Doğru kilo kontrolü nasıl yapılmalı? Hastalanmamak ve kas kaybını önlemek için beslenmemizdeki küçük detaylar nelerdir?

Beslenme kişiye mi özeldir?

Her bireyin yaşına, boyuna, kilosuna, yaşam şekline, kan testlerine, fiziksel ve ruhsal durumuna göre değişen bir durumdur. Dolayısıyla sağlıklı beslenmeden bahsederken, yapılan genellemelere, uyarılara dikkat etmek gerekir.

Zayıfım peki sağlıklı mıyım?

Son yıllarda yapılan her haber, her reklam, etrafımızdan duyduğumuz her yorum zayıflığı över ve kiloyu lanetler nitelikte. Zayıflığın başarı ve çekicilik simgesi olarak benimsenmeye başlanmasıyla beraber kilo almak hızla toplumsal bir fobiye dönüşüyor ve sağlıklı beslenme konusu yaygın bir takıntı halini alıyor.

Peki nasıl daha hızlı kilo veririm?

Gazetelerden, televizyonlardan duyulan bilgiler, hiç tartışılmadan, yorumlanmadan uygulanıyor. Bu konuda uzman olan, olmayan herkes yorum yapıyor. Evet, kısa süreli başarı sağlanabilir ama amaç sağlıklı beslenmeyi, kilo kontrolünü bir yaşam şekli haline getirebilmek, kiloyu uzun süreli koruyabilmek. Vücudun yağ, kas, su dengesini koruyabilmek.

Zayıf olan hastalarımızın vücut analizlerine baktığımızda genel olarak gördüğümüz tablo, kas miktarının çok yetersiz olduğu, beslenme özgeçmişleri sorgulandığında bu kişilerin aşırı protein, yetersiz karbonhidrat aldığını görüyoruz. Bunun nedeni toplumun, karbonhidrat içeren besin gruplarına karşı yanlış yönlendirilmesinden kaynaklanıyor. Tam buğday ekmeği, bulgur pilavı, kepekli makarna, esmer pirinç bize enerji veren, temel besin kaynaklarımız arasında yer alıyor. Meyveler sadece şeker kaynağı olarak görülmemeli. Porsiyon kontrolü yapılarak, çeşitli meyvelerin tüketilmesinde bir zarar yok. Yasak koymak yerine, porsiyon kontrolünün kişilere anlatılması, bu konuda eğitimlerin verilmesi, toplumun ve gelecek kuşakların sağlığı açısından oldukça önemli.

Yeme bozuluklarnıı nasıl yeneceğiz?

Günümüzde en sık görülen yeme bozukluklarından Anoreksiya Nervoza ve Bulimia Nervoza genç kızlarda ve erkeklerde 10'lu yaşların ikinci yarısında beliriyor ve tedavi edilmezse hayati tehlike oluşturacak boyutlara ulaşıyor.

Öneriler

  • Kahvaltı yapmadan güne başlamayın.
  • Öğünleriniz arasında en az 3-4 saat olmasına dikkat edin.
  • Suyunuzu yemekle beraber değil, aralarda tüketmeye çalışın.
  • Basit karbonhidratlı yiyeceklerden uzak durun.
  • Meyveyi kontrolsüz tüketmeyin.
  • Haftada en az 2 defa kurubaklagil tüketin.
  • Haftada en az 2 defa mevsim balığı tüketin.
  • Aralarda acıkmayı önlemek için kontrollü olarak badem, ceviz, fındık tüketin.
  • Meyvelerinizi, yoğurdunuzu ve sütünüzü tarçınla beraber tüketmek kan şekeri seviyenizi kontrol altına almaya yardımcı olur.
  • Şerbetli tatlılar yerine meyve veya sütlü tatlıları tercih edin.
  • Haftada en az 3 defa kendinize spor için zaman ayırın, hareket edinin.


VATAN Gazetesi / 22 Ocak 2017

 

  • Doğru kilo kontrolü nasıl yapılmalı? Hastalanmamak ve kas kaybını önlemek için beslenmemizdeki küçük detaylar  nelerdir?
Tarih 22.1.2017 editor@florence.com
Paylaş
Benzer Haberler