Hasta Rehberi

Hasta ve Yakınlarının Sorumlulukları 

Hasta ve Yakınlarının Sorumlulukları 

  • Yeni ve eski sağlık bilgilerinizi eksiksiz ve doğru şekilde hekiminizle paylaşmak ve tedaviye katılmayı istemek,
  • Tedavinizi yapan kişilerin önerilerine uymak, farklı görüşleriniz varsa tedavi planı hakkında fikrinizi hekiminizle paylaşmak,
  • Sağlığınızla veya planlanmış tedavinizle ilgili tam olarak anlamadığınız, açıklama ihtiyacı hissettiğiniz konularda soru sormak,
  • Tedavinizi yapan kişilere sağlığınız ve/veya durumunuzla ilgili değişiklikleri bildirmek,
  • Tedaviyi reddetme veya tedavi planına uymamaktan kaynaklanan sorumlulukları kabul etmek,
  • Tedavi ve tedavi düzenini etkileyecek tüm klinik kurallara uymak,
  • Sağlık güvenceniz tarafından karşılanmayan ek ödemelerinizi veya ücretli hasta iseniz, tüm ödemelerinizi zamanında yapmak,
  • Çevrenizdekilere, diğer hastalara ve personele saygı göstermek,
  • Tıbbi gereksinim ve hastane idaresinin izin verdiği haller dışında (traş makinesi v.b.) yanıcı, yakıcı, parlayıcı madde bulundurmamak, elektrikli alet kullanmamak,
  • Hastanenin ziyaretçi politikasına ve diğer kurallarına uymak. (örneğin, fiziksel veya sözlü saldırıda bulunma; sigara, alkol veya diğer kullanılması yasak maddeleri kullanma; silah olabilecek herhangi bir şeyi taşıma yasakları) 

 

Hasta ve Yakınlarının Hakları

Hasta ve Yakınlarının Hakları

 

  • Saygın hizmet almak
  • Hastanede yattığınız süre içerisinde hastalığınızla, tedavinizle ve aldığınız hizmetle ilgili tüm bilgilerin gizli     kalmasını istemek
  • Tedavinizden sorumlu doktor ve yardımcı sağlık personelini öğrenmek
  • Durumunuz hakkında bilgi için talepte bulunmak ve anlayabileceğiniz bir şekilde bu bilgilere ulaşmak,
  • Tedavinizle ilgili kararlara katılmak
  • İstediğinizde tedaviyi reddetme ve / veya durdurma hakkını kullanmak
  • Hasta dosyanız içindeki tüm bilgilere ulaşabilmek
  • Ağrınız olursa giderilmesiyle ilgili tedavi girişimlerinde söz sahibi olmak
  • Kültürel, dini inanç ve ruhsal durumunuza saygı gösterilmesini beklemek
  • Klinik inceleme, araştırma ve denek olabileceğiniz herhangi bir klinik araştırmaya katılmak veya reddetmek
  • Faturanızı gözden geçirmek ve ilgili sorularınız için açıklama istemek
  • Hasta olarak yaşamış olduğunuz deneyimle ilgili veya klinik / hastane yönetimi ve sağlık personeliyle ilgili     duygu düşüncelerinizi çekinmeden bizimle paylaşmak veya şikayetlerinizi bildirmek
  • Hasta Hakları Birimi'ne başvurarak varsa şikayetiniz veya sorularınıza cevap almak
  • Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almak

 

 

Refakatçi ve Ziyaret Kuralları

Refakatçi Kuralları

  • Hasta için refakatçi zorunluluğu hastanın doktoru tarafından bildirilir.
  • Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır.
  • Refakatçiye danışma tarafından refakatçi kartı verilir.
  • Refakatçiye sunulan yemek ücretlidir.
  • Refakatçi hastanın bakımına hekimin izin verdiği ölçüde yardım eder.
  • Refakatçi genel hastane kurallarına uymakla yükümlüdür. 

