İstanbul Florence Nightingale Hastanesinden Yrd. Doç. Dr. Rıfat Rasier uyardı..

Omega- 3, Eve C vitaminlerinin göz hastalıklarının ilerlemesini yavaşlattığını belirten Yrd. Doç. Dr. Rıfat Rasier, hastalıktan korunmak için balık, yeşil sebze, yumurta ve bol mineral tüketilmesi gerektiğini söyledi.

Göz sağlığı mutfağımızdaki ve masamızdaki yemeklerden başlıyor. 'Omega- 3', 'lutein', 'çinko', 'C vitamini' ve 'E vitamini'nin makula dejenerasyonu adı verilen sarı nokta hastalığı ve katarakt açısından hastalığın ilerlemesini yavaşlatıcı etkileri olduğu araştırmalar sonucu kanıtlanmıştır. İstanbul Florence Nightingale Hastanesi, göz hastalıkları bölümünden Yrd.

Doç. Dr. Rıfat Rasier 12 adımda göz sağlığına dikkat çekiyor:

Esansiyel yağ asitlerini tüketin: Yağlar, insan diyetinin gerekli bir parçasıdır. Sinir sistemi, yakıt hücrelerinin bütünlüğünü korumakta ve bağışıklık sistemini güçlendirmekte rol alırlar. 'Omega- 3' yağ asidinin görsel gelişim ve retina fonksiyonu için önemli olduğu gösterilmiştir.

Retinayı çinkoyla koruyun: Çinko temel bir mineraldir ve yardımcı molekül olarak adlandırılır. Çinko, retinaya koruyucu pigment üretmek için karaciğerden A vitamini getirerek önemli bir rol oynar.

Katarakt riskini azaltır

Kataraktla savaşın: C vitamini(askorbik asit) meyve ve sebzelerde bulunan bir antioksidandır. Bilimsel çalışmalar C vitamininin katarakt ilerlemesi riskini azalttığını ve san nokta hastalığının ilerlemesini yavaşlattığını göstermiştir.

E vitamini: E vitamini biyolojik olarak en aktif antioksidanlardan biridir. Göz dokumuza zarar veren serbest radikal adı verilen kararsız elementlerden koruduğu düşünülmektedir.

Göz sağlığının kraliçesi: Tüm annelerin çocuklarına yedirmeye çalıştığı balık, gerçekten de göz sağlığı için çok yararlıdır. Balıkta asıl yararlı E olan madde 'Omega- 3' yağ asitleridir ve en çok soğuk su balıklarından somon balığı, ton balığı ve sardunyada vardır. 'Omega- 3' özellikle kum göz, sarı nokta hastalığı ve katarakt gelişimi açısından yararlıdır. Günde bir kapsül balık yağı almanızı tavsiye ederim, göz sağlığı yanında vücutta bir çok yararı vardır.

Güçlü antioksidanlar

Yeşil yapraklı sebzeler: Sarı nokta hastalığı ve katarakt gelişiminde çok olumlu etkileri olan Yrd. Doç. Dr. Rasier, "C vitamini kataraktı azaltır, sarı nokta hastalığını yavaşlatır" dedi.
lutein ve zeaksantin denilen çok yararlı maddeler yeşil yapraklı sebzeler içinde en çok ıspanak, lahana ve kara lahana da vardır. Ayrıca daha az olmakla birlikte avokado, brokoli ve bezelyede de bu güçlü antioksidan maddeler vardır.

Kahvaltının olmazsa olmazı: Yumurtada lutein ve A vitamini vardır. Gece körlüğü ve kuru göz açısından çok önemli bir vitamindir, bu nedenle yumurta da göz sağlığı açısından önemli bir besindir.

'Çok tahıl tüketin'

Renkli meyve ve sebzeler: C vitamini katarakt gelişimini ve sarı nokta hastalığı gelişimini yavaşlatan bir antioksidandır. Havuç, domates, çilek, kabak ve mısır, Vitamin C ve Vitamin A için mükemmel kaynaklardır. Karotenoidler bu meyve ve sebzelere kırmızı, turuncu ve san rengini veren pigmentlerdir ve çoğu göz hastalığı riskini azaltan da bu pigment maddesidir.

Sarı nokta hastalığına karşı: Et çinko içerir ve vücudun vitamin A emilimini artırır. Bu sayede sarı nokta hastalığı risklerini azaltır.

Çerez tüketin: Fıstık, fındık, badem 'Omega- 3' ve E vitamini açısından çok zengin besinlerdir. Çekirdek E vitamini ve çinko açısından çok zengindir.

Baklagiller ve tahıllar: Bioflanooid ve çinko içerir, retinanız için koruyucudur. Retina hastalıkları retinanın bozulması ve dejenere olması sonucu olur ve retinayı korumak için beslenme ve güneş gözlüğü dışında elimizde bir şey yok. Tabii ki bir de sigara kullanımını bırakmak da retina için kurtancıdır. Özellikle tahıllar insülin düzeyini çok yükseltmediği için sarı nokta hastalığı gelişimini yavaşlatır hatta koruyucudur. E vitamini, çinko, niasin içeren tahıllar gözün sadece bir bölümü değil tümü için yararlıdır.


MİLLİYET Gazetesi I 18 Temmuz 2015

  •  İstanbul Florence Nightingale Hastanesinden Yrd. Doç. Dr. Rıfat Rasier uyardı..
Tarih 3.10.2016 editor@florence.com
Paylaş
Bizden haberdar olmak
ister misiniz?
florence nightingale hastanesi çağrı merkezi
florence nightingale hastanesi

Copyright 2016 Florence Nightingale. Tüm hakları saklıdır.

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız.