Baharda ve Vücudun Bazı Vitamin ve Mineral İhtiyaçları Artar ve Yine Hormonlarda Bazı Değişiklikler Görülebilir.

Bahar dönemi gibi kış döneminin rehavetinden kurtulup kendimizle tekrar ilgilenmemiz gerektiğini hatırladığımız önemli bir dönemde sağlıklı beslenmenin gerekliliği daha da artmaktadır.

Bahar aylarının başlamasıyla birlikte vücudun bazı vitamin ve mineral ihtiyaçları artar ve yine hormonlarda bazı değişiklikler görülebilir, vücut su tutabilir ve tüm bu değişim ve faaliyetlere bağlı yorgunluklar oluşabilir. Ayrıca kış döneminde oluşan beslenme düzenindeki bazı değişiklikleri de göz ardı etmemek gerekir. Kadıköy Florence Nightingale Hastanesinden Diyetisyen Güzin Çaltı Yener, 12 adımda yenilenme önerileri anlatıyor;

1. Asla unutmayın: Bahar yorgunluğu hissine rağmen metabolizmanızın doğa gibi canlandığını ve hızlandığını unutmayın!

2. Porsiyon kontrolleri başlasın: Porsiyon kontrolünü sağlayın, az ama sık besin tüketin…

3. Yiyecek seçimlerinizi çeşitlendirin: Her öğünde tüm besin gruplarından bir yiyeceği bulundurmayı ihmal etmeyin.

4. Ödemler den kurtulun: Bu dönemde oluşabilecek ödemleri atmanın yolu da yine doğanın bize sunduklarında saklı; yeşil erik ve kirazı diyetinizden eksik etmeyin…Bol sıvı almaya özen gösterin.

5. Diyetinizin kalitesini yükseltin ve artan sebze meyve seçeneklerinizi avantaja dönüştürüp diyetinize eklemeyi atlamayın.

6. Ekmek seçimi: Glisemik indeksi düşük besinleri tercih ediniz ve tam buğday unundan tam tahıllı ekmekleri tüketin.

7. Canınız tatlı mı çekiyor: Canınız tatlı istediğinde ağır şerbetli tatlılar yerine 2-3 top dondurma ya da frozen gibi hafif tatlarla kendinizi şımartabilirsiniz

8. Güne zinde başlamak için: Poğaça simit gibi besin değeri düşük yiyecekler yerine tam tahıllı ekmekten yapılmış az yağlı peynir ve bol yeşilliklerle zenginleştirilmiş bir sandviç ve yanında taze sıkılmış meyve suyu ya da naneli ayran gibi doğru besin seçimleriyle güne zinde başlayınız

9. Tuza dikkat: Tuz tüketim miktarını sınırlayıp doğal tuz kullanın.

10. D vitamininin gücü: Güneşin kendini göstermesiyle birlikte D vitamini depolarımızı yenileyeceğimizi unutmayarak kalsiyumdan zengin olan günlük 2-3 bardak süt-yoğurt-kefir-ayran gibi besinlere de mutlaka diyetiniz de yer verin.

11. Yorgunluğa bire bir: Yorgunluğunuzu gidermek için akşamları melisa çayı, papatya çayı gibi rahatlatıcı bitki çaylarını tercih edin.

12. Açık havaya çıkma vakti geldi: Ayrıca doğru beslenme düzeninin yanında ısınan havayla birlikte yararlanabileceğimiz parkları, sahilleri, açık alanları spor ve egzersiz yaparak değerlendirebilirsiniz…


Milliyet   I   8 Mayıs 2016

  • Baharda ve Vücudun Bazı Vitamin ve Mineral İhtiyaçları Artar ve Yine Hormonlarda Bazı Değişiklikler Görülebilir.
Tarih 8.5.2016 editor@florence.com.tr
Paylaş
Benzer Haberler