İşte o adımlar..

İstanbul Florence Nightingale Hastanesi Sağlıklı Yaşam Merkezi Direktörü Dr. Özgür Şamilgil, şişmanlık sorununun, kalori miktarından çok, yediğimiz besinin cinsi ile ilgili olduğunu söyledi. Bunlardan öne çıkan bazıları ise şunlar:

1-  Siyah çikolataya kocaman bir evet: Yağ yakmayı kolaylaştırıyor. Tuza, şekere, yağa karşı iştahı azaltıyor. Kalp damar hastalıkları ve yüksek tansiyona karşı koruyucu etki gösteriyor.

2-  Siyah fasulye, barbunya, mercimek, nohut tokluğun sırrı: Protein ve lif içeriği yüksek olduğundan yavaş sindiriliyor ve uzun süre tok tutuyor.

3-  Sihirli bir meyve avokado: Bu tropik meyve içerdiği faydalı yağ, protein ve yüksek lif oranı sayesinde hem lezzetli hem de doyurucu kilo almayı engelleyici besinler arasında gösteriliyor.

4-  Yulafı hayatımızdan çıkarmayalım: Bol miktarda lif ve sağlıklı karbonhidrat (Şeker) içerdiğinden kahvaltıda tüketilmesi yağ yakılmasını kolaylaştırıyor sık acıkmayı engelliyor.

5-  Bir esaslı anne yiyeceği yoğurt: Birçok çalışma yoğurt tüketiminin kilo vermeye yardımcı olduğunu, protein içeriği sayesinde tok tutucu olduğunu gösteriyor. Üstelik ev yapımı yani probiyotik içeriği yüksek olan yoğurdun sindirimi kolaylaştırıcı, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği de bulunuyor. Vücudumuz proteini yakarken karbonhidrat yakmaya göre çok daha fazla kalori harcadığından protein içeriği yüksek besinlerle kilo vermek daha kolay oluyor.

6-  Badem, ceviz, fındık atıştırmalıklarından korkmayın: Kavrulmamış ham haliyle tüketildiklerinde doyurucu özellikleri, içerdikleri faydalı yağ asitleri ve yüksek antioksidan özellikleri insülin direncinin kırılmasına ve yağ yakılmasına yardımcı oluyor.

7-  Brokoli ile artık diyetler daha kolay: Düşük kalorisi, kansere karşı koruyucu özellikli ve bol lif içermesi nedeniyle diyeti kolaylaştırıyor.

8-  Elma, armut: Özellikle kabuğundaki lif miktarının fazla olması sayesinde, biraz da tam olgunlaşmamış haliyle tüketildiğinde daha az yemek yeme ihtiyacı duyuluyor. Uzun süre çiğneyerek yenilen besinler daha çok kilo verdiriyor.

9-  Peynirlerin kraliçesi keçi peyniri: En uzun ve sağlıklı yaşayan kilo sorunu olmayan topluluklardan biri olan Giritlilerin günde yaklaşık 200-300 gr keçi peyniri tükettikleri biliniyor. Yeşillikle beslenen keçilerden elde edilen peynirin içerdiği yağ asidinin tok tutucu ve kilo verdirici özelliği olduğu düşünülüyor.

10- Yumurtanın yeri hep ayrıdır: Bir çalışmaya göre simit yerine yumurta yiyen kadınların iki kat daha fazla kilo verebildikleri bildiriliyor, tok tutucu enerji verici özelliğiyle halsizliği engelliyor.

11- Tarçın: İnsülin direncini azaltarak, kan şekerini dengeleyerek yağ yakılmasına yardımcı oluyor. Şeker hastalığı riskini azaltıyor. Günde 5-6 gr taze çekilmiş toz halinde tüketilmesi öneriliyor.

12- Yeşil kahve sevenlerden misiniz?: Bildiğimiz kahvenin kavrulmamış hali olan yeşil kahve kısıtlı sayıda araştırmalara göre yağ yakıcı özelliği olan klorojenik asit sayesinde kilo vermeye yardımcı oluyor, kan şekerini dengeliyor. Kavrulmuş kahveyse yemek öncesi içildiğinde iştahı frenleyerek az yemenizi sağlıyor fakat metabolizmanızı pek hızlandırmıyor.

13- Acı biber: İçerdiği kapsaisin isimli madde sayesinde metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeye destek oluyor.

14- Yeşil çay: Kaşesin isimli içeriği ile karın çevresindeki yağların yakılmasını kolaylaştırıcı etkisi olduğu düşünülüyor. Bu etkinin yeterli olabilmesi için günde 5-6 bardak içilmesi gerekiyor.

15- Karpuz yiyelim ancak kabuğa en yakın kısmından: Midede çok yer kaplayarak çabuk doymayı sağlıyor. Özellikle kabuğa yakın beyaz kısmının bol miktarda tüketilmesi öneriliyor. Antioksidan likopen, C vitamini, A vitamini içeriyor.

16- Sırları olan meyveler: Yaban mersini, kızılcık, ahududu, böğürtlen, dut, çilek: Tatlı arzunuzu karşılarken, düşük kalorisi sayesinde kilo aldırmıyor. Yoğun lif ve su içeriği tok tutuyor. Antioksidan özelliği sayesinde bağışıklık sisteminizi de güçlendiriyor.

17- Gelin çiğ sebze yiyelim: Bir şeyler atıştırmak istediğinizde, fazla kalori almadan açlığınızı yatıştırmak ve doymak için çiğ kabak, havuç, salatalık, biber, domates en uygun seçenekler olarak görünüyor.
Yüksek vitamin içerikleri nedeniyle de diyet yaparken halsizlik hissetmenize engel oluyor.

18- Salatanın süsü sirke: Salataya lezzet vermek için kalorisiz bir seçenek arıyorsanız sirke çok uygun bir seçenek. Üstelik kısıtlı da olsa bazı araştırmalar yağ yakmayı kolaylaştırdığını düşündürüyor.

Tarih 23.9.2016 editor@florence.com
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.