Düz bir karına sahip olmak sanıldığı kadar da zor değil

Yaz yaklaşıyor, fazla kilolular büyük telaş yaşıyor. Bel ve karın bölgesindeki yağlanmalar kalp başta olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkartıyor. Şişli Florence Nightingale Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Kayan Tapan, "Düz bir karna sahip olmak sanıldığı kadar da zor değil" diyerek göbek yağlarını yakan 10 öneride bulunuyor.

BADEM: Omega-3 içeriği ile karın bölgesinde yağlanmayı azaltır. Ara öğünlerde haftada 3 - 4 gün yenecek 10 adet badem metabolizmayı hızlandırarak, karın bölgesindeki yağlanmayı azaltacaktır. Yatmadan 3 saat önce içilecek badem sütü de, hem tok tutacak hem de karın bölgesinden kilo kaybına yardımcı olacaktır.

ZEYTİNYAĞI: Omega-9 içeriğinden dolayı kilo kontrolü sağlar. Yağsız yenilen bir salatada A, D, E, K vitaminleri alınamaz. Çünkü bu vitaminler yağda eriyerek emilen vitaminlerdir. Omega-3 ve Omega-6 sağlayabilmek için zeytinyağı kullanımı doğru olacaktır.

SOMON: Omega-3 içeriği en yüksek balık çeşididir. Haftada 3 gün balık tüketimi, Omega-3 ihtiyacını karşılayacaktır. Yapılan araştırmalar, özellikle göbek çevresindeki yağlanmanın azalmasında Omega-3 yağ asitlerinin etkili olduğunu göstermektedir.

MAYDANOZ: Antioksidan etkisi sayesinde vücut direncini arttırır. Vücutta fazla bulunan ödemin atımını da hızlandırır.

KIRMIZI ve MOR MEYVELER: Kalp sağlığı koruyan bu meyveler içerdiği fitokimyasal sayesinde kansere karşı da koruyucu etki göstermektedirler. Posa içeriğinin yüksek olması, kabızlığı ortadan kaldırır. Metabolizmayı hızlandırıcı etkileri sayesinde bel çevresinin incelmesine yol açar.

YEŞİL MERCİMEK: Yeşil mercimek demir ve posa içeriği çok yüksek bir besindir. Bağırsak hareketlerini arttırarak metabolizmayı canlandırır.

YULAF: Yüksek LDL kolesterol seviyelerini düşürür, kalbi korur, bağışıklık sistemini güçlendirir, düşük kan şekeri oranlarından gelebilecek riski azaltır, kanserleri önler, kanserlerden özellikle kolon ve meme kanseri üzerinde etkilidir. Bu tür hastalıklara karşı etkili olabilen yulafı her bireyin her yaş grubunun tüketmesi sağlığı ve vücut direnci için oldukça faydalıdır. Yüksek lif içeriği sayesinde, metabolizmayı hızlandırır. Betaglukan içermesi mide ve bağırsak sistemini olumlu yönde etkilemektedir.

SU: Günde ortalama 2 ila 2.5 litre su içmek, vücuttan toksin maddelerin atılmasını sağlamasının yanında, metabolizmayı da hızlandırmaktadır.

FİZİKSEL AKTlVlTE: Öncelikle fiziksel aktivite dokulara daha çok oksijen sağlandığı için metabolizma hızlanır. Harcanan enerji ile vücutta yağ dokusu kaybı olur. Karın bölgesi yağlanması azalır. Haftada 150 dakika fiziksel aktivite yapılmalıdır. Günde 10 bin adım atılması yağ yakımını sağlar. Mekik çekmek de etkili olacaktır.

ZERDECAL: Özellikle kansere ve kalp hastalıklarına karşı koruyucu olduğu yapılan çalışmalarda. karın bölgesindeki yağların azalmasına da yardımcı olduğu ortaya çıkmıştır. Zerdeçalın vücutta kullanılabilmesi için, karabiber, kırmızıbiber ve zeytinyağı ile alınması gerekmektedir.

Fazla kilolardan kalıcı bir şekilde kurtulmak için şok diyetlerden uzak durmak gerekiyor. Bu diyetlerin verilen kiloların hızla geri alınmasına yol açtığını söyleyen Tuba Kayan Tapan, "Zayıflamak için motivasyon şart. Hızlı değil, sabırlı bir şekilde kilo verilirse, bu uzun süreli ve sağlıklı olacaktır" diyor.

 


Takvim   I    1 Mayıs 2016

  • Düz bir karına sahip olmak sanıldığı kadar da zor değil
Tarih 1.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.