızlandırır. Beta glukan içermesi mide ve barsak sistemini olumlu yönde etkilemektedir.

9. Su

Günde ortalama 2-2,5 litre su içmek, vücuttan toksik maddelerin atılmasını sağlamasının yanında, metabolizmayı da hızlandırmaktadır.

10. Zerdeçal

Özellikle kansere karşı koruyu olduğu yapılan çalışmalarda kanıtlanmıştır. Kalp sağlına karşı da koruyucu olan zerdeçalın, son yapılan çalışmalarda karın bölgesindeki yağların azalmasına da yardımcı olduğu belirtilmektedir. Zerdeçalın vücutta kullanılabilmesi için, karabiber, kırmızı biber ve zeytinyağ ile alınması gerekmektedir.


YENİ ŞAFAK Gazetesi    I    3 Aralık 2016

Tarih 3.12.2016 editor@florence.com
Paylaş
Benzer Haberler