 

 

Ziyaret Kuralları

 

Unutmamalısınız ki, hastanız, hastanemizde tedavi olmak amacıyla yatmaktadır. Bu nedenle kurallara uymanız hastanızın sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır.

  • Ziyaret saatlerimiz 10.00 - 22.00 saatleri arasındadır. Ziyaret saatleri hastalarımızın bakım ve dinlenme zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir.
  • Ziyaret süresinin 15 dakikayı aşmamasına ve odada 2 kişiden fazla sayıda ziyaretçi olmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
  • 14 yaş altındaki çocukları ziyarete getirmemenizi rica ediyoruz.
  • Lütfen açık alanlar dışında sigara içmeyiniz.
  • Hastanıza dışarıdan yiyecek getirmeyiniz.
  • Grip, nezle gibi bulaşıcı hastalığınız varsa lütfen hasta ziyareti yapmayınız.
  • Ziyarete gelirken, topraklı çiçek ve vazoya konulmak üzere buket çiçek getirmeyiniz. Bu çiçekler hastanız için enfeksiyon riski taşıdığından hasta servislerine kabul edilmemektedir. Getirilen çiçekler, Danışma tarafından alınarak, taburculuk sırasında hastanıza teslim edilmektedir.
  • Ziyaret sırasında, enfeksiyon riskini önlemek amacıyla lütfen hasta yatağına oturmayınız.
  • Ziyaret sırasında, hastaya bağlı bulunan ekipmanlara hiç bir şekilde dokunmayınız.
  • Ziyaret öncesi, mutlaka ellerinizi yıkayınız.
  • Hastanızın odasının kapısında uyarı işaretleri varsa lütfen uyarıları dikkate alınız.


Anlayışınız ve işbirliğiniz için teşekkür ederiz.

Daha sağlıklı bir yaşam için hizmetinizdeyiz...

Şikayet Politikası

  • Hasta veya yakınları, tüm şikayetlerini yazılı olarak iletebilirler.
  • Şikayetler Hasta Hakları Birimi'nde Hasta Şikayet Formu doldurularak alınır.
  • Şikayetlerin sonucu, bilgi edindirme yasasında belirtilen süre içinde Hasta Hakları Birimi tarafından bildirilir.
  • Hastanemiz, yasa, yönetmelik ve yönergeler nedeniyle çözülemeyecek şikayetleri, çözümü araştırılmak üzere bir üst makama iletilir.

Güvenlik Bilgileri ve Politikası

 

  • Hastaneye gelirken lütfen gereğinden fazla eşya getirmeyiniz.
  • Hastaneye yatış için gelirken değerli eşyalarınızı (ziynet eşyası, fazla miktarda para v.b.) yanınızda getirmeyiniz.
  • Eğer yanınızda değerli eşyanız varsa, odanızdan kısa süreli ayrılmanız halinde dahi yanınıza alınız veya refakatçi/yakınınıza teslim ediniz.
  • Aracınızda değerli eşya bırakmayınız. Lütfen tüm kapı ve camlarınızın kapalı ve kilitli olduğundan emin olunuz.
  • Herhangi bir eşyanızın kaybolması/çalınması ya da sahipsiz bir eşya görülmesi halinde, ilgili bölümün sorumlu hemşiresine bilgi veriniz. Hastane Güvenlik Görevlileri derhal bölgeye gelecektir.
  • Sağlığınızla ilgili  evraklarınızı, adınıza yazılı reçeteleri lütfen servis yetkilileri dışında hiç kimseye vermeyiniz.
  • Tanımadığınız ve hastane personeli olmayan kişilerden yardım istemeyiniz, onların yardım tekliflerini kabul etmeyiniz.
  • Eşyalarınızı odanızdaki dolaplarda muhafaza ediniz.
  • Hastane görevlileri dışındaki kişilerin sizi yönlendirmesine müsaade etmeyiniz.
  • Şüpheli bir durum veya şahıs gördüğünüzde lütfen ilgili bölümün başhemşire veya sorumlu hemşiresine bilgi veriniz.