Doğru miktarda ve doğru zamanda tüketildiğinde mucize besin

Bitter, sütlü, fındıklı, beyaz çikolata gibi birçok farklı lezzette sunulan çikolata, son derece sağlıklı bir besindir.

Yıllar boyunca çikolatanın çok fazla yağ ve şeker içermesinden dolayı, fazla miktarlarda tüketilirse şişmanlık, kalp damar hastalıkları, diyabet, sivilce problemlerine sebep olduğu dile getirildi. Fakat günümüzde yapılan araştırmalara göre durumun hiç de böyle olmadığına dikkat çeken Gayrettepe Florence Nightingale Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevgi Neylan Bakım, “Kakaoda bulunan biyolojik aktif bileşikler sayesinde çikolatanın, sağlık üzerine olumlu etkileri bulunuyor. Çikolatanın bu olumlu etkileri, içinde bulunan kakaoya bağlıdır” diyor.

Dr. Bakım, çikolata yemek için 5 sebebi şöyle sıralıyor:

Sindirim sistemini düzenlemeye yardımcıdır: Kakaoda bulunan lif sayesinde bağırsak sisteminin düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcı olmaktadır.

Kolesterolü düşürmeye yardımcıdır: Yapısında bulunan tekli doymamış yağ asidi kandaki kötü kolesterol miktarının azalmasına, iyi kolesterol miktarının da artmasına yardımcıdır.

Kan basıncını düzenler: Çikolata, tüketiminin stresi azaltıcı etkisinin bulunması ve içerdiği magnezyum, potasyum mineralleri sayesinde de kalp koruyucu bir besindir.

Yorgunluğu azaltır: Çikolata tüketimi, seratonin olarak isimlendirilen mutluluk hormonunun salımının uyarması sebebiyle kadınların adet dönemleri öncesinde görülen ruhsal çöküntülük, yorgunluk hissi ve aşırı sinirlilik gibi duygu durumlarındaki dalgalanmaları azaltır. Ayrıca içeriğinde bulunan magnezyum minerali de bu sendromun yarattığı etkileri azaltmaya yardımcı olmaktadır.

Antioksidanlardan zengin: Kakao taneleri, kateşin, epikateşin ve polifenollerin yanı sıra kuersetin ve flavonolleri içerir. Bu bileşikler antioksidan olarak bağışıklık sistemini güçlenlendirme, hücre yenilenmesini destekleme ve kansere karşı koruma sağlar. Bitter çikolatanın kakao oranının sütlü çikolataya göre yüksek olması ve beyaz çikolata da hiç kakao bulunmaması sebebiyle, antioksidanlardan en iyi şekilde yararlanabilmek için, en az yüzde 60 kakao içeren çikolatalar tercih edilmelidir.

 

  • Doğru miktarda ve doğru zamanda tüketildiğinde mucize besin
Tarih 10.6.2015 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.