Göz sağlığı mutfağımızdaki ve masamızdaki yemeklerden başlıyor..

Katarakt, gece körlüğü, sarı nokta hastalığı gibi göz rahatsızlıkları ciddi problemlere neden oluyor Uzmanlar, her hastalığa karsı bir besini tavsiye ediyor. Omega-3, lutein, çinko, C vitamini ve E vitamininin göz hastalıklarına karşı etkili olduğunu aktaran İstanbul Florence Nightingale Hastanesi, Göz Hastalıkları bölümünden, Doç Dr. Rıfat Rasier, göz sağlığı ve besinler aracındaki ilişkiyi açıklıyor:

RETİNAYA BAKLAGİLLER; Bioflanooid ve çinko içerir ve retinanız içiN koruyucudur Retina hastalıkları retinanın bozulması ve dejenere olması sonucu olur. Retinayı korumak için özellikle tahıllar insülin düzeyini çok yükseltmediği için sarı nokta hastalığı gelişimini yavaşlatır hatta koruyucudur. E vitamini, çinko, niasin içeren tahıllar gözün sadece bir bolümü değil tümü için yararlıdır.

SARI NOKTAYA KARŞI ET; Lutein ve zeaksantin özellikle yeşil yapraklı sebzelerde ve yumurta gibi besinlerde bulunan önemli maddelerden ikisidir. Birçok çalışmada lutein ve zeaksantinin sarı nokta hastalığı ve katarakt gibi kronik göz hastalıkların riskini azalttığı gösterilmiştir Ayrıca etteki bulunan çinkoda bu hastalıkları engeller.

KURU GÖZE BALIK; Tüm annelerin çocuklarına yedirmeye çalıştığı balık gerçekten de göz sağlığı için çok yararalıdır. Balıkta asıl yararlı olan madde Omega-3 yağ asitleridir ve en çok soğuk su balıklarından somon balığı, ton balığı ve sardunyada vardır. Omega-3 özellikle kuru göz, sarı nokta hastalığı ve katarakt gelişimi açısından yararlıdır. Yumurta tüketimi de önemlidir,

KATARAKTA YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER; San nokta hastalığı ve katarakt gelişiminde çok olumlu etkileri olan lutein ve zeaksantin denilen çok yararlı maddeler yeşil yapraklı sebzeler içinde en çok ıspanak, lahana ve karalahanada vardır. Ayrıca daha az olmakla birlikte avokado, brokoli ve bezelyede de bu güçlü antioksidan maddeler vardır. Öte yandan C vitamininin katarakt ilerlemesi riskini azalttığını ve diğer esansiyel besinlerle birlikte alındığında sarı nokta hastalığının ve görme azaltmasının ilerlemesini yavaşlattığını göstermiştir,

GECE AZ GÖRMEYE KAYISI; Vitamin C katarakt gelişimini ve sarı nokta hastalığı gelişimini yavaşlatan bir antioksidandır. Havuç, domates, çilek, kabak ve mısır Vitamin C ve Vitamin A için mükemmel kaynaklardır. Karo tenoidler bu meyve ve sebzelere kırmızı, turuncu ve sarı rengini veren pigmentlerdir ve çoğuu göz hastalığı riskini azaltan da bu pigment maddesidir. Özellikle portakal, greyfurt ve limon, içerdiği yüksek C vitamini ile göz sağlığı açısından çok kritiktir, iyi fonksiyon yapması için yeterli seviyede C vitamininin alınması çok önemlidir. Bu antioksidanlar katarakt gelişimini yavaşlatır. Bu meyvelerden kayısı, özellikle gece görme konusunda sıkıntı yaşayan hastalar için çok önemli bir besin kaynağıdır. Kayısı beta karotenden zengin bir besindir, bu madde kaotenoidler sınıfındandır ve Vitamin A’ya dönüştürülür. Araştırmalar beta karotenin gece görüşü için çok önemli olduğunu göstermiştir.

GÖZ DOKUSUNA ÇEREZ: Fıstık, fındık, badem Omega-3 ve E vitamini zengini besinlerdir. Çekirdek E vitamini ve çinko açısından çok zengindir. Göz dokumuza zarar veren serbest radikal adı verilen kararsız elementlerden korur.


KARAMANIN SESİ Gazetesi   I   28 Ekim 2015


  • Göz sağlığı mutfağımızdaki ve masamızdaki yemeklerden başlıyor..
Tarih 4.10.2016 editor@florence.com
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.